2023-08-14, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruna
Vet om två som haft schweiziska konton, men dom var tvugna byta till andra länder av någon anledning, båda tog olika länder, men här snackar stora lirare med 50-100miljoner gömda.
Dom två olika länder de har är riktigt bra, jag vet själv om 4 andra riktigt bra så det är 6st totalt.
Jag nämner inga länder dock som Britta gör.

Och 100tusen är inga pengar för Chrippa. Det är absolut INGET för han ska du veta.
Fickpengar faktiskt. Tänker inte gå in mer på det.

Det är massor på g. Teknik för par hundra tusen.

Hans konkurs är klar fick jag veta. Så det stämmer att han har inget att oroa för.
Han är fri. Eventuelt ringa knark. Och det är inget, flesta kändisar har det idag.
Även svensson barnfamiljer.

Han har duktigt med cash utomlands. Och mer kommer bara. Det har knappt börjat ens.
Vänta och se

Vidarbefogar detta till polis, skatteverk, KF, Soc och TR
Citera
2023-08-14, 14:52
Medlem
Citat:
Jag lägger mig inte i din och Brittas snack.
Men en sak kan jag tala om. Finns minst 6st, men säkert lika många till.
Vet om två som haft schweiziska konton, men dom var tvugna byta till andra länder
av någon anledning, båda tog olika länder, men här snackar stora lirare med 50-100miljoner gömda.
Dom två olika länder de har är riktigt bra, jag vet själv om 4 andra riktigt bra så det är 6st totalt.
Jag nämner inga länder dock som Britta gör.

Och 100tusen är inga pengar för Chrippa. Det är absolut INGET för han ska du veta.
Fickpengar faktiskt. Tänker inte gå in mer på det.

Haft rätt i allt, om att Chloe och linnea sågs innan ni andra visste eller ens såg
Och allt annat.

Det är massor på g. Teknik för par hundra tusen.

Hans konkurs är klar fick jag veta. Så det stämmer att han har inget att oroa för.
Han är fri. Eventuelt ringa knark. Och det är inget, flesta kändisar har det idag.

Han har ALDRIG fått bidrag, inte en krona. Så sluta snacka rent skit.
Han har duktigt med cash utomlands. Och mer kommer bara. Det har knappt börjat ens.
Vänta och se

Vad tjänar du på att höja han till skyarna med dina lögner? Är det en hundring per inlägg?
Skaffa dig ett riktigt jobb
Citera
2023-08-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-zorin
Vad tjänar du på att höja han till skyarna med dina lögner? Är det en hundring per inlägg?
Skaffa dig ett riktigt jobb

Det roliga är att det riskerar att ställa till IRL för Chrippa.
Citera
Medlem
Att mannen som i år efter år predikat och talat om för andra att man SKA GÖRA RÄTT FÖR SIG sitter på skulder på i runda slängar 1.8 MILJONER kronor och äger de facto inte ett skvatt?

Alltså, det är så otroligt så man vet inte vart man ska börja. Låtsas dessutom som ingenting och tänker minsann inte betala tillbaka något.

Hur skiljer sig det här mot alla "bidragstattare" du hatat på i flera år Chrippa? Haha, du är så jävla körd i många många många år framöver oavsett vad du tror.

Stackars Chloe som får växa upp med en ansvarslös luffare till far.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag fattar inte, han har alltså ansökt om personlig konkurs?

Detta utan att sälja sina klockor och märkeskläder.

Trodde han att han kunde konka, börja om på noll med allt han har i värde?

Konkursen gick inte igenom?

Konkursen är färdig och avklarad.
Så nu har han 5års näringsförbud i sverige.
Men utomlands får han ha företag såklart.

Vet om en som har 20 tal företag totalt, alla 4 i sverige konkade en liten kedja.
Han fick 5års näringsförbud med. Men han lever gott på dom utländska bolagen, dom hade han
innan konkursen och än idag, dom fick inte ta något av hans utländska bolag även om där
finns mycket tillgångar. Det är separata bolag, inga dotterbolag.
Annat om det varit dotterbolag i utlandet då hade det blivit annat såklart.
Citera
2023-08-14, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vidarbefogar detta till polis, skatteverk, KF, Soc och TR

Det finns inget du kan göra.
För konkursen är klar.

Nu vet alla vilken typ du är även, det är ingen fördel för dig kan jag lova
Du erkänner att du golar, fast det finns inget att gola om. Men du är den typen. Och det är en
stor nackdel för dig. Lita på det Därför jag sagt det öppet. Jag är ingen idiot
Det som ska vara hemligt hade jag aldrig skrivit om

Bäst du tipsar anonymt. Men det hjälper inte ens det. Tänker inte förklara mer än så hehe
Citera
2023-08-14, 15:00
Medlem
Vad är oddsen att han köpte nya datorn på faktura?

Chrippa Skuldberg har väl inte cashat ett skit i sitt liv förutom droger
Citera
2023-08-14, 15:01
Medlem
Citat:
Det finns inget du kan göra.
För konkursen är klar.

Nu vet alla vilken typ du är även, det är ingen fördel för dig kan jag lova
Du erkänner att du golar, fast det finns inget att gola om. Men du är den typen. Och det är en
stor nackdel för dig. Lita på det Därför jag sagt det öppet. Jag är ingen idiot
Det som ska vara hemligt hade jag aldrig skrivit om

Bäst du tipsar anonymt. Men det hjälper inte ens det. Tänker inte förklara mer än så hehe

Om det inte finns nåt att göra bör det inte göra nåt att jag kontaktar alla myndigheter

Angående om jag är en golare eller inte tror jag ingen bryr sej, speciellt då 99 % inte vet vem jag är.
Citera
2023-08-14, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Han kan självklart köpa ett förstahands kontrakt i Stockholm. Det är inte ens olagligt. Han betalar ju för luft, men det är ju Chrippas melodi.

Skulle tro att en 3:a ligger på runt en 1-3 millar i innerstan. Ungefär en fjärdedel av bostadsrätts priserna brukar man säga. Och Stockholm är fullt av fulvärdar, så någon kanske låter honom stå på ett första hands kontrakt.

Dock har fulvärdar oxå väldigt höga grundhyror. Om han hyr en 3:a andra hand på Östermalm/ Vasastan, är en hyra på 30-40 lax inte orimligt.

Och på det ett boende på Marbs, det kommer inte att bli många korvören kvar i månaden om han drar in 100 000 i månaden.
Olof K och Chrippa sitting in a tree. BFF<3. Och kärlek börjar ju alltid med bråk, så att deras gräl bekräftar bara vänskapen.
Konto i Förenade Arabemiraten menar du? Ja Chrippa älskar ju araber. Skönt att han äntligen väljer att stödja dom öppet.

Olof K är god för över 50miljoner ska du veta. Hans fru kör en signad Ferrari Cab.
Men nu handlar tråden om Chrippa som du inte vet ett skit om. Förstår inte ens varför du skriver här
och killgissar fast du är en vanlig svensson tant
Citera
2023-08-14, 15:04
Medlem
knark-kungens avatar
Haha alltså 2 fkn mille I skuld hur lyckas man ens? Man är väl inte en bra farsa för man klär dottern i lacostekläder köpt på kredit man inte ens har råd att betala

Vad innebär den där konkursen? Någon som kan förklara?

Är inte det lite utav en sista utväg?
Citera
2023-08-14, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Haha alltså 2 fkn mille I skuld hur lyckas man ens? Man är väl inte en bra farsa för man klär dottern i lacostekläder köpt på kredit man inte ens har råd att betala

Vad innebär den där konkursen? Någon som kan förklara?

Är inte det lite utav en sista utväg?

Konkursen innebär att han inte är skyldig betala dom pengarna längre sedan 1a augusti.
Nu får han inte ha svenska bolag heller i 5år. Men utländska går bra.
Han kan heller inte ha mer än 11tusen i månaden på sitt svenska kort. Existens minium.
Han är tvungen använda utländskt kort om han ska spendera mera.

Han kan heller inte få vettig livsförsäkring och annat nu i 5års tid.
Men ekonomiskt är det färdigt. Han riskerar ingen fängelse eller något sådant.
Och skulder har makulerats i samband med Konkursen. De kommer synas i 5år till, men dom är
inte krav betala längre.

Enda han inte kommer undan är skulden på 57k till Kronofogden. DEN MÅSTE HAN BETALA.
Tror han gjort en deal redan. Annars har han upp till 3månader på göra överenskommelse om betalning, eller skuldsanering hos Kronofogden efter sin konkurs.
Citera
2023-08-14, 15:12
Avslutad
Citat:

Den som är satt i skuld, är inte fri.

"Eventuellt ringa knark", det vore en stor underdrift, med tanke på mängderna..

Nej, dom flesta kändisar och svenssons har inte narkotikamissbruk och domar på sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in