2023-08-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Jasså? Du menar från den storskaliga och industriella produktion som sker på andra sidan gränsen i Norge? Eller menar du ifrån de stora hamnarna som tar emot fartyg ifrån hela Europa belägna i Storsjön?

Helt absurt påstående. Finns ingen geografisk eller logistisk anledning till att Östersund skulle vara "porten till narkotikan"

I Göteborg har man en stor hamn, i Malmö en bro till Europa med i princip obefintlig gränskontroll, där kan vi prata om en port eller väl använd smugglingsrutt.

Gissar på att den som skrev det syftar på att Östersund kanske räknas lite som porten mellan Sundsvall-Trondheim gällandes narkotika mellan dessa orter
Citera
2023-08-12, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stockholmsgranaten
Stämmer mycket bra!

Förvånad, till och med en obskyr håla i Norrland är inte längre fredad ifrån the kaoz. Vem var det? Vem var det som pepprade?

Vad var detta för vapenbeslag? Finns artiklar någonstans?

Pallar du, utan att hänga ut någon berätta lite mer om stadens hårda pundare?
Senast redigerad av Brawndo 2023-08-12 kl. 23:46.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Östersundsbor får hjälpa mig här men finns det inte ett par fall de senaste åren där man påträffat vapen och sprängmedel hos lokala förmågor.

Menar du snubben som var i Säpos register för samröre med NMR?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borinorr
Gissar på att den som skrev det syftar på att Östersund kanske räknas lite som porten mellan Sundsvall-Trondheim gällandes narkotika mellan dessa orter

Då är jag med, "porten till narkotika" för dock tankarna till Rotterdam och Ciudad Juarez.
Citera
2023-08-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Menar du snubben som var i Säpos register för samröre med NMR?
Men brukar de mentala kalhyggena i nmr skjuta för att polisen ska kolla ett fordon?
Citera
2023-08-12, 23:41
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vantor
En tjackis som springer runt med automatvapen? Inte så troligt väl? Ännu mindre att en tjackis faktiskt använder de mot polisen.

Fast nu ska vi vara lite försiktiga med det där med automatvapen…det vet vi ju inte.
Citera
2023-08-12, 23:42
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Men brukar de mentala kalhyggena i nmr skjuta för att polisen ska kolla ett fordon?

Nej. Oftast inte.

Men Arklöv och killarna var ju vit makt nissar iofs.
Citera
2023-08-12, 23:43
Medlem
NeroX90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Helikopter är på väg.

https://flightaware.com/live/flight/POL5460

Jag gissar att du är bekant med att kika på dessa rutter. Betyder status nu att man landat, eller helt enkelt att transpondern inaktiverats?

Edit: Ett par sekunder efter att jag skrev detta flyger man vidare.
Citera
2023-08-12, 23:43
Medlem
jjagares avatar
Låt det inte bli en trådsanning att det handlat om ev automateld. Ett vittne uttalade att denne hört två skott sen 7-8 snabba skott, som LÄT som automateld.
Citera
2023-08-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifAnders
Clark Olofsson ?

I hop med Nordgren? Nej det var 1966 utanför Göteborg.
Citera
2023-08-12, 23:48
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Låt det inte bli en trådsanning att det handlat om ev automateld. Ett vittne uttalade att denne hört två skott sen 7-8 snabba skott, som LÄT som automateld.

Exakt. Och vi vet inte något om vittnet, har dom hört automateld annat än på TV? Ytterst få i Sverige har ju det nu när så få gör lumpen.

Jag bodde i en annan stad i Europa, och det var skottlossning utanför mitt fönster. Det var ytterst ytterst ovanligt i den staden. Jag ringde polisen, och dom trodde mig inte, förrän jag sa att jag både hade militär bakgrund och var pistolskytt, då blev det drag.
Citera
2023-08-12, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NeroX90
Jag gissar att du är bekant med att kika på dessa rutter. Betyder status nu att man landat, eller helt enkelt att transpondern inaktiverats?

Edit: Ett par sekunder efter att jag skrev detta flyger man vidare.
Där skulle jag kunna tänka mig att han behövde tanka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in