Citat:
Ursprungligen postat av
Bender.Rodriguez
Ja. Felet hyresbögarna i tråden gör, är att dom försöker dra ner alla andra till deras nivå istället för att försöka arbeta sig uppåt.
Dom kommer inte kunna göra bostadsköp för sina kaffepengsbesparingar som dom hoppas på. Det blir ingen REA. Det är bara till att svälja avundsjukan och börja spara ihop till en kontantinsats. Så har vi andra som tagit oss in på marknaden fått göra. Och det kommer även dom få göra.
Om det inte passar, får dom sitta kvar i sina tonårsbostäder och vara duktiga slynor och betala hyresvärden en gång i månaden för att kunna bo bland blattarna och skadedjuren. Så som dom slår sig för bröstet och lovordar sina hyresrätter borde det ju inte vara något problem? Horor ska hyra sina bostäder. Blir bäst så.
Vad tror vi, 40-50% prisökningar 2024? Det tror jag!
Du arbetar dig inte uppåt om du går och tar ett banklån för att finansiera ditt boende. Du tar på dig personlig risk för att spekulera i en bostad, i ett område, som du hoppas du kan sälja till ett högre pris till någon som är villig att ta en högre risk än du själv, dvs högre lån. Så har det sett ut de senaste 20åren.
Hyrestagare betalar hyresvärden. Bostadsägaren betalar banken (banklån).
Glöm inte att bostäder kan gå upp och ner i pris, likaså andra tillgångar man investerar pengar i.
Om du tror att priserna ska upp 50% 2024 så är min rekommendation till dig att utöka ditt bolån och köp fler fastigheter.
Om du tror att priserna ska ner 50% 2024 så är min rekommendation till dig att minska din exponering mot fastigheter, särskilt om du har höga bolån.
Jag ser en högre nedsida än fördel idag att köpa än att sälja. Det är fortfarande för dyrt samtidigt chansar man för att vinna väldigt lite. Men det är bara min synpunkt. Jag gissar som alla andra I denna tråden.
Lycka till!