Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Vilka bortförklaringar tänker du på? När man försöker hitta logiska förklaringar till deras agerande anser jag att det mesta J säger går att förklara, medans Majas story är full av ologiska moment som inte klaffar.
Varför skulle hon blanda in ett oskyldigt vittne som kan röja hela storyn och få in henne på livstid?
Om J släpat ut kroppen och gömt den för M borde hon redan vid första lyftet insett att hon inte klarar en transport själv. Varför då vänta tills M käkat hamburgare och somnat om för att be om hjälp? För på toan fanns ju inte kroppen enligt M, där hon satt i 30 min utan att använda sin telefon förutom när hon sms ade J. Det här håller helt enkelt inte!
Johanna trodde nog att det skulle gått smidigare att få ner kroppen till bilen och hon hade nog inte i sin vildaste fantasi trott att grannarna i lägenheten under gjorde yoghurt mitt i natten, som krävde övervakning..
Det gick snett och Johanna var tvungen att klämma in kompisen som ramlat och mått dåligt..hon uppgav ett annat namn, dessutom och var tvungen att hitta på storyn med donken. Snabbtänkt men inte särskilt smart.
Jag undrar över om det var våldsamma lekar i hemmet under uppväxten. Johanna är starkare och större än umgängeskretsen. Totalt livsfarlig. Tror att hennes kringflackande som liten skapade ett hårt skal, det är inte lätt att komma som ny gång på gång. Man blir rotlös, sånt sätter spår. Som grand final, skiljer sig föräldrarna.
Johanna tänkte inte torska, absolut inte själv. Maja skulle lyssnat på sina föräldrar som inte ville att hon umgicks med Johanna. Hon valde fel vän, men antagligen var känslan av en vän överväldigande och därför trotsade hon föräldrarna och fulade med sin mobilpejling osv, för att dölja att hon svek föräldrarnas förtroende.