• 1
  • 2
2023-08-13, 06:23
Bannlyst
Angående lasek eller lasik behandling så är det ett lotteri om du kommer få dina ögon lyckat att opereras, så ni som har glasögon använd dom istället, det är väldigt svårt att förutsäga vilken av dina ögon läker sig sedan av operationen eller inte.

Funderade själv på att göra det men läste sedan negativa grejer om det så jag valde glasögon istället.

Många har misslyckats även efter att ha läst här på flashback, så jag hoppar över.

Min fråga:
Några fler som fortfarande funderar på att göra ögonkirurgi här?
Citera
2023-08-13, 08:16
Har du någon statistik du förlitar dig på eller bara anekdoter?
Citera
2023-08-13, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har du någon statistik du förlitar dig på eller bara anekdoter?

Har läst på flashback och på reddit, de flesta har misslyckats med sina ögonoperationer. Man skall vara försiktig vad man göra mot sina ögon så de inte blir skadade :/
Citera
2023-08-13, 10:19
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Har läst på flashback och på reddit, de flesta har misslyckats med sina ögonoperationer. Man skall vara försiktig vad man göra mot sina ögon så de inte blir skadade :/
Anekdoter alltså

Om de flesta hade misslyckats hade det förbjudits
Citera
2023-08-13, 10:20
Bannlyst
Citat:
Anekdoter alltså

Ögonläkarna vill ändå tjäna pengar, tror du dom bryr sig om någon skadar sitt öga under ingreppet? Nej, men det är så de flesta har sagt på internet om lasek/lasik.

Vissa av dom bryr sig inte, man får en ny bokad tid eller behandling istället.
Citera
2023-08-13, 10:22
Citat:
Ögonläkarna vill ändå tjäna pengar, tror du dom bryr sig om någon skadar sitt öga under ingreppet?

Vissa av dom bryr sig inte, man får en ny bokad tid eller behandling istället.
Du tror inte att det finns andra än ögonläkarna själva som skulle kunna förbjuda det?
Citera
2023-08-13, 10:23
Bannlyst
Citat:
Du tror inte att det finns andra än ögonläkarna själva som skulle kunna förbjuda det?

Regeringen, men dom visste inte att det är farligt, det är nu på senare tid dom vet, dom kanske förbjuder det efter denna tråden!? Vem vet.
Citera
2023-08-13, 10:25
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Angående lasek eller lasik behandling så är det ett lotteri om du kommer få dina ögon lyckat att opereras, så ni som har glasögon använd dom istället, det är väldigt svårt att förutsäga vilken av dina ögon läker sig sedan av operationen eller inte.

Funderade själv på att göra det men läste sedan negativa grejer om det så jag valde glasögon istället.

Många har misslyckats även efter att ha läst här på flashback, så jag hoppar över.

Min fråga:
Några fler som fortfarande funderar på att göra ögonkirurgi här?

Liksom du har jag läst några lasik-trådar här på FB, och sen dess känner jag mig betydligt bekvämare i glasögon
Citera
2023-08-13, 10:27
Citat:
Regeringen, men dom visste inte att det är farligt, det är nu på senare tid dom vet, dom kanske förbjuder det efter denna tråden!? Vem vet.
Jepp, och de kanske även beslutar att jorden är platt för att en idiot har skrivit det på nätet. Konstigare saker har hänt.
Citera
2023-08-13, 10:39
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Anekdoter alltså

Vad räknas ett misslyckande?

Irriterande besvär kan ju förekomma, även efter en ”lyckad” operation (exempelvis ljumskbråck). Sådana operationer är inte förbjudna, men nog kan det kännas som ett rejält misslyckande om du hade mindre besvär innan operationen.

Senast redigerad av fjollcigg 2023-08-13 kl. 10:54. Anledning: anekdot
Citera
2023-08-13, 10:47
Medlem
Det är väl två lite olika metoder att fixa ögonen på? Det ena skär man upp en flärp i ögat, en flärp som aldrig riktigt läker ihop?

Ingenstans pratar man dock om att träna ögat.
Det är alltid glasögon eller operation som är på tapeten, är inte det märkligt?
Citera
2023-08-13, 10:57
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Vad räknas ett misslyckande?

Irriterande besvär kan ju förekomma, även efter en ”lyckad” operation (exempelvis ljumskbråck). Sådana operationer är inte förbjudna, men nog kan det kännas som ett rejält misslyckande om du hade mindre besvär innan operationen.

Om majoriteten hade haft mer besvär efter en ljumskbråckoperation än före hade man inte utfört dem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in