Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Ryssland har bland världens största oljereserver och enorma fyndigheter av naturgas. Dessutom sitter man på gigantiska mängder fyndigheter av sällsynta jordartsmetaller, litium och mineral som fått ett uppsving i och med elektrifieringen av samhället.
Vilka fantastiska förutsättningar de hade att bygga en ekonomisk stormakt som på riktigt skulle kunna utmana USA! Men istället gör de bort sig såhär kapitalt. Kraschar sin ekonomi, gör sig till paria i resten av världen, mördar de grannar som de säger att de ska beskydda. Alltmedan nästan en fjärdedel av den ryska befolkningen fortfarande bajsar på utedass.
Så är det ja. Och ungefär precis vad jag sade. Jag höll bara igen för att jag inte ville förnärma någon med allt för stor kunskap om geeeeeeeeeeopolitik .
Visst är det precis som du säger, MEN en liten liten detalj i det....Nej, faktisk är 67% av dessa naturresurser i "små" oblast som sedan LÄNGE har varit trötta på att vara centralstyrda utav ett KREML som inte bryr sig ett skit.
Detta kommer också visa sig ganska snart nu...och då är det plötsligt inte längre "outnyttjade RYSKA" resurser längre, utan helt enkelt UTNYTTJADE ICKE RYSKA sådana.
För dem som har lite insikt i Ryssland så är det inte precis så att de står på stadig mark med sina kommuner/oblast. Men den ekonomin kan vi ta när den de FACTO har kommit att bli och MOSKVA gråter i stereo på en fyrkanalare med ENDAST mono inspelning.