2023-08-10, 17:46
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag har jobbat en stund och samlat ihop lite bilder från Fup:en.

Hoppas att det hjälper till att kunna se vissa saker som vi alla kanske har missat tidigare.

Vetlandafallet:

https://imgur.com/a/lZJKubg
Citera
2023-08-10, 17:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag litar inte på någon mer än mig själv i det här fallet.

Jag förhåller mig till vad M och J säger och hur de säger det och jämför det mot kända omständigheter.

Lägg ner det där med att hålla eller lita på M eller J, blir bara larvigt och är knappast sakliga argument.

Jag säger bara att det enbart kommer från Johannas mun, och hon är fylld med osanningar.

T ex hur trovärdigt låter det att en nyligen fälld person, som enligt Johanna både slagit i ryggen och huvudet ordentligt, fallit pladask utan att ta emot sig, både säger "vad fan håller ni på med" och tar stryptag på den som sätter dig på henne?

Johanna har ju själv sagt att det är hon som fäller Tove, det är hon som sätter sig på henne.

Varför börjar Tove inte skrka istället? Föröker slå, riva Johanna? Nä hon tar tryptag på henne medan hon stryper Joahanna.

Helt osannolikt enligt min tro.

Johanna vill förminska våldet genom att ha en fullt vaken och aggressiv Tove, som vill skada Johanna som måste försvara sig. Och få hälp.
Citera
2023-08-10, 17:47
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Både Johanna och Maja säger att Maja ligger på sängen:

"[...]så hittar jag Maja, eh, hon ligger med jacka och allt på min
säng och sen säger jag att vi ska åka och jag vet att jag är lite arg för jag tycker inte om att
hon ligger i min säng liksom. Så jag säger det till Maja och sen var det inte så mycket mer
det. Sen skjutsar jag hem Maja och sen åkte jag hem till mamma"
"
Båda ljuger ju så det knakar och hur vet Johanna att hon låg där när hon hade fullt upp med att strypa, förflytta och svepa in Tove. Hon fick ju inte ens sova i Johannas säng och du väljer när det talas sanning eller lögner verkar det som. Förstår att du ömmar för Maja och intalar dig själv hur oskuldsfull hon är men majoriteten delar inte dina visioner.
Citera
2023-08-10, 17:51
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Dessutom fanns det inget handfat under renoveringen.

https://www.google.se/maps/@57.4322368,15.0727918,3a,18.9y,253.68h,86.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7_ci7piO7xT2qmqWfLUH6A!2e0!7i1 6384!8i8192?hl=sv&entry=ttu

Det låg utanför dörren:
https://imgur.com/a/5n67MXI

Skon kommer från grannen.

https://imgur.com/a/4XwJ91f

Läs noga här nu: Jag har INTE ifrågasatt Majas deltagande i mordet eller ej, när jag skrev om duschstången och vad som ev fanns att finna på den (inte särskilt viktig längre).

Det blev bortfäpplat av bl.a dig, till att handla om något helt annat, innan jag ens hann komma till det jag egentligen ville säga.
Citera
2023-08-10, 17:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Båda ljuger ju så det knakar och hur vet Johanna att hon låg där när hon hade fullt upp med att strypa, förflytta och svepa in Tove. Hon fick ju inte ens sova i Johannas säng och du väljer när det talas sanning eller lögner verkar det som. Förstår att du ömmar för Maja och intalar dig själv hur oskuldsfull hon är men majoriteten delar inte dina visioner.

Jag är inte så säker på att Maja har sovit så mycket, har aldigt sagt det ens.
Tvärtom tror jag mest att Maja vaknade eller var vaken när mordet skedde.

Jag utgår från bevisen, och ser inte tillräckliga bevis för fathållande i badrummet.

Dessutom der jag en mycket manipulativ person i Johanna, som har stort behov av att kontrollera sin omgivning med olika metoder, metoder som även de är som ett spel med marionetter. Hon drar i trådar, utesluter och hotar. Mekar med fester och står plötsligt i dörröppningar och skriker. tål inte att hennes "erövningar" någonsin får erövras av någon annan, oavstt om det är ett engångsligg eler inte.

Johanas lögner är på en helt annan nivå än Majas förenklade och lite klumpiga.

Johannas lögnr har finess, men blir stundvis groteska då hon inte inser hur ila det låter att hon vill kremera Tove för att hon själv alltid velat bli kremerad eller att hon tog med sig ett ljud för att hedra Tove på hennes fyndplats. Snyft.
Citera
2023-08-10, 17:58
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag har jobbat en stund och samlat ihop lite bilder från Fup:en.

Hoppas att det hjälper till att kunna se vissa saker som vi alla kanske har missat tidigare.

Vetlandafallet:

https://imgur.com/a/lZJKubg
Tack för bilder och ett bra jobb! Behövs i denna fars där det pågår utredningar för fullt!
Citera
2023-08-10, 17:58
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vill minnas att T säger "va fan håller ni på med" efter fällningen.

Förhör med JL 2023-01-10 13:25

Det är Johanna som säger att Tove sa så. Ingen annan.
Maja kan mycket väl ha deltagit.
Men ska man lita blint på Johannas ord?
Gör åklagaren det?
Citera
2023-08-10, 18:01
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Jag är inte så säker på att Maja har sovit så mycket, har aldigt sagt det ens.
Tvärtom tror jag mest att Maja vaknade eller var vaken när mordet skedde.

Jag utgår från bevisen, och ser inte tillräckliga bevis för fathållande i badrummet.

Dessutom der jag en mycket manipulativ person i Johanna, som har stort behov av att kontrollera sin omgivning med olika metoder, metoder som även de är som ett spel med marionetter. Hon drar i trådar, utesluter och hotar. Mekar med fester och står plötsligt i dörröppningar och skriker. tål inte att hennes "erövningar" någonsin får erövras av någon annan, oavstt om det är ett engångsligg eler inte.

Johanas lögner är på en helt annan nivå än Majas förenklade och lite klumpiga.

Johannas lögnr har finess, men blir stundvis groteska då hon inte inser hur ila det låter att hon vill kremera Tove för att hon själv alltid velat bli kremerad eller att hon tog med sig ett ljud för att hedra Tove på hennes fyndplats. Snyft.
För en gång skull är vi överrens om det fetade..
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-10 kl. 18:08.
Citera
2023-08-10, 18:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag säger bara att det enbart kommer från Johannas mun, och hon är fylld med osanningar.

T ex hur trovärdigt låter det att en nyligen fälld person, som enligt Johanna både slagit i ryggen och huvudet ordentligt, fallit pladask utan att ta emot sig, både säger "vad fan håller ni på med" och tar stryptag på den som sätter dig på henne?

Johanna har ju själv sagt att det är hon som fäller Tove, det är hon som sätter sig på henne.

Varför börjar Tove inte skrka istället? Föröker slå, riva Johanna? Nä hon tar tryptag på henne medan hon stryper Joahanna.

Helt osannolikt enligt min tro.

Johanna vill förminska våldet genom att ha en fullt vaken och aggressiv Tove, som vill skada Johanna som måste försvara sig. Och få hälp.

Just därför(fetade) utelämnar hon kanske att M var med i fallet?

Finns det något som utesluter att T befann sig mellan M och J när hon föll, till exempel M delvis under sig och J delvis över sig när alla tre ligger på golvet?

Jag kan tänka mig att M låg mot eller invid väggen och kom åt slangen som slog mot väggen eller att hon kom åt väggen med till exempel huvudet i en kamp för att få tyst på T.

Att T inte skriker kan bero på att M är delaktig i att få tyst på T.

Det blir ju svårt för J att skylla på att T utgjorde ett hot om de var två mot en.

Både J och M far med osanning såklart, syftet är att undkomma ansvar eller åtminstone förminska sin roll för att få en så mild påföljd som möjligt.

Varje lögn innehåller dock ett visst mått av sanning, det är rimligt att utgå ifrån.
Citera
2023-08-10, 18:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Det är Johanna som säger att Tove sa så. Ingen annan.
Maja kan mycket väl ha deltagit.
Men ska man lita blint på Johannas ord?
Gör åklagaren det?

Har någon föreslagit att man ska lita blint på J ord, varför ställer du ens frågan?

Att M, om hon var delaktig i mordet, inte nämner att T yttrade va fan håller ni på med kan bero på att hon inte hörde det, inte minns det eller att ett sådant yttrande inte går ihop med storyn att hon sov.
Citera
2023-08-10, 18:23
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen

Har sett den där sängbilden flera gånger och allt som ligger där, det är anledningen till att jag inte tror och aldrig har trott att Maja har sovit där.
Citera
2023-08-10, 18:26
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Plocka gärna fram teckningen som Johanna hade ritat till utredarna om hur hon och övriga personer var placerade i badrummet. Det var det jag bad om.
Kan inte ordna det själv just nu.

Jag hittade den nu. Det var ett jemla jobb att hitta den.
Ha till godo.. Suck...

JJ´s teckning
https://imgur.com/a/lPJTwaF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in