Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Inte som spelet ska vara? Det tror jag nog att det är. Annars hade ju inte möjligheten funnits.
Det enda frågetecknet jag hade var om det fanns fler eller lika många fiender i de högre nivåerna. För att i en del andra spel kan det vara samma antal fiender men de är svårare att besegra.
Det finns fler saker jag inte gillar med Village, menysystemet tex. Grafiken i den jävla fabriken känns Doom 1991. Kartorna är skit.
Ledsen om jag sårat dig, hoppas du mår bättre av att förolämpa folk som inte tycker som du. Skriv ett riktigt dräpande inlägg där du klargör hur duktig du är och att folk som inte spelar på samma nivåer som du är tröga och korkade.
Anledningen till att jag spelar på en lite lättare nivå är att jag vill komma framåt och inte behöva göra om samma strider 25 gånger. Jag är inte jättebra på TV-spel, lägger inte så mycket tid på dem för jag har annat att göra.
Det svarade jag ju på. Grejen är dessutom att du kommer inte behöva fler fiender när dom är svårare att döda. Löjligt lätt på casual, spelet visar inte sitt rätta ja då så du har inte rätt att klaga på det när du spelar på casual. Det är inte så upplevelsen är meningen att vara.
Spelet är ett survival horror inte ett action FPS eller i ditt fall är det ju 3rd person men yea du fattar ändå inte vad man skriver. Tyvärr är spelet mer action än skräck men det var roligt och dom lyckades få mig att fastna och det är bra då jag är petig.
Resident evil SKA vara SVÅRT. Inget kommer gratis här i världen o gör det inte det så gnäller man tydligen? Meny systemet? Vad är det för fel på det? Det gör sin grej och behöver inte göra mer asså damn nu försöker du bara hitta fel för att det inte ska framgå att du är problemet och inte spelet.
Du säger du ju emot vad du själv skrivit
Citat:
jag spelar på en lite lättare nivå är att jag vill komma framåt och inte behöva göra om samma strider 25 gånger
"lite" lättare..
FÖR lätt, till och med du tycker det. Mer ammo, förnödenheter o resurser, auto aim, du läker av dig självt när du har låg hälsa, svagare o mindre fiender. Sen gnäller du på att det är för lite fiender på när du inte ens klarar av att döda dom på standard. hahaha asså....
Det kryllar av fiender om man inte går i cirklar. Sen finns det lugna ställen vilket jag tycker är skönt så man inte behöver fightas hela tiden. Har full förståelse för folk som inte kör på svårare osv men inte när någon är dålig på spelen som inte har kapacitet nog och skyller på spelet och banorna. Grafiken är bra i RE Engine så vet inte vad fan du snackar om.
Inget av det du skriver stämmer. Jag försöker bevisa en poäng i det jag skriver o man behöver inte vara lika "duktig" som mig. Att du tar det personligt gör bara saken bättre.
Jag har spelat spelet flera gånger och är ett fan av hela serien så har ju mer erfarenhet och kan hoppa in på hardcore direkt för jag VILL ha en UTMANING. Vill man inte ha det så spela något annat?!
Man behöver inte vara så duktig för att klara standard och är man för dålig för ett spel så ger man inte dåliga recensioner utan att nämna det. Såna som dig förstör dagens spel, är det svårt spelar man tills man klarar det, precis det som är charmen i att just spela men typ inga spel är så idag för att kunna sälja. Det var dock village, hade en jävla problem med attacken av lycans tex. Det var utmanande vilket gjorde spelet roligt när jag väl kom vidare.
Dock onödigt av mig att gå igång på dig. Var på dåligt humör som inte gjorde saken bättre. Jag mår inte bättre av ett jag är bara ärlig lite för ärlig kanske men jag har ju rätt. Kan du inte ta det så stick från flashback eller sluta va en jävla fjolla. Försöker inte vara "den" men nu var jag det, igen tyvärr men nån måste.
Dock tråkigt att spelen får dåliga omdömen pga av idioter till konsumenter och utvecklarna ev tar åt sig för att kunna sälja bättre till framtida spel. Mig sårar du inte men stör mig på såna som dig och blir sne när folk håller på o sabbar en serie som fortfarande inte har gått helt åt helvete men är på god väg. Gäller alla spel i allmänheten!!
Village var okay och värt pengarna om man köper det på REA. Men ja det har sina skavanker helt klart och är långt ifrån perfekt.
Klarade enbart ut det först var besviken men gav det en chans till. Märkte att det var roligare andra gången jag körde igenom det när jag var bättre och hade flera vapen som var uppgraderade. Sen var jag helt hooked! Glad att jag gjorde det för det var skit kul ju, samla nya vapen achievements och CP för att handla i spelets butik.
Det är mitt tips, kör igenom spelet på casual så du har bättre och uppgraderade vapen sen kör du på standard eller hardcore i new game+ och spelet blir som du vill lite. Eller börja om på standard helt enkelt. Pallar du inte det så är det inte en serie för dig helt enkelt. Förutom fyrans remake då, för originalet skulle du inte klara av. Lycka till men kör inte något annat spel i serien och kom o gnäll. Typ som jag skulle spela FIFA när jag inte gillar fotboll och säga det är dåligt pga av det även gnälla på att det var för lite bollar för jag e för dålig för att kunna ta den av motståndaren... haha
Edit:
Ursäkta för det långa inlägget, du är inte värd energin egentligen för du fattar ju ändå inte vad man skriver. Måste avrunda och skriver antagligen skiten i onödan. Hoppas du tar åt dig lite och inser saker, ta det inte som en kränkning lyssna på det jag skriver och sug åt informationen o gör något vettigt med den.