2023-08-10, 00:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Om han inte betalat sen 2017 borde skulderna gått till Kronofogden senast 2018. Och då hade han vanligt jobb så de kunde beslutat om löneutmätning. Så han får ut ett grundbelopp, typ 10k netto och resten går till skulderna.

Gissar lite vilt att skulderna är nyare. Vad brände Chrippa så mycket pengar på 2017? Då hade han sina 30k brutto och borde inte kunna få över en miljon i lån.
Om han av någon anledning kunde få så mycket lån 2017 så har han väl betalat på dem till nyligen men slutat så de ligger hos inkassobolag nu, och inom kort går de till Kronofogden.
Jag tror han sa upp sig från sitt jobb för han fick löneutmätning.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Dessa 2 "inbrott" luktar bedrägeri.
Jag tror inte han har hemförsäkring. Den vill han säkert inte betala. Chrippa är som en jävlas småunge som bara vill köpa godis för hela veckopengen.

Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ja blir väl så
Därför han vart så lurig med bo på olika platser, utan att skriva sig
Flyttar ju runt mycket å reser

Nya Olof 😂
Ja och det var därför polisen tog in han för folkbokförings brott. Det brukar man använda på grovt kriminella om man vet en massa om dem, men inte förtillfället kan ta dom på något annat.

Obs, jag vet att jag kallar honom Chrippa, inte så kriminell. Men vad jag menar är att han är inte kriminell på sättet han vill framstå. Han är bara en liten råtta som måste springa för han aldrig gör rätt för sig.

Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jo, men utan Chrippa så är den inte värd många slantar, svårt att se kronkalle lägga vantarna på den. Haha, jävligt intressant fall, kronis tar över kanalen och någon kreativ kämpe får leka Chrippa.
Ha Ha, jag fick upp en bild i huvudet där en grå och trist tjänsteman på Skatteverket tar över Chrippas kanal och öppna med ett Whats Poping med lite nasal och torr röst.
Citera
2023-08-10, 00:32
Medlem
Ähh. Bara att börja svetsa i Norge. Med den arbetserfarenheten han har kan han få en rejält bra lön så är skulderna betalda om ett par år.
Citera
2023-08-10, 00:33
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror han sa upp sig från sitt jobb för han fick löneutmätning.

Jag tror inte han har hemförsäkring. Den vill han säkert inte betala. Chrippa är som en jävlas småunge som bara vill köpa godis för hela veckopengen.

Ja och det var därför polisen tog in han för folkbokförings brott. Det brukar man använda på grovt kriminella om man vet en massa om dem, men inte förtillfället kan ta dom på något annat.

Obs, jag vet att jag kallar honom Chrippa, inte så kriminell. Men vad jag menar är att han är inte kriminell på sättet han vill framstå. Han är bara en liten råtta som måste springa för han aldrig gör rätt för sig.

Ha Ha, jag fick upp en bild i huvudet där en grå och trist tjänsteman på Skatteverket tar över Chrippas kanal och öppna med ett Whats Poping med lite nasal och torr röst.

Vart kul , någon liten indisk kille
Som kör moppe på fritiden
Odlar grönsaker på balkongen
Försöker lära sig svenska

Blir kul att följa sen 🇮🇳

Killen tar med sin mor på Lidl , sen äter de mosbricka efter Lidl utflykten
Killen har köpt ny T-shirt på HM , måste visa upp för tittarna

Blir bra detta
Citera
2023-08-10, 00:35
Medlem
jacknicholsons avatar
Chrille Skuldberg.

Nu sprängs det luftslottet, som det alltid gör när whitetrash snubbar försöker göra raketkarriär på sociala medier.

Är nog en tidsfråga innan det går åt helvete för Luggen också, hans sätt att dra in kosing lär ju polisen vara väl medvetna om.

Och sen sprängs även nollan Gustav Björklunds lilla luftslott. Då sitter vi på whitetrash-bingo.
Citera
2023-08-10, 00:39
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vall370
Ähh. Bara att börja svetsa i Norge. Med den arbetserfarenheten han har kan han få en rejält bra lön så är skulderna betalda om ett par år.

Om du läser lite längre bak i tråden, så framgår det att han varken vill jobba eller göra rätt för sig.
Citera
2023-08-10, 00:42
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacknicholson
Chrille Skuldberg.

Nu sprängs det luftslottet, som det alltid gör när whitetrash snubbar försöker göra raketkarriär på sociala medier.

Är nog en tidsfråga innan det går åt helvete för Luggen också, hans sätt att dra in kosing lär ju polisen vara väl medvetna om.

Och sen sprängs även nollan Gustav Björklunds lilla luftslott. Då sitter vi på whitetrash-bingo.

Ja är det någon jag aldrig har tålt så är det Björklund, det är något obehagligt med den människan. Chrippa har jag dock inga problem med, även om jag inte hade gjort samma val som han.
Citera
2023-08-10, 01:01
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Killen tar med sin mor på Lidl , sen äter de mosbricka efter Lidl utflykten
Killen har köpt ny T-shirt på HM , måste visa upp för tittarna

Blir bra detta
Precis så borde Chrippa leva om han hade någon skam i kroppen.
Citera
2023-08-10, 01:08
Medlem
Citat:
Han reagerar som väntat tyvärr.

Hans näst sista svar är ju helt hål i huvudet.

Han är helt blåst, sådan stolthet att han aldrig kan ha fel. Äckligt!
Citera
2023-08-10, 01:37
Avstängd
"Och nej jag tänker inte göra rätt för mig, jag har tillräckligt så jag klarar mig, det är inga lån jag dragit på mig utan saker som förfallet, jag har inga bussnies i Sverige så kunde inte bry mig ärligt talat. Påverkar inte hur jag lever."

1. Du erkänner att du inte tänker göra rätt för dej. Du vet alltså att du gör fel. Redan här är ju nåt allvarligt fel. Du moraliserar att man ska göra rätt för sig och vara genuin. Ser du inte dubbelmoralen? Ingen normal frisk vettig resonerar så här.

2. Vadå jag har tillräckligt så jag klarar mig? För att inte ta mer lån? Eller är det ett ologiskt argument för att inte betala?

3. Jo det är ju massa lån från banker?

4. Så för du inte har några affärer i Sverige är det lugnt? Men detta med att vara genuin och göra rätt för sej då? Fattar du inte detta sticker i andras ögon? Du ska även arbeta 30 år till och leva 50 år till. Kul att göra det på rymmen från svenska myndigheter. Här i Sverige har du även barn, flickvän, släkt och vänner. Men lycka till att hålla dej undan och kolla dej över axeln hela tiden. Kanske ska fly Sverige och lämna C du inte verkar bry dej tillräckligt om.

5. Påverkar inte nu hur du lever men sedan. Fast sen påverkar det ju hur du lever. Hyresrätt, privata sådana, slutar jobb pga löneutmätning, kan inte äga några bilar och snart inte lessa heller osv osv. Snart varken jobb, bil eller lägenhet.

Det är uppenbart att han inte mår bra. Uppbrottet med Julia, kommit hem till Sverige, all kritik, orosanmälningar till Soc, El Snatto igång igen, slutar jobbet osv. Hoppas Jocke och Jacke pratar med honom. Detta liknar ju en psykos. Kommer krascha en dag. Oundvikligt. Ju tidigare ju bättre. Hade kunnat tänka mig hjälpa Chrippa, har redan givit bra råd som hjälper till 90 % men han kommer aldrig lyssna.
Citera
2023-08-10, 02:02
Avstängd
Visst om han var 21 år. Men 34 och farsa. Det är dags att växa upp. Medan Jocke bor i Norrköpings häftigaste hus bor han i hyresrätt. Men det är okej. Det gör även Jacke. Och jag. Osv. Ingen bryr sej om märkena eller kläderna. Kan vara Adidas och Musse Pig-klocka.

Vad gjorde han mellan 18-25 som gör att han vill leva så idag? Vi pratar inte om en mobbad tönt här. Visst fan hängde han på krogen och fester? Så mycket begränsade inte Emelie honom.

Ett enkelt bra upplägg hade varit att ta jobb på 30K och leva på det och sedan alla intäkter via Youtube betala tillbaka. Kommunen kan erbjuda god man.

Jocke måste kunna se sitt tidigare destruktiva levande en hel del i Chrille nu.
Citera
2023-08-10, 02:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Visst om han var 21 år. Men 34 och farsa. Det är dags att växa upp. Medan Jocke bor i Norrköpings häftigaste hus bor han i hyresrätt. Men det är okej. Det gör även Jacke. Och jag. Osv. Ingen bryr sej om märkena eller kläderna. Kan vara Adidas och Musse Pig-klocka.

Vad gjorde han mellan 18-25 som gör att han vill leva så idag? Vi pratar inte om en mobbad tönt här. Visst fan hängde han på krogen och fester? Så mycket begränsade inte Emelie honom.

Ett enkelt bra upplägg hade varit att ta jobb på 30K och leva på det och sedan alla intäkter via Youtube betala tillbaka. Kommunen kan erbjuda god man.

Jocke måste kunna se sitt tidigare destruktiva levande en hel del i Chrille nu.
Det är lite intressant att varken Jocke eller Jacke kommentat detta. De brukar ju vara ganska snabba i den klanen på att tala om varandra offentligt.
Citera
2023-08-10, 02:12
Avstängd
https://bilddump.se/bilder/20230810020922-185.113.97.238.jpg

Så jävla tråkigt att han ska vara så här omogen och verklighetsfrånvänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in