Citat:
Ursprungligen postat av
LilaTulpanen
Ja… Du lät verkligen spydig och onödigt dömande.
Jag är inte tvungen att göra högskoleprovet. Jag ville bara påverka chanserna mer. Jag har MVG i svenska och allt som har med psykologi och psykiatri samt juridik att göra.
Jag har kommit in på YH med men hoppade av då jag hamna på sjukhus. Nu blev min historia tidigare ganska så detaljerad men det var för att man ska förstå varför jag kan komma ha svårt med ett prov.
Att du jämför mig med en schimpans var nog också onödigt….
Jag har mycket bra rekommendationer från lärare och chefer med. Så jag är inte orolig egentligen mer än att jag är en grubblare, övertänkare och allmänt stressad människa.
Och att fråga om provet här är för att jag ville veta hur det var för andra som gjort det. Att hitta gamla prov på internet går och det visste jag redan om…. Gjorde senaste provet från i våras. Ville bara ta del av andra som har varit i samma sits och hur det gick för dem. Herregud 😄🙄
Sorry! Uppriktigt sorry.
Jämförde INTE dig med en schimpans, det var verkligen en övertolkning.
(Har man MVG i svenska får man aldrig, inte ens på Fb, släppa imperfektum-ändelsen, "hamna" isf "hamnade"). Nu var jag lite spydig igen, men det påkallar ingen ursäkt.
Men varför snöa in på akademin!??? Vi håller på att få ett akademikerproletariat eftersom det överutbildas i princip alla kategorier. Vill du absolut göra HP? Du är uppenbarligen inte dum i skallen så det är bara att nöta! Inte stressa upp dig. Tugga gamla prov - tugga, tugga, tugga! Många NOG-uppgifter dyker s a s upp igen men i ny förklädnad. Är det Rapport på burken så slå över till BBC. Finns många tricks.
Om 08 så PM:a för ett privatkurs-paket - jag coachar dig (till rea-pris) till minst 1,3 - promise. Då har du socionom, SSK m m fixat. Vet inte "vad du vill bli" så lite tufft att uttala sig.
Hursom - lycka till.