Citat:
Absolut trams argument.
1. Tysklands befolkning är närmare 84 miljoner ja.
Av totalt 18 deltagande länder i spelet, är de andra sjutton ländernas samlade befolkning mer än 225 miljoner invånare.
Jag tog mig friheten räkna grovt och utelämnade Island för att avrunda till jämna tal...
Är 84 > 225 ?
Oavsett befolkning.
Är väl det enda relevanta hur många som spelar !
Dvs hur många rader lämnas in. / land
Vilka pengar går in i systemet / land
Detta finns ingen öppen statistik på, isåfall länka den.
*Av 118 storvinster har 63 gått till Tyskland.
Det är inte alls justerat eller avspeglar deras andel.
*Av de 16 största jackpotarna nånsin har 11 gått till Tyskland!!
Senast 4 augusti och dessförinnan Juni
2. Baserat på utfallet ,och den statistik som finns är spelet asymmetriskt och genuint orättvisst idag.
En svensk spelare behöver spela för ca 6-10 x faktor för att ha samma chans och odds att vinna jämfört en tysk.
= spela 10 rader och du kommer ha exakt samma chans som
Tyskbögen som går in och lägger en ynka rad för sina 2 euros...
Spela 10 veckor i rad, du kommer bli klådd av random Tysk som går in och lägger ett spel en enda vecka
..
1. Tysklands befolkning är närmare 84 miljoner ja.
Av totalt 18 deltagande länder i spelet, är de andra sjutton ländernas samlade befolkning mer än 225 miljoner invånare.
Jag tog mig friheten räkna grovt och utelämnade Island för att avrunda till jämna tal...
Är 84 > 225 ?
Oavsett befolkning.
Är väl det enda relevanta hur många som spelar !
Dvs hur många rader lämnas in. / land
Vilka pengar går in i systemet / land
Detta finns ingen öppen statistik på, isåfall länka den.
*Av 118 storvinster har 63 gått till Tyskland.
Det är inte alls justerat eller avspeglar deras andel.
*Av de 16 största jackpotarna nånsin har 11 gått till Tyskland!!
Senast 4 augusti och dessförinnan Juni
2. Baserat på utfallet ,och den statistik som finns är spelet asymmetriskt och genuint orättvisst idag.
En svensk spelare behöver spela för ca 6-10 x faktor för att ha samma chans och odds att vinna jämfört en tysk.
= spela 10 rader och du kommer ha exakt samma chans som
Tyskbögen som går in och lägger en ynka rad för sina 2 euros...
Spela 10 veckor i rad, du kommer bli klådd av random Tysk som går in och lägger ett spel en enda vecka
..
Jo det är något ruttet i Danmark. Ikväll igen alltså Tyskland. De må vara spelgalna men där är ju också Euromillions stort. De har sitt eget tyska lotto också ungefär som vårt. Men nu ligger de alltså helt tvärtom till vad de borde vinna sett till sannolikheten.