2023-08-11, 20:17
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Det är nåt jävligt märkligt i idioternas resonemang.

Det är ett förbittrat jävla klagande på någon (mer eller mindre) diffus judemaffia och finansiell elit. Och medier som går i deras ledband.

Sist jag kollade var det fortfarande tillåtet för (nästan) vem som helst i Sverige att starta och driva företag, att med hjärn- eller muskelkraft bli en framgångsrik företagare i vilken bransch som helst. Även mediabranschen.

Bara att sätta igång, latarslen!
Troligtvis är det inte lika lätt att göra det i de länder dessa figurer befinner sig i!

Att bara påstå att Ryssland har invaderat Ukraina ger ju tydligen 15 års fängelse!

Ett sjukt land som nu invaderat ett grannland är givetvis paria i alla civiliserade länder.

Jag har svårt att tro annat än att äcklen som försvarar Putins invasion är svenskar?

I så fall har de uppenbart inte alla hästar hemma...
Citera
2023-08-11, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu har det försvunnit 1000 fordon från ett lager i Sibirien

https://www.expressen.se/nyheter/1-500-ryska-militarfordon-forsvunna-orovackande/

Jag har in plus så kan inte läsa artikeln men jag förmodar att detta är topp moderna vagnar, på väg till fronten i skrivande stund.

Det här med Sibirien var nytt för mig, att ryssarna har stora lager även där utöver de redan kända bergslagren.

Den svenske officer som uttalar sig är mycket orolig

Klart det är. Toppmoderna, infettade pansarvagnar som stått utomhus i regn, hagel, snö och drivis, i mer än 30 år.

Trots att vagnarna är fulla med fågelskit, råttpiss och ruttna djurkadaver så behöver man bara torka av dem med lite hushållspapper för att de ska vara ”top notch”. Djurkadavren kan ju också användas som mellanmål, om de där matförpackningarna från 50 talet tar slut.
Senast redigerad av ABanderas68 2023-08-11 kl. 20:27.
Citera
2023-08-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Putin har i alla fall tagigt vaccinet. Är det därför det går så dåligt för honom i kriget?

https://www.theguardian.com/world/2021/jun/30/putin-says-he-was-jabbed-with-russias-sputnik-v-vaccine

Mmm men tveksamt om det var äkta Sputnik i sprutan. Säkert nåt dyrt och välfungerande vaccin i sprutan egentligen. För Putin och polarna är det bara västgrejer som duger.
Citera
2023-08-11, 20:32
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Det är nåt jävligt märkligt i idioternas resonemang.

Det är ett förbittrat jävla klagande på någon (mer eller mindre) diffus judemaffia och finansiell elit. Och medier som går i deras ledband.

Sist jag kollade var det fortfarande tillåtet för (nästan) vem som helst i Sverige att starta och driva företag, att med hjärn- eller muskelkraft bli en framgångsrik företagare i vilken bransch som helst. Även mediabranschen.

Bara att sätta igång, latarslen!
Det ju det som skiljer ut demokratier från diktaturer eller hybrider som Ryssland.

Ingen riktig demokrati hade ju kunnat invadera ett suveränt grannland som Ryssland gjort!
Citera
2023-08-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvinnabuske
Är det sant?

Vilken typ av växt, missväxt?

Putins längd symboliserar tillväxten i landet
Citera
2023-08-11, 20:33
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Ryssen har humor

Citat:
Russia requested a meeting of the UN Security Council on the supply of Western weapons to Ukraine for August 17.

Kriget går så bra för dem, varför kalla in till ett sånt här möte?

https://twitter.com/noelreports/status/1690059304647204865?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw
Citera
2023-08-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Ryder har iaf humor

https://twitter.com/noelreports/status/1690059304647204865?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw

HAHAHAHAHA och sen bombar dom hotell där FN är huserade och sen ber om detta
Citera
2023-08-11, 20:36
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Mmm men tveksamt om det var äkta Sputnik i sprutan. Säkert nåt dyrt och välfungerande vaccin i sprutan egentligen. För Putin och polarna är det bara västgrejer som duger.

Nä det tror jag inte Putin skulle aldrig ljuga.😂
Citera
2023-08-11, 20:41
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHHAHHAHAHHAHA HHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHHAHAHAHHAH AHHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHHAHAH

https://www.di.se/valutor/rubsek-4871530/

Ser skit bra ut!!!!!
Oj! är det så illa?

Ser ut som att man snart kan få betalt för att ta emot Rubel?

Det här måste väl påverka Putins möjlighet att kriga vidare?
Citera
2023-08-11, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Ryssen har humor

Citat:
Russia requested a meeting of the UN Security Council on the supply of Western weapons to Ukraine for August 17.

Det var tamigfan det roligaste jag har läst sedan jag konfirmerades.

Vad blir nästa genidrag?

Samla ihop säkerhetsrådet för att få dem att fördöma Ukrainas ”terrorbombningar”?

Så jävla askul! 😁😜😂
Citera
2023-08-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Ryssland som söker hjälp hos golfproffset i Nord korea
Ja taxichauffören som styr Ryssland kan ju inte räknas varken som tillhörande en elit eller en folkets man hur man än vrider och vänder på det.
Att gå på tiggarstråt till ett av världen mest isolerade och utfattiga land, Nordkorea, och då bli förödmjukad inför en hel värld visar ju på en viss panik i Kreml.
Nu är man även i rysk stats-tv förbannade för att deras muslimska bröder blir påhoppade i bl.a Sverige. Kreml gör tydligen allt för att få lite vänner.

Snälla Kreml, ring en psykolog och prata ut om vanföreställningarna.
Citera
2023-08-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Oj! är det så illa?

Ser ut som att man snart kan få betalt för att ta emot Rubel?

Det här måste väl påverka Putins möjlighet att kriga vidare?

Rubelns har aldrig varit säkrare...tänk svenskt nu så fattar du narrativet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in