2022-10-30, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Är du helkorkad? Om du köpt en licens från Microsoft och den inte funkar så är det inte ens ett supportärende, det är ett konsumentärende. Du har rätt att få pengarna tillbaka, men självklart föredrar MS att fixa saken.
Låter snarare som du köpte en "beggad" produktnyckel från skum tredje part och blivit blåst.

Köpte en nyckel/licens från ett företag och det enda jag gjort är att installera mjukvaran och så kom det upp under aktivering att max aktiveringar är uppnådda. När man klickar sig in står den att produkten är installerad på fler enheter? Men jag har bara en dator och den är nyformaterad. Funderar på om företaget skickat ut samma nyckel till fler och att den då är aktiverad av någon annan?

Står att man kan använda nyckeln på enbart en dator men att man kan flytta till en annan dator genom att då avinstallera Office på den ena. Ska prova detta och köra på farsans.
Citera
2022-10-30, 08:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppen85
Köpte en nyckel/licens från ett företag och det enda jag gjort är att installera mjukvaran och så kom det upp under aktivering att max aktiveringar är uppnådda. När man klickar sig in står den att produkten är installerad på fler enheter? Men jag har bara en dator och den är nyformaterad. Funderar på om företaget skickat ut samma nyckel till fler och att den då är aktiverad av någon annan?

Står att man kan använda nyckeln på enbart en dator men att man kan flytta till en annan dator genom att då avinstallera Office på den ena. Ska prova detta och köra på farsans.
Vad var det för företag som du köpte den av? Är det en billig kinessida eller seriös svensk återförsäljare?
Om det är en kinessida så känns det som du är blåst. Kolla upp om du kan reklamera kortköpet i så fall (om du betalade med kort).
Citera
2023-03-02, 15:34
Medlem
Vill sluta med MS Office-paketet 365 och gå över till ett gratis kontorspaket, men upptäckte att ordbehandlingsfilerna tydligen är spärrade (av Microsoft) så att de inte går att använda i andra paket.
Är detta den bistra sanningen eller går det att komma runt på något sätt?
Citera
2023-03-09, 17:33
Medlem
Halloj,
Har grävt fram en massa gamla word-filer, skrivna kring 2000-2004. Ser ut att vara version 8 och version 10 som använts av word, dvs Word 97 och Word 2002.

Problemet är att jag var så dum i huvudet att jag satte lösenord på skiten.

Har ju prövat alla tänkbara ord och fraser jag använde på den tiden. Hittade något program som skulle kombinera en massa tecken och bokstäver, men när kombinationen 8 tecken (vet inte vad det var för ev begränsning på längd av lösenord på den tiden) föreslog att det skulle ta 6 månader gav jag upp.

Finns det något sätt att avkryptera skiten så man kan komma in och titta på dessa filer?
Citera
2023-03-12, 09:34
Medlem
När man efterfrågar att man kan Officepaketet vad är det man vill kunna se i första hand? Att kunna skriva kalkylationer på Excel?

Finns det många lathundar som man kan använda?
Citera
2023-03-24, 10:10
Medlem
AldoRaines avatar
Ogiltig signatur office 365

Jag har skapat ett certifikat på min dator. I ett exceldokument har jag skapat ”Microsoft Office Signaturrad”

Jag signerar dokumentet på raden, so far so god.

Men, när jag stänger filen och öppnar den igen, står ”ogiltig signatur” där jag tidigare signerat.

Varför blir det så? Jag har inte redigerat excelfilen på något sätt. Bara stängt ner efter signering och öppnat det igen.

Tacksam för hjälp
Citera
2023-05-21, 18:45
Medlem
Hur har du lagt certifikatet? Att du får ogiltig signatur, är nog kanske pga att certifikatet inte är trusted. Har du gjort ett eget, så är det iaf inte signerat av ett 3:e part root instans. Om du manuelt lägger in certifikat kjedjan i root certificates så fungerar det nog, men bara för dig och ingen annan.
Du kan köpa certifikat.

Har ingen erfaring med certifikat och Excel, men det låter som det kan vara det.
Citera
2023-05-24, 17:24
Bannlyst
Gillar outlook, inte så mycket för att maila egentligen utan kalendern som ingår i Outlook.
Väldigt enkelt använda den istället för en massa post-it lappar om viktiga saker.

Man ser veckonummer och enkelt klicka på datum för något man ska göra, typ ringa någon eller annat.
Finns det gratisversion av gammal outlook typ 2016 på nätet ladda hem till sin dator hemma? Har kollat lite på gamla officepaket , är det värt köpa 2016 för någon hundring ?
Citera
2023-05-30, 17:07
Bannlyst
Verkar vara dålig uppdatering i den här tråden jag man testar.

kan man lita på detta? Om priset är lite för bra för vara sant oftast så är det så...någon med erfarenhet?
Vill främst ha Outlook och Excel, nej jag är inte intresserad av Libre Office!

https://www.gamekeys.se/produkt/office2016proplus/
Citera
2023-05-30, 21:04
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaWalde

kan man lita på detta? Om priset är lite för bra för vara sant oftast så är det så...någon med erfarenhet?

Låter lite för bra för att vara sant.
Citera
2023-05-30, 21:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaWalde

Det är en ganska gammal version, så ja, det kan faktiskt vara legit (men prova på egen risk). Speciellt om återförsäljaren köpt upp överblivna licensnycklar billigt t.ex. ur ett konkursbo. Numera är ju Office en abonnemangslösning.

Edit: återförsäljaren känns legit: https://se.trustpilot.com/review/gamekeys.se
Senast redigerad av Enterprise 2023-05-30 kl. 21:56.
Citera
2023-05-31, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är en ganska gammal version, så ja, det kan faktiskt vara legit (men prova på egen risk). Speciellt om återförsäljaren köpt upp överblivna licensnycklar billigt t.ex. ur ett konkursbo. Numera är ju Office en abonnemangslösning.

Edit: återförsäljaren känns legit: https://se.trustpilot.com/review/gamekeys.se
Nej, jag kommer nog beställa ifrån annan sida som heter programvarukungen som erbjuder swish. Något dyrare men känns bättre.

När man gick till betalning och de ville ha kortuppgifter var det inte https och är det inte det ska man absolut inte uppge kortuppgifter har jag lärt mig. Om de erbjuder Klarna känns det tryggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in