Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Båda ljuger ju så det knakar och hur vet Johanna att hon låg där när hon hade fullt upp med att strypa, förflytta och svepa in Tove. Hon fick ju inte ens sova i Johannas säng och du väljer när det talas sanning eller lögner verkar det som. Förstår att du ömmar för Maja och intalar dig själv hur oskuldsfull hon är men majoriteten delar inte dina visioner.
Jag är inte så säker på att Maja har sovit så mycket, har aldigt sagt det ens.
Tvärtom tror jag mest att Maja vaknade eller var vaken när mordet skedde.
Jag utgår från bevisen, och ser inte tillräckliga bevis för fathållande i badrummet.
Dessutom der jag en mycket manipulativ person i Johanna, som har stort behov av att kontrollera sin omgivning med olika metoder, metoder som även de är som ett spel med marionetter. Hon drar i trådar, utesluter och hotar. Mekar med fester och står plötsligt i dörröppningar och skriker. tål inte att hennes "erövningar" någonsin får erövras av någon annan, oavstt om det är ett engångsligg eler inte.
Johanas lögner är på en helt annan nivå än Majas förenklade och lite klumpiga.
Johannas lögnr har finess, men blir stundvis groteska då hon inte inser hur ila det låter att hon vill kremera Tove för att hon själv alltid velat bli kremerad eller att hon tog med sig ett ljud för att hedra Tove på hennes fyndplats. Snyft.