2023-08-14, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja det lyser ju fullkomligt looser om någon som måste göra så. Och han kan ju hålla på. Alla vet att han är en lallare dom inte gör rätt för sig ialkafall. För man betalar vad man är skyldig.

Vilken jävla lallare skryter om att man blåser staten på CSN lån? Och vilken jävla lallare väljer att fly landet för 1,3 miljoner.

Sen måste han ju dra snart igen, för han och Julia kan ju knappast bott i Marbs mer än 3 månader effektiv tid. Så det blir inte mycket bo i nya kvarten i stan.

Jag tänker att super driva Linnea kanske inte är så driven. Om hon är på väg att ge upp allt och dra med honom 4 månader nu. Det är härligt att Chrippa ska bli en smutsig invandrare i ett annat land .

Stackars människor, att leva som råttor och ständigt ducka rättvisan. Det är ju frihet det.

Och glöm inte, svensk fängelse kan han fortfarande hamna i. Han har en kommande rättegång och Skatteverket jobbar nog på högtryck för att sätta dit honom.

Och detta från någon som säger att 1,3 millar är småpotatis.

Chrippa och Olof k har mer gemensamt än man trodde. Båda gillar blåsa företag. Olof k har såklart gjort samma sak som Chrippa gör nu.
Citera
2023-08-14, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brittafittans
Inte på dom konton som Fruna pratar om. Det finns hemliga special konton. Olof K har samma.
Man kan skaffa i Dubai. Sen överföra ifrån Dubai till Spanskt konto med kort när man behöver ta ut.
Blir inga utmätningar därför Och det enda dom kan mäta ut är 57.000 kr ifrån Svensk
konto vilket han inte lär ha pengar på alls. Dom jagar inte utomlands små summor som 57k för
det har varannan Svensk

Så Chrippa och Olof K är av samma skrot och korn. Ja, där ser man!
Citera
2023-08-14, 08:30
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brittafittans
Inte på do m konton som Fruna pratar om. Det finns hemliga special konton. Olof K har samma.
Man kan skaffa i Dubai. Sen överföra ifrån Dubai till Spanskt konto med kort när man behöver ta ut.
Blir inga utmätningar därför Och det enda dom kan mäta ut är 57.000 kr ifrån Svensk
konto vilket han inte lär ha pengar på alls. Dom jagar inte utomlands små summor som 57k för
det har varannan Svensk

Du snackar skit! "Hemliga konton" 😅 det enda jag vet som du kan öppna ett konto som utländska myndigheter inte får pilla på är ett schweiziskt bankkonto MEN då måste man betala en insats på ett par 100k. Vi alla vet redan att CB lever på lånade pengar så något sånt bankkonto kan han glömma.

Nyregistrerade användare som ska höja WTdvärgen C.Skuldberg till skyarna. Du har samma meningsuppbyggnad som så gott som alla andra som höjer dvärgen till skyarna. Tillfällighet?
Citera
2023-08-14, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruna
Blir bra för Chrippa, Chloe och Linnea. Nytt bra boende.
Skoj för Linnea få bo större med. Chrippa vill ha Bio duk och Projektor kvällstid. Eldriven duk.
Bakom en ny stor 75tums Led tv dagtid. Dom kommer få det fint med nya möbler och allt.

Hans gamla 55tum tv ska dom ha i sovrummet

Du är ju riktigt nära om du vet allt detta.
Citera
2023-08-14, 08:54
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Du är ju riktigt nära om du vet allt detta.

Eller så snackar han skit och hittar på alla detaljer, inget att lägga vikt vid.
Citera
2023-08-14, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Eller så snackar han skit och hittar på alla detaljer, inget att lägga vikt vid.

Ja mycket möjligt.
Citera
2023-08-14, 09:18
Medlem
Odd3lishs avatar
Chrippa klickar hem en dator med hemleverans i storstan, han lever han
Citera
2023-08-14, 10:37
Medlem
Jag fattar inte ska C pendla varannan vecka mellan Stockholm och Mjölby, eller ska Julia också flytta till Stockholm?
Känns lite som chrippas drömmar går ut över dottern.
Citera
2023-08-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Jag fattar inte ska C pendla varannan vecka mellan Stockholm och Mjölby, eller ska Julia också flytta till Stockholm?

Julia flyttar nog till Karlskoga väl. Det blir ändå ca 40 mil varje vecka tur och retur. Gissningsvis tröttnar Chrippa och har henne var 3-4e vecka. Vid 6 är det skola och bara ett ställe som gäller på vardagar. Lägger mina pengar hos mamma. Pappa har väl flytt Sverige då.
Citera
2023-08-14, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Julia flyttar nog till Karlskoga väl. Det blir ändå ca 40 mil varje vecka tur och retur. Gissningsvis tröttnar Chrippa och har henne var 3-4e vecka. Vid 6 är det skola och bara ett ställe som gäller på vardagar. Lägger mina pengar hos mamma. Pappa har väl flytt Sverige då.
Julias nya kille bor i Örebro och om Chrippa sköter sina affärer och ideer som hittills, kan det vara bra och passande att Julia flyttar dit, med tanken på närheten till Kumla, för framtida pappabesök för Chloe...
Citera
2023-08-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Julias nya kille bor i Örebro och om Chrippa sköter sina affärer och ideer som hittills, kan det vara bra och passande att Julia flyttar dit, med tanken på närheten till Kumla, för framtida pappabesök för Chloe...

Det hade ju varit rätt bra

C får mammas släkt i Värmland nära, vara med mamma och styvfar, pappa nära och det är inte långt till pappas släkt i Östergötland
Citera
2023-08-14, 11:39
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
I Mjölby får lilla C i så fall hälsa på Luggen. För varesig hennes mamma eller pappa kommer att bo där.

Chrippa kommer dessutom att vara tvungen att bo minst 6 månader om året utomlands, eftersom det är prioritet för honom att inte betala sina skulder.

Prioritet är oxå att inte betala skatt i Sverige. Man kan fundera lite över vem han då tycker ska betala hans dotters förskola och kommande skolgång. Eller hennes tandvård upp till 19 års ålder. Eller om hon någon gång under sin uppväxt bryter ett ben eller blir så allvarligt sjuk att hon behöver uppsöka läkare.

Nu är jag vänster, så för mig är det helt självklart att C ska få dessa saker även om pappa är smitare. Men för en högerman som Chrippa, skulle självklart inte barn med icke bidragande föräldrar få ta del av välfärden.

Jag tänker att Chrippa klagar på bidragstagare. Fast han själv anser de nästan 1,5 miljonerna han har i skuld, som en gåva han inte behöver åtgärda. Eller ja, ett bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in