• 4
  • 5
2008-08-12, 18:59
Medlem
GeneralPsfgels avatar
kan ingen mod lgga ihop alla flugsvamptrdarna? brjar bli ett gng nu
Citera
2008-08-12, 19:15
Medlem
TWISTRs avatar
..snackad med en kille som trippade mkt ett tag, han sa sig ha varit p skogsfest och tit upp allt som han haft med sig... drefter s blev han desperat och letade upp en fet rd flugis som han drnkte i dressing och t r, han skulle frst ha spytt blod och drefter blivit vck p den... vet inte sanningshalten i berttelsen, men mnniskan tog det mesta under en period.
Citera
2023-07-21, 00:42
Medlem
Hur skall man gra nr man skall ta flugsvamp. Br man tillaga den och i sdan fall hur? Ngot speciellt stt eller r det bara kra det, precis som en vanlig ''matlagning'', dr man steker den p stekpannan.

Jag undrar i frsta hand om det r lagligt att frtra flugsvamp.

Tack fr svar!
Citera
2023-08-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Hur skall man gra nr man skall ta flugsvamp. Br man tillaga den och i sdan fall hur? Ngot speciellt stt eller r det bara kra det, precis som en vanlig ''matlagning'', dr man steker den p stekpannan.

Jag undrar i frsta hand om det r lagligt att frtra flugsvamp.

Tack fr svar!

Det jag kunnat lsa mig till r att man ska torka den. Flugsvamp innehller tv mnen, ibotensyra och muscimol.

Nr man torkar svampen s blir ibotensyran till muscimol.

Ibotensyran r den giftiga, dvs den som fr dig att spy. Muscimol r det aktiva mnet som gr dig hg.

Allra bst r att lgga svampen p tidningspapper och lta torka i ngra veckor, allra bst r ngra mnader.

Man kan ven torka dem i ugnen p 80 grader och ta ut efter ca 2timmar eller nr det r helt torrt. Str ver citron under tiden den torkas fr att ka muscimolet.

Nej det r inte olagligt
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in