2023-08-13, 19:33
Medlem
Valvantos avatar
Underbar jävla seger. Ändringen av uppställning och taktik har verkligen fungerat. Elfsborg visar återigen att de inte kan komma till lägen när de möter ett lågt stabilt försvar, helt ofarliga.

Som jag skrev härinne för några veckor sedan när jag blev sågad, så kan vi knipa fjärdeplatsen med lite tur och förbättrat spel. Vi har en hel hög med hemmamatcher kvar, där det är många sexpoängsmatcher. Nu gäller det att skrämma bort Kalmarspöket!
Citera
2023-08-13, 19:34
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vad är bäst för Blåvitt i matchen mellan Värnamo och Degerfors? För mig känns det som att de inte kan nå Värnamo även om Degen skulle vinna, så det är väl bäst om Värnamo vinner.

Jag tror de ska hoppas på Värnamo imorgon. Värnamo är ett bättre lag än dem som ligger bakom dem i tabellen och kommer nog ta sina poäng för att hamna på säker mark.
Göteborg, Degen, AIK, Sirius och kanske BP kommer slåss om att undvika kval och nedflyttning. Jag tror att AIK är det lag som mest sannolikt kommer att säkra kontraktet i hyfsat god tid. För övriga kan det bli drama in i det sista.
Citera
2023-08-13, 20:02
Moderator
vfs avatar
Jag hade noll förhoppningar när jag drog till gamla i dag, starten var bra, sedan kom det vanliga med missar i massor och DIF tar ledningen. Då trodde jag definitivt inte på poäng, men med djävlar anamma och Berg löste det sig. Välförtjänt seger sett till hela matchen.
Citera
2023-08-13, 20:03
Avslutad
Diffen är väcken och Häcken stämmer i bäcken!

Kolla våran trupp nu.. Ishaq, vilke jävla snubbe! Och så är Simon snart tillbaka och så skall Sadiq in i truppen. Nästan löjligt vilken bredd och djup vi har nu! Att vi inte spelar bättre är dock lite störande. När vi får det att kugga i på riktigt kommer vi göra allsvenskan till våran knulldocka.

Men men, nu är vi bara 1p efter Elfsborg och max 3p efter MFF om dom vinner imorgon. Kul att se hur vi knappar in där i toppen nu när europaspelet startat. Kan det vara så att MFF och Elfsborg blivit sämre av att inte få spela i europa?
Citera
2023-08-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Kolla våran trupp nu.. Ishaq, vilke jävla snubbe! Och så är Simon snart tillbaka och så skall Sadiq in i truppen. Nästan löjligt vilken bredd och djup vi har nu! Att vi inte spelar bättre är dock lite störande. När vi får det att kugga i på riktigt kommer vi göra allsvenskan till våran knulldocka.

Men men, nu är vi bara 1p efter Elfsborg och max 3p efter MFF om dom vinner imorgon. Kul att se hur vi knappar in där i toppen nu när europaspelet startat. Kan det vara så att MFF och Elfsborg blivit sämre av att inte få spela i europa?

Ni ska ju vara glada att det inte stod 1-4 efter första halvlek idag, lite stabilare och bättre i andra, men nej vi fruktar inte er, turen har snart runnit ut och ni har i princip spelat uselt matchen efter varje europamatch hittills. Trpcevski är säkert tillbaka till nästa match
Hrstic ska jag inte helt bedömma hittills eftersom dagens match var den första jag såg en hel match med honom men jävlar så usel han var, en handfull totalt onödiga offside och ganska osynlig i övrigt.
Ishaq såg jävligt pigg och lovande ut däremot.
Ni lär ju klara topp 3 trots allt men guldet kan du glömma, det vet du var det hamnar
Citera
2023-08-13, 20:40
Medlem
Citat:

Har det blivit klart från förbundet förresten hur många matchers avstängning Sadiq får? Att han skulle vara avstängd idag var ju redan klart men kan ju bli fler om inte beslut kommit ännu.
Citera
2023-08-13, 20:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Underbar jävla seger. Ändringen av uppställning och taktik har verkligen fungerat. Elfsborg visar återigen att de inte kan komma till lägen när de möter ett lågt stabilt försvar, helt ofarliga.

Som jag skrev härinne för några veckor sedan när jag blev sågad, så kan vi knipa fjärdeplatsen med lite tur och förbättrat spel. Vi har en hel hög med hemmamatcher kvar, där det är många sexpoängsmatcher. Nu gäller det att skrämma bort Kalmarspöket!
Om en vecka när vi vikt ner oss mot Kalmar är allting som vanligt.
Citera
2023-08-13, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Ni ska ju vara glada att det inte stod 1-4 efter första halvlek idag, lite stabilare och bättre i andra, men nej vi fruktar inte er, turen har snart runnit ut och ni har i princip spelat uselt matchen efter varje europamatch hittills. Trpcevski är säkert tillbaka till nästa match
Hrstic ska jag inte helt bedömma hittills eftersom dagens match var den första jag såg en hel match med honom men jävlar så usel han var, en handfull totalt onödiga offside och ganska osynlig i övrigt.
Ishaq såg jävligt pigg och lovande ut däremot.
Ni lär ju klara topp 3 trots allt men guldet kan du glömma, det vet du var det hamnar

Vi spelar på typ 70% av våran kapacitet men är ändå med i toppen. Ni borde vara skräckslagna.
Hrstic var för övrigt briljant i det han fick att jobba med i första halvlek, och hur hade han ett "handfull antal offsides" när vi hade 3st totalt och han var ansvarig för 2 av dom? Som ensam anfallare? Det ena borde inte ens blivit offside då han inte gick efter bollen.

Känns rätt skönt att veta att Elfsborg skall möta er på bortaplan och ni skall möta oss på bortaplan. Dessutom skall ju ni möta eran ägare om 1 vecka. Dom lär ju vara väldigt sugna på att ta ut sin frustration från dagens förlust på det laget som alltid ställer sig på alla 4 för dom.

Även Mjällby lär ju göra lite som dom vill med er imorgon.
Senast redigerad av trazke 2023-08-13 kl. 20:58.
Citera
2023-08-13, 20:53
Medlem
Petterrors avatar
I och med dagens resultat så gick vi förbi Halmstad i maratontabellen till en 8:e plats. Mot första platsen!
Citera
2023-08-13, 21:05
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Om en vecka när vi vikt ner oss mot Kalmar är allting som vanligt.

I år har vi inte Paulsen på vänsterbacken så vi kan nog gneta oss till ett kryss!
Citera
2023-08-13, 21:14
Medlem
Citat:
Vi spelar på typ 70% av våran kapacitet men är ändå med i toppen. Ni borde vara skräckslagna.
Hrstic var för övrigt briljant i det han fick att jobba med i första halvlek, och hur hade han ett "handfull antal offsides" när vi hade 3st totalt och han var ansvarig för 2 av dom? Som ensam anfallare? Det ena borde inte ens blivit offside då han inte gick efter bollen.

Känns rätt skönt att veta att Elfsborg skall möta er på bortaplan och ni skall möta oss på bortaplan. Dessutom skall ju ni möta eran ägare om 1 vecka. Dom lär ju vara väldigt sugna på att ta ut sin frustration från dagens förlust på det laget som alltid ställer sig på alla 4 för dom.

Även Mjällby lär ju göra lite som dom vill med er imorgon.

Hmm. Fansen, och speciellt spelarna, fruktar inte ett lag som häcken. Har du sneat helt? Vi har några guld här nere, mest av alla. Samt några Europa äventyr där vi besegrat storlag efter storlag. Ni har ett guld och åkte ut mot ett lag från Färöarna. Sätt dig ner
Senast redigerad av Sticklas187 2023-08-13 kl. 21:21.
Citera
2023-08-13, 21:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
I år har vi inte Paulsen på vänsterbacken så vi kan nog gneta oss till ett kryss!
Mm, just ja. Björn som vb när vi ändå hade Widgren var usel matchcoaching man minns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in