Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Helt idiotiska krav, det är ungefär som att jag säger att jag ska våldta din fru och dina döttrar och du ska bara hålla käften, helt oeralistiskt! Ryssland har redan krävt att NATO ska flytta tillbaka sina gränser till 90-talet, vi gav dem långfingret och både Sverige och Finland ansökte om medlemsskap i NATO, eller har du missat det? Där kom kärnvapenhotet igen, när smäller den första smällkaramellen av? Det vore bra om Sverige dammade av sitt kärnvapenprogram och byggde egna så vi kan hota tillbaka lite. St. Petersburg och Moskva borde vara stående mål med ständigt rykande motorer samt någon darrhänt som håller fingret på knappen, vad är ryssland utan dem?
Det har jag upprepat som ett mantra så länge jag kan minnas, kanske bara inte här på Flashback: Sverige borde slutfört sitt eget kärnvapenprogram på den tiden när det här landet fortfarande var ett av de allra bästa i världen, i framkant på de flesta områden, fullt jämförbart med Sovjetunionen inom kärnteknik.
Då skulle man gjort det. På samma sätt borde
Ukraina givetvis ha behållit sina sovjetiska kärnvapen. Alla kärnvapennationer har ju bantat sina arsenaler sedan slutet på kalla kriget. Det som redan finns fyller sitt syfte: ingen går i fullskaligt krig mot en kärnvapenmakt — i alla fall inte i teorin (Indien och Pakistan har ju haft sina duster).