2023-08-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Nordkorea definitivt. Utan tvekan. Men inte Ryssland. De har diktatur, men håller inte på med att förvirra och trycka ner sitt eget folk på det sättet som väst gör. Att ett land har en diktatur är inte detsamma som att de praktiserar 1984. Det handlar om att förvränga all typ av verklighet, som tex att hjärntvätta befolkningen till att tro att det inte finns några skillnader mellan män och kvinnor, och att de som vill ha en liten regering och frihet för folket, är fascister, samtidigt som de som springer omkring och utför våld mot alla med annorlunda åsikter, är "anti-fascister". 1984-systemet handlar om att förvränga all typ av sanning, så att befolkningen till slut inte har en aning om vad som sant och inte sant. I Ryssland är Kristendomen och kärn-familjen väldigt levande och anses vara viktigt. Detta hade aldrig tillåtits om de styrande hade velat praktisera 1984, som handlar om att bryta ner all typ av moral hos befolkningen (demoralisering) för att enkelt kunna hjärntvätta dem. En stark moral är det bästa skyddet mot hjärntvätt, vilket alla makt-galningar är väl medvetna om.

Däremot har Ryssland tidigare under Sovjet praktiserat 1984 till stor del.

Hur som helst så vet alla att Ryssland och Nordkorea är diktaturer. Det är ingen som förnekar det. Men västvärlden målar ut sig själva till demokratiskt, när de i själva verket inte alls är det. De politiker som tillåts ställa upp i väst och få rättvisa inom medierna, är politiker som gör som de styrande vill. Vi ser detta klart och tydligt med Trump. Han vill stoppa kriget och massinvandringen, och därför är de villiga att rikta falska åtal mot honom och sätta honom i fängelse. Samma sak med SD i Sverige. Hela media-maskinen jagar dem och målar ut dem till nazister, samtidigt som de helt ignorerar allt som de globalistiska partierna gör.
Putin vill återinföra Sovjetsystemet. Det blir allt mer tydligt. Exempelvis hindrar man Ryssar att besöka internet. Det görs inte i väst. Flaschback vore otänkbart i Ryssland. Precis som i NK.
Citera
2023-08-14, 13:23
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Ja! Det är helt omöjligt för mig som västerlänning att se västvärlden idag som mina vänner, då de styrande i väst är globalister som gör allt för att förvirra och försvaga den västerländska befolkningen så mycket som möjligt. Jag vet inte om deras mål är att krossa västvärlden, eller om det är att förvandla världen till hur västvärlden ser ut idag.

Det som gör att jag tror på det första är grejen med transvestiter. Utifrån vad jag har hört från många ledare i tex Afrika, pratar alla amerikanska ledare om transvestiter med dem, som om detta är någonting viktigt. För mig framstår det som om de verkligen vill att länder ska vända ryggen åt USA och väst. Det ser ut som om de som styr i bakgrunden verkligen vill försvaga USA och väst, vilket troligtvis är anledningen till varför de så gärna ville ha Biden. De visste ju så klart att han var dement långt innan han installerades. Titta dessutom på USA:s militär idag. Deras rekryterings-reklamer verkar verkligen ha som mål att göra militären så svag som möjligt. De visar upp främst kvinnor, homosexuella och transvestiter i reklamerna, och aldrig några vita män. I USA är det främst vita män som vill ge sina liv för sitt land, och genom att ignorera dem får de inte in många rekryter. De har haft väldigt svårt att rekrytera folk de senaste åren, och ändå fortsätter de med detta.

Jag är övertygad om att det idag finns många förmögna kommunister i väst som hatar väst och arbetar för att sabotera väst så mycket som möjligt. Jag tror att väldigt många av dem är judar. Det kan också vara som så att de som styr har tillgång till tecknologi som krävs för att få samhället att fungera utan olja, men att de måste förstöra petro-dollarn för att detta ska gå igenom, då många människor är beroende av de pengar som kommer in pga olja. Alla bilar, flygplan osv. Jag tror tex inte att AB satte en transvestit på bud light-ölen för att de trodde att det skulle leda till någonting bra. Ingen som arbetar med marknadsföring på ett riktigt framgångsrikt företag är så korkad. Jag tror att de ville att företaget skulle gå i konkurs. De vill troligtvis krossa USA:s ekonomi. Men jag vet inte om de vill göra det pga att de hatar USA/väst, eller om de vill göra det av någon annan anledning, som tex att de vill göra samhället tecknologiskt så att de inte behöver använda fossila bränslen. Oavsett vad deras anledning är, är det uppenbart att USA kommer att falla och att Kina/Ryssland kommer att bli den nya makt-faktorn.

Vid detta laget bryr jag mig inte om att västvärlden kommer att falla, då jag verkligen inte gillar vad det har utvecklats till. Västvärldens befolkning kommer att bli fattigare och fattigare, vilket vi redan kan se i tex UK och USA, och olika inbördeskrig kommer troligtvis att bryta ut tack vare massinvandringen. Men ju snabbare detta sker, desto mer chans finns det att bygga upp Europa igen. USA bryr jag mig inte om, då jag inte anser att det landet egentligen tillhör något folk. Men Europa är enligt mig till 100% europeernas land, dvs vita människors land.

Jag brukar använda mig av ”Hanlon’s razor” i sådana här situationer… "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity”. Den enklaste förklaringen är helt enkelt inkompetens vad gäller västelitens agerande. I kombination med hybris och megalomani kan väl tilläggas.
Citera
2023-08-14, 13:28
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Fiskmås. Du svarar aldrig på några frågor trots att dessa är kopplade till dina egna påståenden som du dragit ur röven. Fatta nu detta. 1. Judar har inget inflytande whatsoever i Ryssland. 2. Judar har full kontroll över väst. Detta förklarar till 100% varför judekabalen som styr väst bedriver proxykrig mot Ryssland. Bevisen är överväldigande. Ryssland motsätter sig de facto den judiska kulturmarxismen och globalismen i väst.

Att judar inte har något inflytande, har du inte visat. Att det finns en icke judisk diktator betyder inte att judarna inte påverkar hans åsikter, som de gjort tidigare, som rådgivare både till Stalin och Mao. Ryssland är inte direkt judefritt. Det är som att säga att judarna inte kunde påverka politiken i sovjet, då Stalin inte var jude. Det finns judar på många positioner i Ryssland och förmodligen i hans närmaste krets. Hur många judar arbetar inom media där? Verkar vara en hel del om man ska gå efter rysk stats-tv. Poängen är att du inte vet hur det ser ut. Så då har jag svarat på det.

Du säger bara saker. Påståenden utan grund. Ryssarna och Putin säger att man slåss mot germaner och anglosaxare. Inget annat. Sen kommer du och säger något annat. Jaha, säger jag då, det verkar inte stämma att det slåss mot judarna och finns inga indikationer på det. Eftersom du inte kan visa att det är deras mål och att de inte säger det, så verkar det bara vara draget ur arslet. Ett påstående utan värde. Jag är inte själv säker om judarna är inblandade, men eftersom ryssarna använder samma argument mot germaner som judarna, finner jag det troligt. Se, nu har jag svarat på det.

Ryssarna motsätter sig delar av kulturmarxismen som bögar, och feminism. Men det tredje benet inom den, vita människors skuld till allt ont i världen, finns definitivt där. Här menar judar, inte vita som sådana, utan specifikt germaner. I väst behöver det inte specificeras, då de flesta vita är germaner. Man vet vilka man menar. Så på det sättet driver ryssar och judar, samma agenda med samma argument mot germaner. Så, nu har jag svarat på det.

Nu har jag egentligen redan svarat på allt du frågat om i tidigare inlägg. Egentligen är det påståenden, där du vill att jag ska visa att det inte är som du säger. Vilket kan vara svårt. Men eftersom du själv, inte kan visa att det är som du säger och det finns inte mycket som visar det, kan jag förstås inte utgå från att det du säger är sant. Utan bara skriva varför jag misstror dina påståenden. Det är du som ska göra dem troliga, vilket du inte lyckats med. Jag har förstås även bett dig göra det, vilket du aldrig har svarat på. Så då vet du inte själv om det du säger stämmer ens.

Slutsatsen bestå. Det finns ingen antivitism mot alla vita. Det är ett rent påhitt som ni inte ens kan definiera vad det är.
Det enda som finns är en gemensam agenda och hat bland judar och ryssar mot germaner som de vill utrota.
Citera
2023-08-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Proxykriget mellan ryska folk i Östeuropa (Ukraina-Ryssland) väcker starka känslor, hos sunda normala människor självklart känslor av både vanmakt och frustration över ännu ett brother war där vita unga män tvångsinkallas att utkämpa ett blodigt krig utan vinnare men något annat blottas i konfliktenskölvatten nämligen den extremt råa anti-vita stämning som blommar upp med kraft i Västeuropa med omnejd. Nu är det inte vita majoritetsbefolkningar här, och media och politiker styrs av globalistjudars lömska anti-vita intressesfär. Men - det är samma masspsykos som under Covid19 där gemene man plötsligt ska hata vissa vita människor (ukrainare är vita ryssar precis som vita ryssar i Ryssland är vita ryssar). Hatade dessa avarter syriska eller eritreanska desertörer innan kriget? Knappast. Då var plötsligt asylinvandring något jättefint och människor i totalitära stater var offer som man skulle hjälpa. Den gemensamma nämnaren här är således inte krig eller diktatorer utan ras - alla utom vita människor ska man älska/uppskatta/värdesätta.

Vita människor. Sådana som svenskar, eller finnar eller balter, eller polacker eller ryssar. Sådana kan eller ska man hata så besinningslöst att fradgan yr ur käften. Det är som ett dåligt skämt. Jag är inte rysk men nordeurope och upplever hatet mot östeuropeer som extremt obehagligt och närvarande. Så snabbt vita människor, svenskar om vi ska diskutera detta som ett lokalt problem, vänder sig mot andra vita människor med full jävla kraft. Inte ens blattar som pissar barn i munnen under förnedrande rån mottar det nakna hat som tonåriga tvångsinkallade ryska soldater nu får. Blattar och negrer som tar över svenska städer får knappt en blick av gemene svensk som istället vänder hatet mot ryska kvinnor.

Det finns ingen logik. Det finns bara indoktrinering där dessa människor inte skulle tveka att äta upp sina/dina/mina barn om tidningarna skrev så.

Hur fan bemöter man sånt här som sund vettig människa? Man kan tycka vad man vill om Putin men faktum kvarstår att ryska/vita folk tvångsinkallas till en svår blodig konflikt där stormakter pumpar in krigsmateriel för att hålla konflikten igång i åratal med hundratusentals vita liv till spillo. Till vilken nytta?

Vem tjänar på att vita människor dör? Inte jag som vit människa iaf. Hur bemöter ni rysshatet? Det anti-vita hatet?
Sion tjänar på det, ja. Ryssland (egentligen Sion-Sovjet) och Ukraina är väl helt nedlusat med Sion, dvs Sovjet är väl en judisk stat t o m? Ukraina leds av en jude; hmmm? Sion utrotar noahiderna genom att låta dem föra krig mot varandra, ja?
Citera
2023-08-14, 13:35
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Att judar inte har något inflytande, har du inte visat. Att det finns en icke judisk diktator betyder inte att judarna inte påverkar hans åsikter, som de gjort tidigare, som rådgivare både till Stalin och Mao. Ryssland är inte direkt judefritt. Det är som att säga att judarna inte kunde påverka politiken i sovjet, då Stalin inte var jude. Det finns judar på många positioner i Ryssland och förmodligen i hans närmaste krets. Hur många judar arbetar inom media där? Verkar vara en hel del om man ska gå efter rysk stats-tv. Poängen är att du inte vet hur det ser ut. Så då har jag svarat på det.

Du säger bara saker. Påståenden utan grund. Ryssarna och Putin säger att man slåss mot germaner och anglosaxare. Inget annat. Sen kommer du och säger något annat. Jaha, säger jag då, det verkar inte stämma att det slåss mot judarna och finns inga indikationer på det. Eftersom du inte kan visa att det är deras mål och att de inte säger det, så verkar det bara vara draget ur arslet. Ett påstående utan värde. Jag är inte själv säker om judarna är inblandade, men eftersom ryssarna använder samma argument mot germaner som judarna, finner jag det troligt. Se, nu har jag svarat på det.

Ryssarna motsätter sig delar av kulturmarxismen som bögar, och feminism. Men det tredje benet inom den, vita människors skuld till allt ont i världen, finns definitivt där. Här menar judar, inte vita som sådana, utan specifikt germaner. I väst behöver det inte specificeras, då de flesta vita är germaner. Man vet vilka man menar. Så på det sättet driver ryssar och judar, samma agenda med samma argument mot germaner. Så, nu har jag svarat på det.

Nu har jag egentligen redan svarat på allt du frågat om i tidigare inlägg. Egentligen är det påståenden, där du vill att jag ska visa att det inte är som du säger. Vilket kan vara svårt. Men eftersom du själv, inte kan visa att det är som du säger och det finns inte mycket som visar det, kan jag förstås inte utgå från att det du säger är sant. Utan bara skriva varför jag misstror dina påståenden. Det är du som ska göra dem troliga, vilket du inte lyckats med. Jag har förstås även bett dig göra det, vilket du aldrig har svarat på. Så då vet du inte själv om det du säger stämmer ens.

Slutsatsen bestå. Det finns ingen antivitism mot alla vita. Det är ett rent påhitt som ni inte ens kan definiera vad det är.
Det enda som finns är en gemensam agenda och hat bland judar och ryssar mot germaner som de vill utrota.

Jag behöver inte bevisa icke-existensen av något. Vilket förövrigt är omöjligt i vetenskaplig mening. Bevisbördan ligger på dig och du har misslyckats kapitalt. Vad jag däremot enkelt kan peka på är vad judiskt inflytande innebär i realiteten. Nämligen antivitism och annan kulturmarxism jämte globalism. Vilket inte finns i Ryssland men utgör däremot överideologi i väst. Judiska oligarker har heller inget inflytande i Ryssland för annars hade man inte anfallit Jewkraine. Och nej, du har inte alls besvarat mina frågor utan du duckar dem hela tiden.
Citera
2023-08-14, 13:55
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag behöver inte bevisa icke-existensen av något. Vilket förövrigt är omöjligt i vetenskaplig mening. Bevisbördan ligger på dig och du har misslyckats kapitalt. Vad jag däremot enkelt kan peka på är vad judiskt inflytande innebär i realiteten. Nämligen antivitism och annan kulturmarxism jämte globalism. Vilket inte finns i Ryssland men utgör däremot överideologi i väst. Judiska oligarker har heller inget inflytande i Ryssland för annars hade man inte anfallit Jewkraine. Och nej, du har inte alls besvarat mina frågor utan du duckar dem hela tiden.
Det är du som ska bevisa saker och kräver att jag ska bevisa icke-existenser. Nu säger du bara samma saker ingen som du inte har belägg för.

Vad är antivitism. Kan du definiera det och säga var det finns och vilka specifikt det riktar sig mot?

När har ryssarna uttryckt att de slåss mot judarna i väst?

Varför skulle judar bry sig specifikt om det är en jude som styr. Nu är det Ryssland som anföll Ukraina, inte judarna, även om vissa oligarker har små privata arméer som slagits där, liksom Wagnergruppen med sin judiske chef Prigozhin, som väl även var lite av Putins favorit ett tag. Så det ser jag inte som ett argument alls.

Att delar av den s.k. kulturmarxismen finns i Ryssland, har jag redan visat i form av hat mot germaner där man beskyller dem för allt i världen med samma argument som judarna. Eller menar du att det är ryssarna som skapat det narrativet själva och judarna som tagit efter?

Seså, lite frågor. Tänk efter noga innan ni svarar, som man brukar säga.
Citera
2023-08-14, 15:46
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Det är du som ska bevisa saker och kräver att jag ska bevisa icke-existenser. Nu säger du bara samma saker ingen som du inte har belägg för.

Vad är antivitism. Kan du definiera det och säga var det finns och vilka specifikt det riktar sig mot?

När har ryssarna uttryckt att de slåss mot judarna i väst?

Varför skulle judar bry sig specifikt om det är en jude som styr. Nu är det Ryssland som anföll Ukraina, inte judarna, även om vissa oligarker har små privata arméer som slagits där, liksom Wagnergruppen med sin judiske chef Prigozhin, som väl även var lite av Putins favorit ett tag. Så det ser jag inte som ett argument alls.

Att delar av den s.k. kulturmarxismen finns i Ryssland, har jag redan visat i form av hat mot germaner där man beskyller dem för allt i världen med samma argument som judarna. Eller menar du att det är ryssarna som skapat det narrativet själva och judarna som tagit efter?

Seså, lite frågor. Tänk efter noga innan ni svarar, som man brukar säga.

Vet du inte ens vad antivitism är nu heller? Hur kan du då beskylla ryssarna för det? Annars har jag tidigare konkret pekat på sånt som kritisk vithetsteori.

Det finns ingen kulturmarxim i Ryssland. Du är en förryckt papegoja. Men så har du ju tidigare i tråden insinuerat att Hitler var antivit för att han krigade mot anglosaxare. Inbillar du dig verkligen att någon tar dig på allvar?
Citera
2023-08-14, 16:18
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Vet du inte ens vad antivitism är nu heller? Hur kan du då beskylla ryssarna för det? Annars har jag tidigare konkret pekat på sånt som kritisk vithetsteori.

Det finns ingen kulturmarxim i Ryssland. Du är en förryckt papegoja. Men så har du ju tidigare i tråden insinuerat att Hitler var antivit för att han krigade mot anglosaxare. Inbillar du dig verkligen att någon tar dig på allvar?
Jag ställde några frågor. Ingen svarade du på. Det betyder förstås att du inte vet vad du själv pratar om eller så bara ljuger du och har själv bevisat det.

Jag har inte beskyllt ryssarnas för antivitism, utan att de är rasister och är anti germaner. D.v.s. vita i väst.
Jag säger att anitivtism inte finns och är bara ett rent påhitt, så hur ska jag veta vad ett påhittat ord betyder. Men du får väl förklara, du som verkar mena att du vet vad det är, vilket jag inte tror på? Jag har frågat förr också.

Förklara nu vad antivitism är och vilka vita det riktas mot, du som svamlat om det hela tiden.
Det är förstås viktigt för tråden, att alla vet vad som menas med det. Vi kan förstås inte föra en debatt och prata om antivitism, om vi inte ens vet vad det betyder och vilka vita som man är anti emot.
Citera
2023-08-14, 16:37
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Jag ställde några frågor. Ingen svarade du på. Det betyder förstås att du inte vet vad du själv pratar om eller så bara ljuger du och har själv bevisat det.

Jag har inte beskyllt ryssarnas för antivitism, utan att de är rasister och är anti germaner. D.v.s. vita i väst.
Jag säger att anitivtism inte finns och är bara ett rent påhitt, så hur ska jag veta vad ett påhittat ord betyder. Men du får väl förklara, du som verkar mena att du vet vad det är, vilket jag inte tror på? Jag har frågat förr också.

Förklara nu vad antivitism är och vilka vita det riktas mot, du som svamlat om det hela tiden.
Det är förstås viktigt för tråden, att alla vet vad som menas med det. Vi kan förstås inte föra en debatt och prata om antivitism, om vi inte ens vet vad det betyder och vilka vita som man är anti emot.

Du har uttryckligen beskyllt ryssarna för att hata vita och du jämförde dem med judar. Vill du att jag ska saxa in citat från dig?

Varför är du ens i den här tråden om du inte erkänner begreppet antivitism? Och varför har du tidigare i tråden hållit med mig om att judisk-marxistiska Frankfurtskolan spridit antivitism och annan kulturmarxism? Ska jag förresten tolka dig som att du nu medger att ryssarna inte hatar anglosaxare för att de är vita?
Citera
2023-08-14, 17:06
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du har uttryckligen beskyllt ryssarna för att hata vita och du jämförde dem med judar. Vill du att jag ska saxa in citat från dig?

Varför är du ens i den här tråden om du inte erkänner begreppet antivitism? Och varför har du tidigare i tråden hållit med mig om att judisk-marxistiska Frankfurtskolan spridit antivitism och annan kulturmarxism? Ska jag förresten tolka dig som att du nu medger att ryssarna inte hatar anglosaxare för att de är vita?
Bla, bla, bla. Vad gör du själv här, när du inte kan säga vad begreppet antivitism betyder och vilka vita som avses. Jag menar, om det är så uppenbart, borde du förstås kunna förklara det för en så ovetande person som mig. Men det magiska sker då, att du inte kan det. Du svarar med allt annat än just svaret på den frågan. Gång på gång undviker du den. Är du rädd, eller vad kan det annars bero på. Nån psykologisk låsning du lider av?
Den naturliga tolkningen blir då att du inte vet egentligen.

Jag menar att det naturliga tolkningen skulle vara alla ljushyade folkgrupper, inklusive slaver, vilket jag nog antog från början. Men det är det tydligen inte. Jag menade även att det inte fanns något hat mot vita ryssar från judar. Så då föll liksom den tolkningen också.

Det är inte heller att vara mot att folk i en grupp är vita heller. Utan det är folket, inte hudfärgen man är emot.

Nu menar jag att det är en omskrivning av att bara vara anti-german, som du också verkar tolka det. Det blir då den agenda du, ryssarnas och judarna driver mot germaner i väst med samma argument som judarna.
Men du vill liksom inte tolka det så heller. Hur ska man då tolka det och vilka vita avses egentligen?
Senast redigerad av EnCarte 2023-08-14 kl. 17:40.
Citera
2023-08-14, 17:06
Medlem
Citat:
Det där kålsuparresonemanget faller platt till marken omgående. Dagens Ryssland är inte Sovjet. I Ryssland finns vare sig traditionell marxism eller kulturmarxism. Att det finns judar i Ryssland innebär inte att de har något inflytande. Det har de inte. Vare sig politiskt eller kulturellt. Inte ekonomiskt heller för då hade Ryssland aldrig gått in i Ukraina.
"Enligt en rapport från Público är Roman Abramovich inte den enda ryska oligark som fått portugisisk naturalisering enligt sefardisk lag. Tidningen rapporterar att Andrei Rappoport också har fått portugisiskt pass, medan Lev Leviev och God Nisanov väntar på ett slutgiltigt beslut."

Så enkelt är det att bevisa att judar har ett mycket stort inflytande i Putlers kungadöme.

https://www.theportugalnews.com/se/nyheter/2022-07-20/fler-ryska-oligarker-med-portugisiska-pass/68829
Senast redigerad av pelangoche 2023-08-14 kl. 17:07. Anledning: felstavning
Citera
2023-08-14, 17:29
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Bla, bla, bla. Vad gör du själv här, när du inte kan säga vad begreppet antivitism betyder och vilka vita som avses. Jag menar, om det är så uppenbart, borde du förstås kunna förklara det för en så ovetande person som mig. Men det magiska sker då, att du inte kan det. Du svarar med allt annat än just svaret på den frågan. Gång på gång undviker du den. Är du rädd, eller vad kan det annars bero på. Nån psykologisk låsning du lider av?
Den naturliga tolkningen blir då att du inte vet egentligen.

Jag menar att det naturliga tolkningen skulle vara alla ljushyade folkgrupper, inklusive slaver, vilket jag nog antog från början. Men det är det tydligen inte. Jag menade även att det inte fanns något hat mot vita ryssar från judar. Så då föll liksom den tolkningen också.

Det är inte heller att vara mot vita folkgrupper för att de är vita, för då skulle slaverna vara med.

Nu menar jag att det är en omskrivning av att bara vara anti-german, som du också verkar tolka det. Det blir då den agenda du, ryssarnas och judarna driver mot germaner i väst med samma argument som judarna.
Men du vill liksom inte tolka det så heller. Hur ska man då tolka det och vilka vita avses egentligen?

Jag har för länge sen definierat antivitism och du har tidigare inte haft några invändningar. Varför vill du helt plötsligt problematisera begreppet antivitism?

Nu babblar du återigen om att judar bara är emot vita av germanskt ursprung. Har du några belägg för att judar i USA exempelvis gör undantag för vita av franskt eller italienskt ursprung? Själv har jag varit hur tydlig som helst med att judar hatar och motarbetar alla vita. Samt att anglosaxare gjort gemensam sak med judar och stödjer antivitismen och övrig kulturmarxism. Därav anglosaxares och judars hat mot Ryssland eftersom antivitism och annan kulturmarxism inte finns där. Flawless logic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in