2023-08-09, 17:59
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Dra åt helvete vilken smäll!

Att bara 40 personer skulle ha skadats är ju rena skämtet! Ingen lär ha överlevt som befann sig där!

Här en annan video av själva smällen. Kvinnan som går sätter sig ner när man hör den kraftiga smällen.

https://twitter.com/olex_scherba/status/1689230869041410048?t=PIbdUh9-uJG7thTdHsLb_w&s=19
Citera
2023-08-09, 17:59
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Dra åt helvete vilken smäll!

Att bara 40 personer skulle ha skadats är ju rena skämtet! Ingen lär ha överlevt som befann sig där!

haha garanterat har hela arbetsstyrkan strukit med. Hoppas det exploderade mitt under arbetstid.
Citera
2023-08-09, 18:03
Medlem
Staden där fabriken ligger har 100000 invånare och fabriken är en av de viktigare arbetsgivarna. De hade problem med spontanantändning även förra sommaren. Men inte lika explosivt resultat då.
Citera
2023-08-09, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Här en annan video av själva smällen. Kvinnan som går sätter sig ner när man hör den kraftiga smällen.

https://twitter.com/olex_scherba/status/1689230869041410048?t=PIbdUh9-uJG7thTdHsLb_w&s=19

Varannat fönster blåstes ut i lägenheterna! Och här är vi flera kilometer från epicentrum.

Här kan vi snacka om tryckvåg!
Citera
2023-08-09, 18:07
Medlem
Reimers avatar
Hmm, nu verkar det gå fort vid Urozhaine.

Citat:
🚨🚨

BMP of the Armed Forces of Ukraine in the center of the village of Urozhaynoye.

⚔️🇺🇦‼️

https://twitter.com/WarFrontline/status/1689294570104758272
Citera
2023-08-09, 18:12
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Okej vi säger så. En sak jag undrar, ringer det inga varningsklockor när Ukraina är tysta om sina siffror?

1. Vi kan börja med att erkänna att Ukraina genom att vara tysta förminskar sina soldater och deras bortgång. Dessutom är landet "under attack" och de borde väl inte finnas någon skam över deras förlustsiffror, hur höga/låga de än är?

2. Tänk logiskt, om de hade haft låga eller normala dödssiffror som förväntas i ett krig, så skulle det inte vara någon big deal att gå ut med sådan information. Det är krig och soldater förväntas att dö!?

3. Tänker vi ännu mer logiskt så är det högst troligt att Ukrainas förluster både materiellt men framförallt i människoliv är skyhöga. Givetvis är det inte någon information som de vill ska komma ut, därav att de leker tysta leken🤫🤫🤫.

Jag är övertygad om att alternativ 3 är närmast sanningen. Skulle Ukraina vara ärliga med sina höga förluster och det skulle nå ut till den sovande befolkningen hemma i soffan, så skulle det innebära att stöd och pengar skulle minska. Befolkningen skulle oavsett om de sympatiserar med putin,zeleynskyj eller är neutrala ifrågasätta nyttan och kostnaderna i både i €uro och i liv i större utsträckning. En sådan minskning uppskattas inte av de som tjänar på kriget.

Förklara gärna för mig varför Ukraina håller tyst om sina förluster och sätt oss "rysstroll" på plats.

För att svara direkt på det fetade så ringer faktiskt inte detta en varningsklocka hos mig så länge man har en konsekvent hållning i frågan. Det är ju faktiskt en del av krigspropaganda att underdriva och förminska sina egna förluster, samtidigt som man överdriver och förstorar motståndarens, då det har stor effekt på moralen hos de stridande trupperna.
(Minns ej om det var i filmen Full Metal Jacket eller annan krigsfilm där en krigskorrespondent uppmanades att åtminstone uppge någon förlust hos fienden, och som svar raljerade han om förlusten ska vara en general eller så)

Hittils har jag förstått att Ukraina hemlighåller sina förluster vilket kanske inte är helt transparant, men åtminstone bättre än att fullkomligt blåljuga som ryssarna satt i system.

Hade Ukraina däremot inte varit konsekvent och redovisat sina förluster när det gått bra, men ej gjort så när det antas ha gått mindre bra, då hade jag nog sett det som tecken på att det gått riktigt dåligt.

Edit: Blev nyfiken och ville friska upp mitt minne, och det var Full Metal Jacket
https://www.youtube.com/watch?v=BOI7cqUYaS4
Senast redigerad av Pederhosen 2023-08-09 kl. 18:21.
Citera
2023-08-09, 18:12
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
haha garanterat har hela arbetsstyrkan strukit med. Hoppas det exploderade mitt under arbetstid.

Ja det ser ut att ha varit en präktig smäll. Så jävla patetiskt ryskt att man saknar ord i att (medvetet) uteslutande tala om <input tal> skadade efter det inträffade. Som du är inne på så har naturligtvis precis varenda anställd som var på jobbet uppgått i atomer. Kan de tacka sin botoxskadade dvärgdiktator för.
Senast redigerad av Sqrbanken 2023-08-09 kl. 18:15.
Citera
2023-08-09, 18:13
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Okej vi säger så. En sak jag undrar, ringer det inga varningsklockor när Ukraina är tysta om sina siffror?

1. Vi kan börja med att erkänna att Ukraina genom att vara tysta förminskar sina soldater och deras bortgång. Dessutom är landet "under attack" och de borde väl inte finnas någon skam över deras förlustsiffror, hur höga/låga de än är?
Öh va? När de stupade soldaterna förminskas inte alls genom att man håller tyst om sina förluster.
Skitkonstig slutsats. Det finns ingen skam men siffror kan utnyttjas av skamlösa rysstomtar som dig
och Kreml i kriget mot dem själva. Ryssarna är de som förminskar sina soldater genom vansinniga köttvågsanfall, undermålig utrustning och skicka dem till ett krig de inte vet varför de utkämpar.
Snacka om att dö för ingenting.

Citat:
2. Tänk logiskt, om de hade haft låga eller normala dödssiffror som förväntas i ett krig, så skulle det inte vara någon big deal att gå ut med sådan information. Det är krig och soldater förväntas att dö!?

3. Tänker vi ännu mer logiskt så är det högst troligt att Ukrainas förluster både materiellt men framförallt i människoliv är skyhöga. Givetvis är det inte någon information som de vill ska komma ut, därav att de leker tysta leken🤫🤫🤫.

Jag är övertygad om att alternativ 3 är närmast sanningen. Skulle Ukraina vara ärliga med sina höga förluster och det skulle nå ut till den sovande befolkningen hemma i soffan, så skulle det innebära att stöd och pengar skulle minska. Befolkningen skulle oavsett om de sympatiserar med putin,zeleynskyj eller är neutrala ifrågasätta nyttan och kostnaderna i både i €uro och i liv i större utsträckning. En sådan minskning uppskattas inte av de som tjänar på kriget.

Förklara gärna för mig varför Ukraina håller tyst om sina förluster och sätt oss "rysstroll" på plats.
Eller så gör man bara som Kreml och drar en siffra ur röven?

Det fetstilta är var skon klämmer. Ni vill ha siffror för att kunna manipulera den ukrainska befolkningen att det inte är värt att kämpa emot den ryska terrorn och ockupationen.

Massa tramsiga frågor från ett stolpskött som sitter och hejar på mördaren och kräver ansvar av offret.
Citera
2023-08-09, 18:15
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Jag är ingen jävla ryss. Jag tycker dom kan få sköta sitt. Jag vill inte bara ha information för mig presenterad endast från statsfinansierad och judiskt ägd media. Detta innebär inte att jag är kommunist, nazist eller något annat epitet man som samhällskritisk numer blir stämplad i pannan med.

Du gick förstås gay-paraden i helgen?
Du vill bara ha information från ryssmedia som är partisk, eller hur?
Om inte - vänligen hänvisa till ETT ENDA ryskt media som är öppet kritiskt mot den militära specialoperationen, så är du clearad och vinner förtroende. Kan du däremot inte det, så vet vi att du är 100% ryzz.
Citera
2023-08-09, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, nu verkar det gå fort vid Urozhaine.

https://twitter.com/WarFrontline/status/1689294570104758272

Stämmer det där verkligen?

Är det där flera mil sydost om Bakhmut?

Eller är vi nån annanstans?

EDIT:

Missade koordinaterna.
Senast redigerad av ABanderas68 2023-08-09 kl. 18:21.
Citera
2023-08-09, 18:19
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ja Vilken jädra smäll, som dynaitharry skulle sagt Det blev inte mycket kvar av den fabriken:

https://twitter.com/EuromaidanPR/status/1689235883407417344?s=20

Blir lite att städa upp där. Bara att ta fram sopkvasten. Vad man än beställde från den fabriken så skulle jag gissa att man får beställa från någon annan fabrik nu under resten av veckan, minst.

Citera
2023-08-09, 18:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Stämmer det där verkligen?

Är det där flera mil sydost om Bakhmut?

Eller är vi nån annanstans?

Det är strax nedanför Staromaiorske vid sydfronten, det öppnar för en bra väg mot Mauripol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in