Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.KlockRingare
För mig känns det nu mer troligt att de från Lillängerondellen kört Rv.87 och att den ene hoppade av vid korsningen till Lv.744. Och har sedan tryckt i området tills han blev gripen på morgonen.
Bilen har då kört 744, vid korsningen E45 kört rakt fram in på 744:ans fortsättning (som kommer ut på E14 vid Ås) men kört av vägen en kort bit efter korsningen.
Har det framkommit att de kört E45 mot Lit? Eller är det bara att bilen hittats intill E45?
På TV4:s nyheter kl.22:00 var det tydligen ett inslag om att någon kommit in på en gård och frågat efter var det finns någon busshållplats. Och då kommit från skogen, i stället för längs vägen. Är det någon som lyckats lokalisera den gården.
Om det kan ha varit på söndag morgon, någonstans i närheten av Rv.87?
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/augusti/12/12-augusti-2100-morddrap-forsok-ostersund/
Citat:
Händelsen inträffade vid 21 tiden i Centrala Östersund. I samband med att polisen kontrollerade en personbil blev polispatrullen beskjutna. Bilen flydde i hög hastihet och ett förföljande inleddes. Förföljandet gick E45 norrut och fortfarande pågår en polisinsats.
Det skrev polisen själva om händelsen. Det finns mer att läsa via länken, med en uppdatering från igår, men dom har inte ändrat den uppgiften någonstans.
Men jag är lur på om dom inte kom från andra hållet? I videon tycker jag det ser ut som att dom är på inspektörsvägen? Ser ut som att det är där polisbilarna kör om i full fart, ner mot den skarpa vänstersvängen som leder bort till Tanka. Svängde dom då höger ut på Fagerbacken, tog höger i första rondellen vid fagerskrapan så är det bara raka spåret genom alla rondeller, en enkel höger ut på Litsvägen, sen är det bara blåsa rakt fram så är man på e45 norrut. Gasar man då på rejält i backen efter sista rondellen så lär du få en bra skjuts och ett bra försprång på polisen.
Det skulle placera dom både i lillänge/körfältet/fagerskrapan där folk hört dom. Det är möjligt att det inte är inspektörsvägen jag ser, nån sa tidigare i tråden att dom också kände igen vägen, men jag minns inte.
Men det skulle åtminstone förklara varför polisen säger att jakten började i centrala Östersund, och inte i utkanten som det borde räknas som ifall dom körde från lillänge och ut i stora rondellen och vidare därifrån.
MEN! Det förklarar definitivt inte hur den ena tagit sig till 87an 😅