Citat:
Ursprungligen postat av
Taggad
Tack för det bra gräv.👍
Flera hundra konton? Pekkas avslöjanden ska följas med intresse..
Jo, i de fall man hos pro-Ryssland folk inte stöter på uppenbar google-translate utan någorlunda duglig svenska så slås man ändå av att tankegångarna och resonemangen känns så främmande från det västerländskt moderna man här tar för givet. Det är ingen högoddsare att även om många skribenter är födda i och uppväxta i Sverige med alla fördelar det innebär, så ligger deras kulturella tillhörighet och lojalitet åt ett annat håll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
Allt handlar om att skapa ett brus och avleda. Ryska genomkorrumperade gangster-regimen har lika mycket ideologi som italienska maffian, dvs ren fascism och starkes rätt att berika sig på sina undersåtar.
Om du är intresserad av rationella ryska ideologer titta på Sergey Markov i rysk stats-tv. Sergey Markov är
en av rysslands skarpaste hjärnor och före detta rådgivare till krigsförbrytare Putin.
Se hela klippet.
Sergey Markov kommer med en kavalkad av brus och det är det egentliga syftet. Skulle man tolka honom bokstavligen måste dåren omedelbart omhändertas och sättas på mentalsjukhus.
Putin's former advisor claims to know US plans for Ukraine
https://www.youtube.com/watch?v=17_970NK5PY
Den första tanke som slår mig är att man som Putins tidigare rådgivare ändå bör ha en viss fingertoppskänsla för duglig propaganda men tom jag skulle spontant kunna raljera sådan propaganda med bättre trovärdighet. I länder som Nordkorea med total långvarig informationsblockad utifrån kan man ju kosta på sig helgalen propaganda då folket inte vet bättre ändå, men i Ryssland där folket vet mer skulle jag åtminstone satsa på halv-galen propaganda som inte är lika uppenbar.
Apropå Nordkorea så talade de ju om i klippet att USAs planer är dela upp Ukraina enligt Koreansk modell där resten av världen bara är nickedockor som lydigt följer deras neo-koloniala imperialistiska anda. Det får mig att tänka på när jag besökte Nordkorea och talade med DMZ gränsvakter, där det var precis samma tugg att det inte var norra korea som anföll södra, utan enbart självförsvar då USA samt USA-ockuperade marionettregimen i söder snart tänkte attackera dem.
Vad gäller propaganda så var de i Nordkorea inte heller särskilt subtila med det, där redan förskolan lär ut "Anti-US och Japan Studier" med posters på väggarna där amerikanska solder med elak uppsyn jagar koreanska barn med bajonett. Det kändes rätt vansinnigt när man var där, men Ryssland går verkligen undan i att sjunka i mer vansinne så det är väl bara tidsfråga där också.