Citat:
Ursprungligen postat av
razerdayzer
Jag fattar inte ska C pendla varannan vecka mellan Stockholm och Mjölby, eller ska Julia också flytta till Stockholm?
Känns lite som chrippas drömmar går ut över dottern.
I Mjölby får lilla C i så fall hälsa på Luggen. För varesig hennes mamma eller pappa kommer att bo där.
Chrippa kommer dessutom att vara tvungen att bo minst 6 månader om året utomlands, eftersom det är prioritet för honom att inte betala sina skulder.
Prioritet är oxå att inte betala skatt i Sverige. Man kan fundera lite över vem han då tycker ska betala hans dotters förskola och kommande skolgång. Eller hennes tandvård upp till 19 års ålder. Eller om hon någon gång under sin uppväxt bryter ett ben eller blir så allvarligt sjuk att hon behöver uppsöka läkare.
Nu är jag vänster, så för mig är det helt självklart att C ska få dessa saker även om pappa är smitare. Men för en högerman som Chrippa, skulle självklart inte barn med icke bidragande föräldrar få ta del av välfärden.
Jag tänker att Chrippa klagar på bidragstagare. Fast han själv anser de nästan 1,5 miljonerna han har i skuld, som en gåva han inte behöver åtgärda. Eller ja, ett bidrag.