2023-08-14, 16:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
På vem är det avgångsrop? nu sitter jag inte och lusläser vad dif skriver på nätet men inte sett speciellt mycket krav på att varken tränare eller sportchef ska lämna. Var ligger problemet hos er enligt dig?

Det är bara för att du bara läser svenska fans vet du väl. Det är en jävla hets om att K&T gjort sitt och vi får väl se vad som händer efter säsongen för just nu är dom inte högt i kurs hos många. För mycket skumma elvor. Vi har alltså inte startat med samma elva en enda match som jag kan minnas, det experimenteras hela tiden. Enda skälet till att vi håller fjärdeplatsen är ju för att Peking, sorkarna, ni och någon till havererat ännu mer än oss.
Men för egen del så tycker jag dom måste få säsongen på sig iallafall för jag kan inte se att något skulle bli bättre att byta någon mitt i.
Engelmark är ett namn som folk vill se, jag har för dålig koll på olika tränare så kan inte uttala mig.
Citera
2023-08-14, 16:38
Avslutad
Hur mår Djurgården? Utspelade av Blåvitt igår. Dom har en tränare som hänger ut en av sina försvarsspelare för att vara ansvarig för några förluster i slutet.

Citat:
- Vi tycker att Une har varit bättre nu i slutet. Vi släppte in billiga mål både mot Elfsborg och mot Luzern och då var ”Lövet” verkligen inblandad i det, då blev det någonstans där att vi var tvungna att ta ett beslut.

Citat:
Lagerlöf pekar på att ni släppte in billiga mål mot Elfsborg och Luzern och att du verkligen var inblandad i det - hur ser du på det?
- Det är första gången som jag hör det.
Och dom har en sportchef som inte verkar träffa rätt med nyförvärv längre? Nu har dom ju tur som möter MFF borta nästa vecka, den vinner dom med ett ben bakbundet. Men sedan väntar Degerfors hemma, kan bli lurigare.
Senast redigerad av trazke 2023-08-14 kl. 16:40.
Citera
2023-08-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hur mår Djurgården? Utspelade av Blåvitt igår. Dom har en tränare som hänger ut en av sina försvarsspelare för att vara ansvarig för några förluster i slutet. Och dom har en sportchef som inte verkar träffa rätt med nyförvärv längre? Nu har dom ju tur som möter MFF borta nästa vecka, den vinner dom med ett ben bakbundet. Men sedan väntar Degerfors hemma, kan bli lurigare.
Cirkus diffen, kul är det att följa!

Ser många gårdare som vill ha bort Kim och Tollw. Ingen blir gladare än mig om de ryker, de har överpresterat med en medioker trupp i flera år nu och jag tror difs lägstanivå kommer sänkas rejält om man byter ut dem.
Citera
2023-08-14, 16:41
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Hur mår Djurgården? Utspelade av Blåvitt igår. Dom har en tränare som hänger ut en av sina försvarsspelare för att vara ansvarig för några förluster i slutet.

Och dom har en sportchef som inte verkar träffa rätt med nyförvärv längre? Nu har dom ju tur som möter MFF borta nästa vecka, den vinner dom med ett ben bakbundet. Men sedan väntar Degerfors hemma, kan bli lurigare.

Superettan 2025 med Gnaget. Bäst att klubbarna slås ihop bara.
Citera
2023-08-14, 16:42
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det är bara för att du bara läser svenska fans vet du väl. Det är en jävla hets om att K&T gjort sitt och vi får väl se vad som händer efter säsongen för just nu är dom inte högt i kurs hos många. För mycket skumma elvor. Vi har alltså inte startat med samma elva en enda match som jag kan minnas, det experimenteras hela tiden.
Men för egen del så tycker jag dom måste få säsongen på sig iallafall för jag kan inte se att något skulle bli bättre att byta någon mitt i.
Engelmark är ett namn som folk vill se, jag har för dålig koll på olika tränare så kan inte uttala mig.

Jag läser bara svenska fans när du tar dina rykten därifrån

Svårt att se djurgården kicka KoT under säsongen, skrev väl nyligen på nytt kontrakt med? Utifrån känns det ju snarare som det material man fått in inte håller måttet, men det kan ju mycket väl vara tränarnas fel också att man använder spelare fel eller inte lyckas bygga ihop gruppen. Med tanke på att man är ute ur Europa och antagligen inte slutar topp 3 så lär väl någon få betala priset för det efter säsongen om man inte helt vänder på det.
Citera
2023-08-14, 16:43
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Dessutom får inte Musa och Felix Va spela något alls!

Vad fan händer Kukräven? Du lovade ju KLASS.
Citera
2023-08-14, 16:44
Medlem
dovAkins avatar
Alltså som DIF supporter börjar jag bli orolig för hur stämningen är i truppen.

- Löfgren som steppat upp blir bänkad och i stället får Une komma in som inte ens vill spela i Sverige utan vill ut i Europa igen.

- Musa får aldrig starta trots man hypat upp han som "Bästa anfallaren vi haft"

- Mange får knappt någon speltid trots dem inhopp han gör som varit bra, istället får Berg starta som inte gjort ett spelmål. Berg är duktig på hitta yta men när han väl får bollen i ett farligt läge där han bör kunna avsluta så blir det pannkaka.

Att man sedan lägger stor del av förlusterna mot Elfsborg samt Luzern på Löfgren är helt sjukt. Hur vore det om våra så kallad "anfallare" kunde göra mål när man har typ 200 chanser.

K o T har gjort extremt mycket bra för klubben sedan dem tog över men jag börjar luta åt att det kanske är dags för något nytt, ffa om dem tappat omklädningsrummet. Vi har också konstant olika start 11r helt sjukt.
Citera
2023-08-14, 16:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Dessutom får inte Musa och Felix Va spela något alls!

Vad fan händer Kukräven? Du lovade ju KLASS.

Va vet ju ingen vad han går för, men Musa kan ju ändå lira boll (även om han änsålänge missat vartenda läge) och borde få en startplats snart. Det är många frågetecken just nu.

Det enda glädjande idag är nog att Degen kan gå om er, en liten tröst, men ack så viktig.
Citera
2023-08-14, 16:54
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Va vet ju ingen vad han går för, men Musa kan ju ändå lira boll (även om han änsålänge missat vartenda läge) och borde få en startplats snart. Det är många frågetecken just nu.

Det enda glädjande idag är nog att Degen kan gå om er, en liten tröst, men ack så viktig.

Jo vem vet han kanske börjar spotta in mål bara för att han missat allt hittils.

Äh även du skulle sakna oss om vi åkte ur.

Jag var djurgårdare igår för första gången i mitt liv men blev bara besviken
Citera
2023-08-14, 17:10
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Vilka clowner, sånt tar man internt, både som tränare och spelare.

Cirkus Djurgården som sagt.
Citera
2023-08-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jo vem vet han kanske börjar spotta in mål bara för att han missat allt hittils.

Äh även du skulle sakna oss om vi åkte ur.

Jag var djurgårdare igår för första gången i mitt liv men blev bara besviken

Hehe, nog måste du ha hållit på oss även 2006 när vi mötte Ellos sista matchen?

Att gnagare blev besvikna igår är väl den enda trösten, om än en väldigt klen tröst.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-08-14 kl. 17:21.
Citera
2023-08-14, 17:12
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Alltså som DIF supporter börjar jag bli orolig för hur stämningen är i truppen.

- Löfgren som steppat upp blir bänkad och i stället får Une komma in som inte ens vill spela i Sverige utan vill ut i Europa igen.

- Musa får aldrig starta trots man hypat upp han som "Bästa anfallaren vi haft"

- Mange får knappt någon speltid trots dem inhopp han gör som varit bra, istället får Berg starta som inte gjort ett spelmål. Berg är duktig på hitta yta men när han väl får bollen i ett farligt läge där han bör kunna avsluta så blir det pannkaka.

Att man sedan lägger stor del av förlusterna mot Elfsborg samt Luzern på Löfgren är helt sjukt. Hur vore det om våra så kallad "anfallare" kunde göra mål när man har typ 200 chanser.

K o T har gjort extremt mycket bra för klubben sedan dem tog över men jag börjar luta åt att det kanske är dags för något nytt, ffa om dem tappat omklädningsrummet. Vi har också konstant olika start 11r helt sjukt.
Ni förlängde ju i våras, känns lite väl att sparka redan nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in