Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHatter
Ja där har du en poäng! Det var väl runt millennieskiftet som Göteborg hade fem allsvenska lag någon säsong? Jag tror Västra Frölunda spelar i Div. 2 nu, men är osäker.
Ja i tvåan spelar de numera men har harvat lägre. Frölunda spelade i fotbollsallsvenskan 1987–1989, 1992–1995 och 1998–2000. Det var de och Häcken som var Göteborgs uppstickare och jojos mellan Allsvenskan och SE. Det ena laget

och det andra

blev facit hitillsdags
IK Sleipner (saxat från Wikipedia)
Klubben är mest berömd för sina framgångar i fotboll, där man vann Allsvenskan säsongen 1937/1938.
Allsvenska säsonger: 16
Säsonger i Sveriges näst högsta division: 34
Placering i allsvenskans maratontabell: 23:a
Spelar nu i 2:an sen år 21 efter att ha varit nere i 3:an

(min kommentar)
VSK har ju också varit i ettan. Kommer ihåg en säsong för rätt länge sedan när de ledde SE vid sommaruppehållet och Allsvenskan hägrade men sen rasade laget som en sten på hösten och åkte ner i ettan. Nu äntligen leder man SE tillsammans med Utsikten med hela 12 poäng ner till 3:an. Seriefinal dem emellan nu på fredag i Gbg. Är det säsongens säkraste X?

I Västerås vann VSK! Nu blir nog Utsikten favoriter....eller någon skrev ju att de trots att de radar upp vinster inte lyckas bli favoriter hos spelbolagen. VSK har väl 9 raka trepoängare nu tror jag.....