2023-08-14, 18:23
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Japp, funkar inte offensiven på marken för ukraina, så får dom satsa på att puckla på bron istället.
Inte ens den kan dom få att kollapsa efter 17 månader.
Hur står det till med bron nu då?

Det är ju helt tyst från ryssen. Det enda vi vet är att trafiken är avstängd.
Citera
2023-08-14, 18:24
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Japp, funkar inte offensiven på marken för ukraina, så får dom satsa på att puckla på bron istället.
Verkar pucklas rätt friskt på ryzzen både på marken och på.bron,.lite oskyldiga knallar i mozkva ibland med 😄
Citera
2023-08-14, 18:25
Medlem
Citat:
Med andra ord så förstod du inte ett SKIT utav det jag sade ELLER det som det hela handlar om!

Varför sitter du här och slösar tid som en efterbliven jävla Serb som fastnat i EKOT???

Förstår du inte hur jävla korkat du framställer dig själv när du försöker köra billiga poäng med hjälp utav MINA inlägg?

För helvete, snorunge! Väx till dig innan du tar arbete som hora åt den ryska staten!
Citera
2023-08-14, 18:27
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Underbara nyheter! Tack för uppdateringen. Ryska MOD säger att det inte skett och då har det självklart innefattat både nedslagen helikopter som död personal. Den döda personalen är det som skall glädjas mest åt. En död ryss är en bra ryss även om DET råkade vara trevligt i sitt oförstånd för en stund.

Mycket bra nyheter!

Suchomimus analys

Big Losses for Russia! Three T-90M, One BMP and One MT-LB Destroyed Near Andriivka, Bakhmut
https://www.youtube.com/watch?v=5-C_Jc37h4M
Citera
2023-08-14, 18:28
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Största misstaget Ukraina gjort var väl ändå när de grundade moskva
Tror snarare att det var när de gav upp sina kärnvapen mot löften från Ryssland som Putin senare ändå brutit mot konstant.
Citera
2023-08-14, 18:28
Medlem
leachs avatar
Har inte sett detta postas, undrar vem som kommer att flyga ut från ett fönster för detta.
Putin huilo= https://sv.wikipedia.org/wiki/Putin_huilo

Surgut, Russia 👀
"100 rubles for 1 dollar, you are 'crazy'
Putin Khuilo and thief"
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1690804444269621248
Citera
2023-08-14, 18:33
Medlem
Bachmut ser ut att vara "operationellt omringat" som vatniks hade kallat det.
Bör alltså vara mellan 0 och 9 månader tills det faller..
Citera
2023-08-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu var ju Finland i o för sig fattigt redan innan kriget, så och Sverige på 30-talet. Inte bara krigsskadeståndet till Sovjetunionen blev dyrt för Finland, även om deras land inte blev tillnärmelsevis lika förstört som Ukraina.

Men även det kriget hade med fördel kunnat undvikits om regeringen lyssnat på deras sedermera hjälte och till lika president, Gustaf Mannerheim.

Stalin ville byta landområden med Finland då han ansåg att Leningrad inte skulle kunna försvaras vid ett kommande krig med Hitlertyskland. Det handlade främst om Karelska näset och några öar i Östersjön, mot mångdubbelt större områden i gränsområdet till nordöstra Finland.

Finland vägrade. Resten är historia – och ingen trevlig sådan.

Det är sällan trevliga historier när ryssarna kommer med sina landkrav och krigshot, inget har förändrats på snart 100 år när det gäller Kremls imperalism.
Citera
2023-08-14, 18:41
Medlem
Jofs avatar
Tongångarna från Ukraina är nu öppet revanschistiska. Hämnd, öga för öga etc.
Ryssland har börjat känna av på huden att Putin dragit in dom i ett krig!
Rättvisa kallar Ukraina det. (Och jag håller med).

Detta kommer att accelerera med drönare mot ryska städer.
(Rätt åt dom).

Och Putin får svårare att hävda sin bakvända logik: det var dom som slog tillbaka, deras fel.
Senast redigerad av Jof 2023-08-14 kl. 18:43.
Citera
2023-08-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Med andra ord så förstod du inte ett SKIT utav det jag sade ELLER det som det hela handlar om!

Varför sitter du här och slösar tid som en efterbliven jävla Serb som fastnat i EKOT???

Förstår du inte hur jävla korkat du framställer dig själv när du försöker köra billiga poäng med hjälp utav MINA inlägg?

För helvete, snorunge! Väx till dig innan du tar arbete som hora åt den ryska staten!
Haha Fan vad ägd du blev.
Nå, när tror du nästa attack på krimbron kommer?
Har ukraina redan slut på Storm Shadow?
Citera
2023-08-14, 18:47
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
De har ju fått instruktioner att ta sig av daga med handgranat mot kinden istället för att bli tillfångatagna, våldtagna och uppätna levande av de hemska azovnazisterna. I den verkliga världen får de en cigg och en flaska vatten och ett mål mat, men nä då, tar hellre handgranaten.
Tror du att det var ett självmord? Jag tyckte snarare det såg ut som att han lagt sig att sova och fick en granat från en drönare på sig…
Citera
2023-08-14, 18:47
Medlem
Citat:
Haha Fan vad ägd du blev.
Nå, när tror du nästa attack på krimbron kommer?
Har ukraina redan slut på Storm Shadow?
Ägd?
Varför pratar du med mig som om att jag vore en tredje generationens efterblivna Serb?
Nu talar vi svenska här ok. Inte något internetbaserat strunt för att du ännu inte ens hunnit tälta utanför ditt eget hem.

Dina frågor -

1. Där kommer INTE vara någon attack mot "krimbron" med några Stormshadows/SCALP. Endast en idiot till TL skulle beordra något sådant

2. Attacken kommer om 18 dagar från och med idag räknat. UTC. Nöjd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in