Citat:
Ursprungligen postat av
Nejlika1
Men det finns fortfarande fler kor och grisar än hästar som går till slakt kan man inte då hålla sig till det och sluta sälja hästkött. Du kan ta det köttet och äta själv om du är ett psycho men du behöver väl för f-n inte sälja det till andra.
Om jag hade en häst som måste dödas skulle det bli slakt.
Och då har jag haft två katter som dött hemma under min omsorg och närvaro.
Hästar är för stora att bara kasta bort köttet om de inte åker för långt. Slakt och avlivning är samma, det är alltid otäckt, och självdöd är det med.