2023-08-12, 13:29
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du anar inte vilken liten detalj du just gav...

Tack igen..

Klart dom pratar när han sitter i köket och Maggan kokar lite kaffe och bjuder på ostmacka

Detta var det bästa du skrivit i tråden

Kuriosa.

Maggan var inte där.
Påstår hon iaf.

Hon har inget minne av att någon reporter var på besök.
Citera
2023-08-12, 13:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Kan vara den största grejen vi fått fram i denna tråd om det du säger stämmer...!

RM själv utesluter inte det i alla fall...

Konstigt att vittnet SE visste allt som du tror att RM berättade för SE i köket i Täby redan kvällen innan i Skandias reception. Menar du att RM berättade om LJ i gränden?
Citera
2023-08-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
RM själv utesluter inte det i alla fall...

Konstigt att vittnet SE visste allt som du tror att RM berättade för SE i köket i Täby redan kvällen innan i Skandias reception. Menar du att RM berättade om LJ i gränden?

Jag tror att dom pratar i köket över en kopp kaffe....klart RM delar med sig lite av vad andra vittnen sagt osv...

RM är ju inte polis och tänker inte såklart att Engström har med mordet att göra...

Detta kan du inte förneka ...

Du gav bra info...Som jag har tackat för så vad mer begär du ?
Citera
2023-08-12, 13:46
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag tror att dom pratar i köket över en kopp kaffe....klart RM delar med sig lite av vad andra vittnen sagt osv...

RM är ju inte polis och tänker inte såklart att Engström har med mordet att göra...

Det gläder mig att du tycker det "löser" sånt du grubblat över. RM var en känd påverkansagent för Försvarsmakten och jobbade som mullvad på SvD.

Du får gärna anpassa de fria fantasierna om GM-SE efter detta. Det bjuder jag på. Det enda som SE tillför i intervjun är att LJ stod i gränden. Allt annat har redan avhandlats inne i Skandias reception kvällen innan.
Citera
2023-08-12, 13:46
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:

Mycket spännande faktiskt!

Har någon lyft det här innan?

Engström har alltså en individ i sitt kök på morgonen/förmiddagen 1/3 som med all säkerhet besitter en jäkla massa info om händelseförloppet.
Citera
2023-08-12, 13:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Mycket spännande faktiskt!

Har någon lyft det här innan?

Engström har alltså en individ i sitt kök på morgonen/förmiddagen 1/3 som med all säkerhet besitter en jäkla massa info om händelseförloppet.

Jag tror RM var utsänd av MUST. SE verkar inte lyckats mjölka RM på så mycket. Ni får gärna upplysa mig om hur detta hjälper fantasifostret SE som GM.

Är RM med i konspirationen går det så klart att spekulera.
Citera
Avslutad
Är det verkligen klarlagt att det var RM som besökte SE hemma i Täby? Vad jag förstått, så minns inte RM att han besökte SE, och att artikeln av hemma-hos-reportaget inte var signerad någon specifik journalist? Med reservation att jag minns fel. Dock dumt att tillskriva artikeln/reportaget en person i onödan - och skapa sanningar.
Citera
Medlem
Citat:
Det gläder mig att du tycker det "löser" sånt du grubblat över. RM var en känd påverkansagent för Försvarsmakten och jobbade som mullvad på SvD.

Du får gärna anpassa de fria fantasierna om GM-SE efter detta. Det bjuder jag på. Det enda som SE tillför i intervjun är att LJ stod i gränden. Allt annat har redan avhandlats inne i Skandias reception kvällen innan.

Du menar när han svamlar på saker osammanhängande på Skandia ...

Detta kan du inte krångla dig ur
Citera
2023-08-12, 13:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag tror RM var utsänd av MUST. SE verkar inte lyckats mjölka RM på så mycket. Ni får gärna upplysa mig om hur detta hjälper fantasifostret SE som GM.

Edit: Jag har lyft det i tråden tidigare vid ett flertal tillfällen.
Citera
2023-08-12, 13:54
Medlem
Citat:
Edit: Jag har lyft det i tråden tidigare vid ett flertal tillfällen.

Jag har inte läst det tidigare eller så har jag inte varit vaken....

Tack oavsett
Citera
2023-08-12, 13:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Är det verkligen klarlagt att det var RM som besökte SE hemma i Täby? Vad jag förstått, så minns inte RM att han besökte SE, och att artikeln av hemma-hos-reportaget inte var signerad någon specifik journalist? Med reservation att jag minns fel. Dock dumt att tillskriva artikeln/reportaget en person i onödan - och skapa sanningar.

RM verkar vara lite som vittnet SE och gillar att stå i rampljuset. RM är som sagt var inte helt säker själv, men det mesta i denna tråd är ju ren fan-fiction om den påhittade SE-GM så RM är en viktig länk som blir sann eftersom den inte går att motbevisa enligt gängse baklängestänk som är förhärskande i tråden.
Citera
2023-08-12, 13:58
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:

RM var ingen polis med tystnadsplikt och Engström hade talets gåva. Tro fan de snackade.

Väldigt spännande info faktiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in