Nej, jag kommer nog beställa ifrån annan sida som heter programvarukungen som erbjuder swish. Något dyrare men känns bättre.
När man gick till betalning och de ville ha kortuppgifter var det inte https och är det inte det ska man absolut inte uppge kortuppgifter har jag lärt mig. Om de erbjuder Klarna känns det tryggare.
OK, kreditkort är normalt sett betydligt säkrare än att betala med Swish i förskott.
OK, kreditkort är normalt sett betydligt säkrare än att betala med Swish i förskott.
Är det? med swish så får de ju inga kortuppgifter eller varför skulle swish vara mindre säkert?
Hur som helst den första sidan ville ha kortuppgifter med en http-adress, dvs skulle jag uppgett uppgifterna är de inte krypterade, det är oseriöst ehandel. Det ska väl vara https för visa att information som skickas är krypterad?
Är det? med swish så får de ju inga kortuppgifter eller varför skulle swish vara mindre säkert?
Eftersom att du betalar i förskott?
Med ett kreditkort kan man reklamera köpet efter mottagen leverans om det skulle visa sig vara en bluff, man betalar alltså efter leverans. Dessutom kräver numera kreditkortsköp signering genom BankID så man kan inte göra så mycket med ett "uppsnappat" kreditkortsnummer.
Eftersom att du betalar i förskott?
Med ett kreditkort kan man reklamera köpet efter mottagen leverans om det skulle visa sig vara en bluff, man betalar alltså efter leverans.
Ok, men hur som helst så var det seriös sida programvarukungen så nu kan jag lära mig Excel.
Jag vill ha det för att spara att tidrapportera för egen hand så att jag kan se tillbaka om min arbetsgivare försöker snuva mig på pengar. Deras lönespec är väldigt svårtolkad så jag bestämt mig för att bokföra allt smidigt och snyggt.
Senast redigerad av GostaWalde 2023-05-31 kl. 19:14.
Vad är detta? Är det ett fejkmeddelande?
Microsoft <msa@communication.microsoft.com>
Ditt tjänstavtal har blivit tydligare
Hej!
Du får det här e-postmeddelandet eftersom vi uppdaterar Villkor för Microsoft-tjänster, som gäller för en eller flera av Microsofts produkter eller tjänster som du använder. Vi gör de här ändringarna för att göra våra villkor tydligare för dig och för att täcka in nya produkter, tjänster och funktioner från Microsoft.
Villkor för Microsoft-tjänster är ett avtal mellan dig och Microsoft (eller ett av dess koncernbolag), och reglerar din användning av Microsofts produkter och tjänster online.
Här kan du läsa hela Villkor för Microsoft‑tjänster. Du kan även läsa mer om dessa uppdateringar på vår sida med vanliga frågor och svar. Där sammanfattas dessutom de viktigaste ändringarna. De uppdaterade villkoren för Microsoft-tjänster börjar gälla 30 september 2023. Om du fortsätter att använda våra produkter och tjänster 30 september 2023 eller senare innebär det att du godkänner de uppdaterade villkoren för Microsoft-tjänster.
Om du inte godkänner villkoren kan du välja att sluta använda produkterna och tjänsterna och avsluta ditt Microsoft‑konto innan de här villkoren träder i kraft. Om du är förälder eller förmyndare är det du som är ansvarig för ditt barns eller din tonårings användning av Microsofts produkter och tjänster, inklusive köp.
Tack för att du använder Microsofts produkter och tjänster.
Villkor för Microsoft-tjänster > Microsofts sekretesspolicy > Vanliga frågor och svar >
Det här meddelandet skickades från en obevakad e-postadress.
Sekretesspolicy
Microsoft Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052 USA
Vad är detta? Är det ett fejkmeddelande?
Microsoft <msa@communication.microsoft.com>
Ditt tjänstavtal har blivit tydligare
Hej!
Du får det här e-postmeddelandet eftersom vi uppdaterar Villkor för Microsoft-tjänster, som gäller för en eller flera av Microsofts produkter eller tjänster som du använder. Vi gör de här ändringarna för att göra våra villkor tydligare för dig och för att täcka in nya produkter, tjänster och funktioner från Microsoft.
Villkor för Microsoft-tjänster är ett avtal mellan dig och Microsoft (eller ett av dess koncernbolag), och reglerar din användning av Microsofts produkter och tjänster online.
Här kan du läsa hela Villkor för Microsoft‑tjänster. Du kan även läsa mer om dessa uppdateringar på vår sida med vanliga frågor och svar. Där sammanfattas dessutom de viktigaste ändringarna. De uppdaterade villkoren för Microsoft-tjänster börjar gälla 30 september 2023. Om du fortsätter att använda våra produkter och tjänster 30 september 2023 eller senare innebär det att du godkänner de uppdaterade villkoren för Microsoft-tjänster.
Om du inte godkänner villkoren kan du välja att sluta använda produkterna och tjänsterna och avsluta ditt Microsoft‑konto innan de här villkoren träder i kraft. Om du är förälder eller förmyndare är det du som är ansvarig för ditt barns eller din tonårings användning av Microsofts produkter och tjänster, inklusive köp.
Tack för att du använder Microsofts produkter och tjänster.
Villkor för Microsoft-tjänster > Microsofts sekretesspolicy > Vanliga frågor och svar >
Det här meddelandet skickades från en obevakad e-postadress.
Sekretesspolicy
Microsoft Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052 USA
Men när jag loggar in och ska köpa står det
”Om du vill använda Microsoft 365 Business Basic måste du be administratören om hjälp eller skapa ett konto för att få den själv.”
Vilken administratör? Är inte det jag? Eller har man ens någon innan man har bussniesskonto?
Vill helst inte skapa ett nytt konto då jag använder onedrive.
Senast redigerad av Awkwardman 2023-08-13 kl. 10:39.
Har ett djävulskt problem med Office 365 just nu. Försöker skriva ut dokumentet som PDF eller ladda ner en kopia till datorn men när jag försöker med något av dessa så blir dokumentet helt fuckat. En bild försvinner helt och hållet. Två rader blir jättelånga (försvinner utanför bild till höger). Rubriker centreras fastän jag inte centrerat dem. Vad fan har hänt?
Office 2010 - köpt licensnyckel och behöver installer
Jag kör en gammal PC med office paketet på.
1. När jag uppdaterade till Win10 från Win7 så försvann registreringen på mitt officepaket.
2. När jag försöker knacka in den gamla registreringen så fungerar det inte, kanske för att det var någon engångsgrej, alltså en OEM licens eller något? Jag hade köpt den koden för några tior på nätet. Jag kan starta Office men det är en stor röd text och flera funktioner är avstängda.
3. Nu har jag köpt en ny kod på nätet, och den fungerar inte för jag har "fel office 2010 version".
Alltså, jag har köpt nyckeln till "retail versionen" men det är något annat jag har installerat.
Supporten skriver såhär:
Hi, rest assured they are completely safe, they are not official websites because Microsoft no longer supports MS Office 2010 which is why it is recommended to download/install the setup file from 3rd party websites and they are the most reliable ones out there. Many big marketplaces and stores recommend them. If you don't want to install it from these websites and have a disc for the Retail version then you can use that for installation as well and then use your license for activation. If the license is not accepted by your current installation then it means it is not the Retail version.
After downloading the setup file:
- Right-click on it and click on "Mount"
- Install the setup file
- Open any app (eg: Word) and wait for the activation window to pop up
- Enter the license
- Select activate over the internet and your MS Office will be activated
Jag är inte så peppad på att ladda ned någon installer från en skum hemsida, för jag vill inte få virus i datorn (finns det fortfarande virus?). Kan jag kolla installationsfilen om den är virusfri innan jag installerar den?
Min fråga är kort och enkel:
Hur fan får jag enklast igång Office 2010 igen på min snart 15år gamla stationära maskin?
Enkel googling så hittar man samma produkt för 119:- och även en för 39:-. Dessa är i princip värdelösa, det är bara mammor och pensionärer som går på att köpa sånt här.