2023-08-09, 14:07
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Haha, vilken jävla cirkus detta är.

Han trodde ju att personen var 18 när de först fick kontakt på QX. Var du ett barn när du var 18 eller?
Han fortsätter dock tala mycket olämpligt när han får veta att ”barnet” är 14, vi ska inte låtsas som något annat för då tappar vi greppet om sakfrågan.
Citera
2023-08-09, 14:12
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Han fortsätter dock tala mycket olämpligt när han får veta att ”barnet” är 14, vi ska inte låtsas som något annat för då tappar vi greppet om sakfrågan.
Ja, absolut, det håller jag med om. Och det du skrev nu här senast var väldigt bra, och går inte säga någonting emot. Men det finns egentligen ingenting som indikerar att #266 ska ha haft något sexuellt intresse av "barnet".

De har förmodligen skickat livebilder till varandra och inte ens ett "vad snygg du är" fick barnet från #266. Så jag tycker inte det finns något som tyder på att han har haft några intentioner med barnet när han fick reda på att han var 14 år.

Men självklart ska man inte ha sådana här samtal med barn på nätet.
Citera
2023-08-09, 14:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Problemet är bara att Dumpen talar emot sig själva å det grövsta med denna uthängning. Det har ingenting med försök till våldtäkt att göra, inte ens intima bilder eller några andra digitala form av övergrepp förekommer. Det hela är kvar på den fantasinivå Sara tidigare flera gånger sagt att hon inte har några problem med i sin yrkesroll. Hon har till och med sagt att hon inte har några problem med pedofiler så länge de är kapabla att hindra sig själva från att våldföra sig på barn.

De verkar ursäkta det med att han i egenskap av både idrottsledare som lärare är ett specialfall. För du har ju helt rätt. Detta går bortom vad Dumpen tidigare sagt. Patrik säger ju tom i konversationen flera gångar men du är här för att träffa ett barn! Vilken mannen ärligt säger nej det är jag inte. Vilket gör att Patrik får tänka till. Visst nej just denna var det inte, det är ett specialfall.

Där är alltså förklaringen till uthängningen att man vill visa att han är olämplig att arbeta med barn och ungdomar. Vilket ju är helt givet. Men det blir också något nytt för Dumpen.
Citera
2023-08-09, 14:34
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De verkar ursäkta det med att han i egenskap av både idrottsledare som lärare är ett specialfall. För du har ju helt rätt. Detta går bortom vad Dumpen tidigare sagt. Patrik säger ju tom i konversationen flera gångar men du är här för att träffa ett barn! Vilken mannen ärligt säger nej det är jag inte. Vilket gör att Patrik får tänka till. Visst nej just denna var det inte, det är ett specialfall.

Där är alltså förklaringen till uthängningen att man vill visa att han är olämplig att arbeta med barn och ungdomar. Vilket ju är helt givet. Men det blir också något nytt för Dumpen.
Instämmer till fullo, och det är därför jag menar att kontakt med arbetsgivare och eventuella närstående hade räckt, och att själva uthängningen är onödig i det här fallet. Han bör helt klart stoppas från sitt arbete med barn, men att hänga ut honom på samma villkor som allsköns monster stökar till Dumpens tidigare mycket konsekventa budskap och placerar verksamheten på tunn is.
Citera
2023-08-09, 14:47
Medlem
Citat:
Instämmer till fullo, och det är därför jag menar att kontakt med arbetsgivare och eventuella närstående hade räckt, och att själva uthängningen är onödig i det här fallet. Han bör helt klart stoppas från sitt arbete med barn, men att hänga ut honom på samma villkor som allsköns monster stökar till Dumpens tidigare mycket konsekventa budskap och placerar verksamheten på tunn is.
Att ta kontakt med barn och chatta på det här gränsöverskridande sättet är vidrigt och sjukt. Bra att Dumpen fångade upp honom.
Citera
2023-08-09, 14:47
Medlem
Antero-Rokkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Spännande, är du dvärgmongot då? Stor i orden, liten på jorden.
Yes! Det är taget, Dvärgmongot det känns bra och passar bra på en som är 194cm och väger 121kg.
Citera
2023-08-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Patrik säger ju tom i konversationen flera gångar men du är här för att träffa ett barn! Vilken mannen ärligt säger nej det är jag inte. Vilket gör att Patrik får tänka till. Visst nej just denna var det inte, det är ett specialfall.

Är detta någon förlängd version du pratar om? Det händer inte i videon.
Citera
2023-08-09, 14:57
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Att ta kontakt med barn och chatta på det här gränsöverskridande sättet är vidrigt och sjukt. Bra att Dumpen fångade upp honom.
Finns många som beter sig sjukt utan att kvalificera sig in som någon som försöker våldta barn, dvs Dumpens definition av en gädda. Håller dock med att det var bra att Dumpen fångade honom, tycker bara att själva publiceringen är kontraproduktiv.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2023-08-09 kl. 14:59.
Citera
2023-08-09, 14:57
Medlem
hetabengts avatar
En lärare är alltid i tjänst. Även när läraren sitter hemma framför skärmen med organet i den ena handen och den andra handen på (dator)musen så är läraren i tjänst.

Det är viktigt att komma ihåg.
Citera
2023-08-09, 15:05
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetabengt
En lärare är alltid i tjänst. Även när läraren sitter hemma framför skärmen med organet i den ena handen och den andra handen på (dator)musen så är läraren i tjänst.

Det är viktigt att komma ihåg.
Absolut en viktig poäng, men kan inte påminna mig om att någon ifrågasatt huruvida han saknar den moraliska kompassen som krävs för att vara lärare.
Citera
2023-08-09, 15:07
Medlem
Citat:
Finns många som beter sig sjukt utan att kvalificera sig in som någon som försöker våldta barn, dvs Dumpens definition av en gädda. Håller dock med att det var bra att Dumpen fångade honom, tycker bara att själva publiceringen är kontraproduktiv.
Jag kan inte se något kontraproduktivt i uthängningen, tvärtom.
Det är fan dax att omgivningen reagerar på vilken värld barnen möter på nätet dagligen. Det vimlar av kåta vuxna som vill chatta snuskigt med våra barn. Ok?
Citera
2023-08-09, 15:15
Medlem
Saman.Toofaks avatar
I morgon hyllat vi alla laglydiga pedofiler på deras dag.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3D9Pce17qvOH0&ved=2ahUKEwjq-OGh1M-AAxXZQfEDHTzjDWUQjjh6BAgREAE&usg=AOvVaw2QpD1Fce8_J OJ9AE7gCF4n
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in