2023-05-31, 18:49
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaWalde
Nej, jag kommer nog beställa ifrån annan sida som heter programvarukungen som erbjuder swish. Något dyrare men känns bättre.

När man gick till betalning och de ville ha kortuppgifter var det inte https och är det inte det ska man absolut inte uppge kortuppgifter har jag lärt mig. Om de erbjuder Klarna känns det tryggare.
OK, kreditkort är normalt sett betydligt säkrare än att betala med Swish i förskott.
Citera
2023-05-31, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
OK, kreditkort är normalt sett betydligt säkrare än att betala med Swish i förskott.
Är det? med swish så får de ju inga kortuppgifter eller varför skulle swish vara mindre säkert?
Hur som helst den första sidan ville ha kortuppgifter med en http-adress, dvs skulle jag uppgett uppgifterna är de inte krypterade, det är oseriöst ehandel. Det ska väl vara https för visa att information som skickas är krypterad?
Citera
2023-05-31, 19:10
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaWalde
Är det? med swish så får de ju inga kortuppgifter eller varför skulle swish vara mindre säkert?
Eftersom att du betalar i förskott?
Med ett kreditkort kan man reklamera köpet efter mottagen leverans om det skulle visa sig vara en bluff, man betalar alltså efter leverans. Dessutom kräver numera kreditkortsköp signering genom BankID så man kan inte göra så mycket med ett "uppsnappat" kreditkortsnummer.
Citera
2023-05-31, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Eftersom att du betalar i förskott?
Med ett kreditkort kan man reklamera köpet efter mottagen leverans om det skulle visa sig vara en bluff, man betalar alltså efter leverans.

Ok, men hur som helst så var det seriös sida programvarukungen så nu kan jag lära mig Excel.

Jag vill ha det för att spara att tidrapportera för egen hand så att jag kan se tillbaka om min arbetsgivare försöker snuva mig på pengar. Deras lönespec är väldigt svårtolkad så jag bestämt mig för att bokföra allt smidigt och snyggt.
Senast redigerad av GostaWalde 2023-05-31 kl. 19:14.
Citera
2023-08-06, 11:52
Medlem
Vad är detta? Är det ett fejkmeddelande?
Microsoft <msa@communication.microsoft.com>

Ditt tjänstavtal har blivit tydligare
Hej!

Du får det här e-postmeddelandet eftersom vi uppdaterar Villkor för Microsoft-tjänster, som gäller för en eller flera av Microsofts produkter eller tjänster som du använder. Vi gör de här ändringarna för att göra våra villkor tydligare för dig och för att täcka in nya produkter, tjänster och funktioner från Microsoft.

Villkor för Microsoft-tjänster är ett avtal mellan dig och Microsoft (eller ett av dess koncernbolag), och reglerar din användning av Microsofts produkter och tjänster online.

Här kan du läsa hela Villkor för Microsoft‑tjänster. Du kan även läsa mer om dessa uppdateringar på vår sida med vanliga frågor och svar. Där sammanfattas dessutom de viktigaste ändringarna. De uppdaterade villkoren för Microsoft-tjänster börjar gälla 30 september 2023. Om du fortsätter att använda våra produkter och tjänster 30 september 2023 eller senare innebär det att du godkänner de uppdaterade villkoren för Microsoft-tjänster.

Om du inte godkänner villkoren kan du välja att sluta använda produkterna och tjänsterna och avsluta ditt Microsoft‑konto innan de här villkoren träder i kraft. Om du är förälder eller förmyndare är det du som är ansvarig för ditt barns eller din tonårings användning av Microsofts produkter och tjänster, inklusive köp.

Tack för att du använder Microsofts produkter och tjänster.

Villkor för Microsoft-tjänster > Microsofts sekretesspolicy > Vanliga frågor och svar >
Det här meddelandet skickades från en obevakad e-postadress.

Sekretesspolicy

Microsoft Corporation, O‍ne Mi‍crosoft Wa‍y, Redm‍ond, WA 98052 U‍SA
Citera
2023-08-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Vad är detta? Är det ett fejkmeddelande?
Microsoft <msa@communication.microsoft.com>

Ditt tjänstavtal har blivit tydligare
Hej!

Du får det här e-postmeddelandet eftersom vi uppdaterar Villkor för Microsoft-tjänster, som gäller för en eller flera av Microsofts produkter eller tjänster som du använder. Vi gör de här ändringarna för att göra våra villkor tydligare för dig och för att täcka in nya produkter, tjänster och funktioner från Microsoft.

Villkor för Microsoft-tjänster är ett avtal mellan dig och Microsoft (eller ett av dess koncernbolag), och reglerar din användning av Microsofts produkter och tjänster online.

Här kan du läsa hela Villkor för Microsoft‑tjänster. Du kan även läsa mer om dessa uppdateringar på vår sida med vanliga frågor och svar. Där sammanfattas dessutom de viktigaste ändringarna. De uppdaterade villkoren för Microsoft-tjänster börjar gälla 30 september 2023. Om du fortsätter att använda våra produkter och tjänster 30 september 2023 eller senare innebär det att du godkänner de uppdaterade villkoren för Microsoft-tjänster.

Om du inte godkänner villkoren kan du välja att sluta använda produkterna och tjänsterna och avsluta ditt Microsoft‑konto innan de här villkoren träder i kraft. Om du är förälder eller förmyndare är det du som är ansvarig för ditt barns eller din tonårings användning av Microsofts produkter och tjänster, inklusive köp.

Tack för att du använder Microsofts produkter och tjänster.

Villkor för Microsoft-tjänster > Microsofts sekretesspolicy > Vanliga frågor och svar >
Det här meddelandet skickades från en obevakad e-postadress.

Sekretesspolicy

Microsoft Corporation, O‍ne Mi‍crosoft Wa‍y, Redm‍ond, WA 98052 U‍SA
https://www.microsoft.com/sv-se/servicesagreement/upcoming.aspx
Citera
2023-08-13, 10:36
Medlem
Awkwardmans avatar
Kan inte byta från Office 365 family till Small bussniess

Behöver byta från family till small busniess
För att kunna skapa teamsmöten. Då ms ändrat sin policy sedan april.

Ms gudien säger att det bara är att köpa och logga in så konvertera kontor (och innestående familymånadermtillgodoräknas)

https://support.microsoft.com/sv-se/office/växla-mellan-microsoft-365-prenumerationer-3fcc1efc-2722-427f-8efa-db94b9b0a36b

Men när jag loggar in och ska köpa står det
”Om du vill använda Microsoft 365 Business Basic måste du be administratören om hjälp eller skapa ett konto för att få den själv.”

Vilken administratör? Är inte det jag? Eller har man ens någon innan man har bussniesskonto?

Vill helst inte skapa ett nytt konto då jag använder onedrive.
Senast redigerad av Awkwardman 2023-08-13 kl. 10:39.
Citera
2023-10-09, 00:36
Avslutad
Råkade trycka på någon knapp och nu ser allt annorlunda ut. Har provat och startat om men jag tycks vara fast med detta nya nu.
Citera
2023-11-04, 08:28
Medlem
HassanVonEssens avatar
Har ett djävulskt problem med Office 365 just nu. Försöker skriva ut dokumentet som PDF eller ladda ner en kopia till datorn men när jag försöker med något av dessa så blir dokumentet helt fuckat. En bild försvinner helt och hållet. Två rader blir jättelånga (försvinner utanför bild till höger). Rubriker centreras fastän jag inte centrerat dem. Vad fan har hänt?
Citera
2023-11-05, 09:15
Medlem
Office 2010 - köpt licensnyckel och behöver installer

Jag kör en gammal PC med office paketet på.
1. När jag uppdaterade till Win10 från Win7 så försvann registreringen på mitt officepaket.

2. När jag försöker knacka in den gamla registreringen så fungerar det inte, kanske för att det var någon engångsgrej, alltså en OEM licens eller något? Jag hade köpt den koden för några tior på nätet. Jag kan starta Office men det är en stor röd text och flera funktioner är avstängda.

3. Nu har jag köpt en ny kod på nätet, och den fungerar inte för jag har "fel office 2010 version".
Alltså, jag har köpt nyckeln till "retail versionen" men det är något annat jag har installerat.

Supporten skriver såhär:
Jag är inte så peppad på att ladda ned någon installer från en skum hemsida, för jag vill inte få virus i datorn (finns det fortfarande virus?). Kan jag kolla installationsfilen om den är virusfri innan jag installerar den?

Min fråga är kort och enkel:
Hur fan får jag enklast igång Office 2010 igen på min snart 15år gamla stationära maskin?

Mycket tacksam för hjälp här!
Citera
2023-11-05, 09:23
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Jag skaffade detta för snart 1 år sen, den fungerar klockrent och du får alla instruktioner hur du ska göra på e-posten

https://programvaruexperten.se/produkt/microsoft-office-2021-professional-plus-pc/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-pyqBhDmARIsAKd9XIM77wt78Pe0puZ17sRw5w82leErFo9XJra 1Vpc1Do3vIPVtfQqmwUUaAiAuEALw_wcB
Citera
2023-11-05, 09:45
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Jag skaffade detta för snart 1 år sen, den fungerar klockrent och du får alla instruktioner hur du ska göra på e-posten

https://programvaruexperten.se/produkt/microsoft-office-2021-professional-plus-pc/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-pyqBhDmARIsAKd9XIM77wt78Pe0puZ17sRw5w82leErFo9XJra 1Vpc1Do3vIPVtfQqmwUUaAiAuEALw_wcB
Fult att försöka luras. 400:- för en bluffprodukt/OEM. Du kan iaf länka till den billigare: https://www.gamekeys.se/produkt/microsoft-office-2021-professional-plus-pc/

Enkel googling så hittar man samma produkt för 119:- och även en för 39:-. Dessa är i princip värdelösa, det är bara mammor och pensionärer som går på att köpa sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in