2023-08-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland ser inget hot i att ukraina ska få 6 st f 16.

Vart får du siffran 6 ifrån? Ganska många fasar ut F-16 just nu av dom länderna som erbjuder F-16, tror inte dom får en halv division direkt
Citera
2023-08-11, 18:14
Avslutad
Citat:
Ryssland ser inget hot i att ukraina ska få 6 st f 16.
Var hittade du den siffran? Va? Du är en knäppis som inte kan backa upp något som du skriver.
Citera
2023-08-11, 18:14
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Svårt att tro att kartan ritas om mer än några kilometer hit och dit, det var samma snack när leoparden kom att det skulle förändra allt och facit har vi i våra händer.https://www.bbc.com/news/world-europe-60506682

Jänkarna själva säger att F16 kommer hjälpa ukrainarna att återbygga sitt flygvapen men att det inte kommer vara en game changer.
Oavsett så kommer det att dödas fler ryska ockupanter och mer ryska stridsvagnar, artilleri mm kommer att slås ut.

Ju längre tiden går så blir ryssen mer och mer avväpnad och demilitariserade.

Vi grannar har väl inte bråttom men tyvärr dör ju massor av ukrainare för vår skull just nu.

Själv vill jag ge mer vapen nu för att korta ner kriget. Ryssen kommer ändå inte vara nåt hot mot oss nu på flera årtionden.

Bättre att skicka JAS nu än om ett år, även om vi enligt försvaret behöver dom själva.
Citera
2023-08-11, 18:16
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ok..jag menade förstås det kvarvarande av det levererade matrialet.
Och i vilka saltgruvor står de parkerade i och vad har du för källa mer än din egen röv?
Citera
2023-08-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Var hittade du den siffran? Va? Du är en knäppis som inte kan backa upp något som du skriver.
Tror det är önsketänkande, lite rädsla. Ett flygplan från sent 70 tal skulle äta upp ryska på löpande band
Citera
2023-08-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Varför påstår du att "allt" skrotas på minfälten eller är parkerade i saltgruvor? Har du någon källa på det eller är det bara önsketänkande från din sida?

Hur som haver så kan det inte vara lätt att propagera med en dåres envishet herr Snauzzer men du är ihärdig och enveten
Det sas i början på offensiven att 20 procent av alla levererade tanks och pansarfordon sköts bort eller sprängdes på minfälten.
Sen dess blev det pyspunka på hela offensiven.
Citera
2023-08-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Och i vilka saltgruvor står de parkerade i och vad har du för källa mer än din egen röv?
Tror du att dom står uppställda i lagerhus ovan mark?
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Det sas i början på offensiven att 20 procent av alla levererade tanks och pansarfordon sköts bort eller sprängdes på minfälten.
Sen dess blev det pyspunka på hela offensiven.

Tror du verkligen att alla som skickades dit satts in i en offensiv och att 20% blev bortskjutna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Har du nån källa på dessa påståenden?

Det påminner ju om glasögonblattens och fyllots påstående om att inga Leopard, CV90, Archer mm skulle levereras..
https://www.washingtonpost.com/world/2023/08/11/f-16-fighters-ukraine-training-delays/
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://news.yahoo.com/germany-parliament-agrees-transfer-taurus-160400624.html Taurus är på g inom några veckor.
ATACMS kommer med så småningom
Det är Scholz som har sista ordet.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Detta vapen tror jag bara är en bit avloppsrör.

🤣Everything is under control in Mos.cow, just a patrol with anti-drone guns walks the streets
https://twitter.com/region776/status/1690014698345844736
Undrar om det inte är en störsändare, tänkt att riktas mot drönaren.
Citera
2023-08-11, 18:23
Medlem
Långdistansdrönarna mot Moskva verkar väldigt primitiva. Men jag hoppas att Ukraina kan öka produktionen även av dessa och skulle man kunna sända 10 st i skur tror jag att bögarna får svårt att jamma ned och skjuta ned alla dessa. Minst 3 st skulle kunna träffa SANNINGSMINISTERIETS byggnader.

Att skjuta två per natt räcker liksom inte enligt min mening. Det gäller också att få Moskva att undra varför förhållandena blivit värre sedan Putin beordrade den speciella militära operationen. Jag var först tveksam till att bomba Moskva men nu anser jag att Ryssland förtjänar det.

Men som sagt, Ukraina bör kraftsamla istället för att skjuta lösnummer.
Citera
2023-08-11, 18:24
Avslutad
Hur i hela friden är det möjligt att usa eller Frankrike inte bombar med flyg över ryska ställningar?

Jag menar inte att man ska bomba i Ryssland, men Krim, dontesk osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in