Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Jo, men du använder en möjlighet som vi inte ens vet om den finns som något slags bevis.
Vi vet inte ens om SE såg att det kom någon media.
Vi vet dock att ME var upprörd och sa åt SE att åka hem direkt. Vilket han verkar ha gjort.
Jag kan inte köpa riktigt argumentet att media kanske inte fanns när Engström lämnar...Det har relativt liten betydelse då Engström inte behöver dricka kaffe på Skandia..
Ni hävdar ju faktiskt att Engström har ett enormt uppmärksamhets törst och från att han vaknar så är den 100% ...
Ställ det mot att han lämnar just när han får reda på att Sveriges största händelse just ägt rum....För att dricka kaffe !!
Sen när han lämnar Skandia så måste det varit mkt media och blåljus bara 60m ifrån men inte ens då vill han ha sin uppmärksamhet.....
Då ställer han istället in Idre på morgonen för att ringa som en galning och bjuder hem...
Jag finner det ologiskt att inte håller hov på brottsplatsen med både polis och media ....om vi sen ska tugga i oss hur angelägen han är 6 timmar senare i Täby..
Självklart om ni ställer frågor om t.ex hur kan Engström veta saker på brottsplatsen !
Så kommer ju svaren vi kan ge utan att kunna bevisa det vara att han plockar info av media...
Jag kan inte begripa hur det kan vara ett dåligt svar när vi faktiskt vet att han ringer mkt media även om han just fått ett besök...
Reportrar ser ju inte Engström som ett hot samt att dom inte heller har tystnadsplikt så skapar Engström ett förtroende så kan såklart info delas