Citat:
Ursprungligen postat av
AlpraOxy1337
Som jag fattade så hyrde hon ut sin bostad i Mellansverige i andra hand. Sa upp alla abonnemang/räkningar som gick. Och bodde hemma hos sin mans polare och enbart betalde för lite el och mat. Sen jobbade hon 12-14 timmar/dygn under cirka 6 månader och fick ihop 450 tusen svenska riskdaler skattat och klart som hon sedan betalade kontantinsatsen till ett hus för. Idag har hon tyvärr lämnat jordelivet då hon tog sitt liv för drygt 1 år sen. Men det är en annan historia.
Är mer intresserad av om det går att toucha den där miljonen om man bara är lite arbetsam under ett år.
Men för helvete. Läs själv vad du skriver. Även om hon skulle ha tjänat ihop dom där pengarna så måste du väl fråga dig om det är värt det.
Hur kul tycker du det verkar vara att leva på det där viset?
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Hon flyttar in hos sin mans polare (undrar vad gubben tyckte om det?). Jobbar nästan dygnet runt i ett halvår.
Allting bara för att senare kunna belåna sig upp över öronen och köpa ett hus som hon i princip inte ens äger själv. Det är ju banken som äger den.
Att vara parkbänksalkis känns fan i mig mer lockande än hennes tillvaro.
Helt seriöst. Man har ju i alla fall lite kul när man är full.