2023-08-14, 13:35
Medlem
Jag tänkte köpa en Porsche 911 men funderar nu också på BMW M5 eller kanske M6. Taycan var snygg, men verkar tyvärr bara finnas som elbil. Panamera tilltalar mig inte riktigt utseendemässigt.

Fördelarna med M5/M6 är att de har riktiga baksäten, men som jag förstår det så sitter kvinnor och barn helt okej där bak i en 911? Det är förmodligen bara min 4-åriga son som skulle sitta där.

Jag ser två nackdelar med BMW. Den ena är att de verkar inte hålla riktigt lika hög kvalitet som Porsche. Jag har en kollega med en M6:a vars motorlampan började lysa när jag provkörde den, och han verkar spendera lite väl mycket tid hos mekanikern. Porsche däremot ska hålla högst kvalitet av alla sportbilsmärken som jag förstår det?

Den andra är att åtminstone BMWs billigare modeller är populära babbevagnar. Hur är det med M5/M6, har kebabsvarvarna råd med dessa?

Kom med era synpunkter, och gärna förslag på andra fyrsitsiga sportbilar.

Jag vill inte ha några bögiga elbilar, och helst inte en hybrid heller.
Citera
2023-08-14, 13:39
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Jag tänkte köpa en Porsche 911 men funderar nu också på BMW M5 eller kanske M6. Taycan var snygg, men verkar tyvärr bara finnas som elbil. Panamera tilltalar mig inte riktigt utseendemässigt.

Fördelarna med M5/M6 är att de har riktiga baksäten, men som jag förstår det så sitter kvinnor och barn helt okej där bak i en 911? Det är förmodligen bara min 4-åriga son som skulle sitta där.

Jag ser två nackdelar med BMW. Den ena är att de verkar inte hålla riktigt lika hög kvalitet som Porsche. Jag har en kollega med en M6:a vars motorlampan började lysa när jag provkörde den, och han verkar spendera lite väl mycket tid hos mekanikern. Porsche däremot ska hålla högst kvalitet av alla sportbilsmärken som jag förstår det?

Den andra är att åtminstone BMWs billigare modeller är populära babbevagnar. Hur är det med M5/M6, har kebabsvarvarna råd med dessa?

Kom med era synpunkter, och gärna förslag på andra fyrsitsiga sportbilar.

Jag vill inte ha några bögiga elbilar, och helst inte en hybrid heller.

Budget? Nytt eller begagnat
Citera
2023-08-14, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Budget? Nytt eller begagnat

Vi kan väl säga runt 1,5 mille. Nytt.
Citera
2023-08-14, 14:27
Medlem
Citat:
Vi kan väl säga runt 1,5 mille. Nytt.

Rena fantasier såklart men man sitter inte speciellt bra bak på en 911.

Varför trollar du?
Citera
2023-08-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Rena fantasier såklart men man sitter inte speciellt bra bak på en 911.

Varför trollar du?

Öh va? Menar du att jag ljuger om min budget eller att man inte får en fyrsitsig sportbil för 1,5 miljoner kronor?
Citera
2023-08-14, 14:37
Medlem
auruns avatar
Porsche är oftast väldigt obekväma enligt min erfarenhet.
Sen vet jag inte om du slipper problem heller... Har inte ägt en själv men herregud vad mycket skit jag hör från ägarna.
Citera
2023-08-14, 14:38
Medlem
Citat:
Öh va? Menar du att jag ljuger om min budget eller att man inte får en fyrsitsig sportbil för 1,5 miljoner kronor?

Menar att du trollar, vad driver ett troll?

Du har uppenbarligen aldrig suttit i en 911:a oavsett årsmodell. Ingen 911-spekulant hade frågat på Flashback utan i dedikerade Porsche-forum.

Alla med vettet i behåll vet att du trollar. Bara ditt alias skriker troll.
Citera
2023-08-14, 14:43
Medlem
bradans avatar
Du får en Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Competizione 2.9 V6 Bi-Turbo 510 hk för bara 1,2 mille
Citera
2023-08-14, 15:00
Medlem
Swe1227s avatar
En Dodge challenger lär ju ha ganska bra utrymme bak.
Citera
2023-08-14, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Menar att du trollar, vad driver ett troll?

Du har uppenbarligen aldrig suttit i en 911:a oavsett årsmodell. Ingen 911-spekulant hade frågat på Flashback utan i dedikerade Porsche-forum.

Alla med vettet i behåll vet att du trollar. Bara ditt alias skriker troll.

Idiot. I ett Porsche-forum sitter bara Porsche-ägare, och de kommer knappast råda mig att köpa en BMW, även om den skulle vara bättre.

OnT, vet någon hur baksätena på en Nissan GTR är jämfört med en 911?
Citera
2023-08-14, 15:34
Medlem
Citat:
Idiot. I ett Porsche-forum sitter bara Porsche-ägare, och de kommer knappast råda mig att köpa en BMW, även om den skulle vara bättre.

Att du ens ställer den frågan bevisar att du är ett troll.

GTR är en bekvämlig sedan medan 911 inte är det.

Fan vilket tråkigt troll du är.
Citera
2023-08-14, 15:40
Medlem
Citat:

Du har nog missat lite här.

Du jämför ett antal upphottade sedaner med en sportbil.

Inte alls jämförbara.

Så vill du ha en sportbil är Porche 911 en bra kandidat, men tror inte riktigt din budget klarar sig.
Finns andra alternativ då t.ex Porche Cayman eller dyligt.
Eller är det en upphottad sedan du är ute efter.

Både Porchen och de BMW modeller är goda alternativ för vardagsbruk, men helt olika typ av bilar.

Fundera först på vad du är ute efter, är det en sportbil eller en bekväm sedan med sprotiga egenskaper.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in