2023-08-09, 10:29
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Hur går det för TikTok brigaden? Länge sedan man såg något från dem. Det sista var väl att de fick ordentligt med smisk vid Bakhmut.
Citera
2023-08-09, 10:30
Medlem
bullbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ja de tillverkar optik för militären.

https://en.wikipedia.org/wiki/Zagorsk_Optical-Mechanical_Plant

Tack för informationen. Mycket bra att slå mot deras tekniska infrastruktur. Vet vi något om omfattningen av skadan? Är fabriken så pass förstörd att det inte går att reparera?
Citera
2023-08-09, 10:31
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Det här är ju nästan för bra för att vara sant?

Skrämda, blodiga pissryzzar mitt i centrala Moskva, mitt på dagen. Utblåsta fönsterrutor, sönderblåsta bilar, flera hundra meter från detonationsplatsen. Sicken jävla smäll!

Har dom inte fattat att dom har startat ett krig, än. Så måste dom ju bara fatta det nu.
Ja det borde bli en ögonöppnare för de som stoppat huvudet i sanden!

Ligger det verkligen mitt i Moskva?
Citera
2023-08-09, 10:34
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "Ukrinform" och "Latest News" skall en rysk helikopter ha blivit nedskjuten. Nyheten kom kl 08:55.
Härliga nyheter!

Hur många attackhelikoptrar kan de ha kvar?
Citera
2023-08-09, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ja det borde bli en ögonöppnare för de som stoppat huvudet i sanden!

Ligger det verkligen mitt i Moskva?

Nja, det ligger lite nordost om absoluta centrum. Men explosionen lär ju ha noterats av halva Moskva.
Citera
2023-08-09, 10:37
Medlem
KillPus avatar
Intressant erkännande fr en ryZZ hur alla 100-tals förstörda Leopard, Bredley, CV90 mm uppkommer och som efterblivna ryZZtrollen postar och sitter och runkar på här!
Google översättning av en bit text:

"Men vi slår inte bara ut trämodeller (flyg). Nu ska jag säga en vidrig och impopulär sak, men låt åtminstone en aktiv officer motbevisa att jag ljuger: före och efter uppkomsten av västerländsk militärutrustning (i Ukraina) - i allmänhet ett mycket populärt sätt att ge ett bra resultat uppåt är att vackert skjuta mot fiendens redan förstörda utrustning. Bradley, tagen igår, idag kan vackert skjutas från helikoptrar, och imorgon kan du arbeta med det från självgående kanonen (SAU). Med videoinspelning, rapport och rätt vinklar. Och det här är inte en, utan tre förstörda Bradleys. Eftersom den politiska ledningen kräver den nödvändiga rapporten kommer generalstaben också att kräva en sådan rapport. Och militären kommer att lösa det på det sätt de vet hur - på ett militärt sätt. Jag kommer inte att lista specifika exempel, men alla i armén vet mycket väl vad jag pratar om. Detta är inte bara engångsföreteelse, det här är redan en massproduktion.
Det görs en beställning på en tjänst för design av bilder av foton och videor för att fixa stridsförlopp. Du ger en bekant redigerare en video och ett foto av en havererad fordon, du ger en uppgift, och de returnerar högkvalitativa bilder till dig, där det istället för en fordon finns en tank eller SAU, bredvid vilka det finns flera andra förstörda stridsfordon."

Ha ha. Sen postar alla ryZka och proryZka efterblivna mammnaknullare allt detta här fr X, youtube, telegram...trots allt är fejk!

Mer text finns på denna sida:
https://t.me/s/shouvalov
Citera
2023-08-09, 10:38
Bannlyst
Citat:
Härliga nyheter!

Hur många attackhelikoptrar kan de ha kvar?

De har tydligen inte identifierat vilken slags helikopter som sköts ner, än.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3746078-ukrainian-forces-down-another-enemy-helicopter-general-staff.html

Men, en nedskjuten helikopter om dagen är bra för magen!
Citera
2023-08-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Nja, det ligger lite nordost om absoluta centrum. Men explosionen lär ju ha noterats av halva Moskva.
De hevder nå at det ikke var noe droneangrep. Sikkert noen som har tatt en sigarett igjen.

TASS reports that the blast was “not caused by a drone attack” and that at least 11 people have been injured.

Baza claims that the number of injured people has climbed to 22.

https://novayagazeta.eu/articles/2023/08/09/major-explosion-reported-in-sergiev-posad-a-city-northeast-of-moscow-en-news
Citera
2023-08-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Intressant erkännande fr en ryZZ hur alla 100-tals förstörda Leopard, Bredley, CV90 mm uppkommer och som efterblivna ryZZtrollen postar och sitter och runkar på här!
Google översättning av en bit text:

"Men vi slår inte bara ut trämodeller (flyg). Nu ska jag säga en vidrig och impopulär sak, men låt åtminstone en aktiv officer motbevisa att jag ljuger: före och efter uppkomsten av västerländsk militärutrustning (i Ukraina) - i allmänhet ett mycket populärt sätt att ge ett bra resultat uppåt är att vackert skjuta mot fiendens redan förstörda utrustning. Bradley, tagen igår, idag kan vackert skjutas från helikoptrar, och imorgon kan du arbeta med det från självgående kanonen (SAU). Med videoinspelning, rapport och rätt vinklar. Och det här är inte en, utan tre förstörda Bradleys. Eftersom den politiska ledningen kräver den nödvändiga rapporten kommer generalstaben också att kräva en sådan rapport. Och militären kommer att lösa det på det sätt de vet hur - på ett militärt sätt. Jag kommer inte att lista specifika exempel, men alla i armén vet mycket väl vad jag pratar om. Detta är inte bara engångsföreteelse, det här är redan en massproduktion.
Det görs en beställning på en tjänst för design av bilder av foton och videor för att fixa stridsförlopp. Du ger en bekant redigerare en video och ett foto av en havererad fordon, du ger en uppgift, och de returnerar högkvalitativa bilder till dig, där det istället för en fordon finns en tank eller SAU, bredvid vilka det finns flera andra förstörda stridsfordon."

Ha ha. Sen postar alla ryZka och proryZka efterblivna mammnaknullare allt detta här fr X, youtube, telegram...trots allt är fejk!

Mer text finns på denna sida:
https://t.me/s/shouvalov

Det här har precis alla redan fattat, men bra att det också kommer från hästens mun.
Citera
2023-08-09, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
De hevder nå at det ikke var noe droneangrep. Sikkert noen som har tatt en sigarett igjen.

TASS reports that the blast was “not caused by a drone attack” and that at least 11 people have been injured.

Baza claims that the number of injured people has climbed to 22.

https://novayagazeta.eu/articles/2023/08/09/major-explosion-reported-in-sergiev-posad-a-city-northeast-of-moscow-en-news

Vem vet.

Anläggningen brann ju så sent som förra sommaren. Kanske brann i år igen. Och en explosion som en följd av branden.

Lite signifikant bara att det är just en militär produktionsanläggning som brinner/exploderar.
Citera
2023-08-09, 10:43
Medlem
Vi ser att GloboHomofederationens förluster är ohållbara. Det inrapporteras att senaste dygnet har hela 820 bögkriminella neutraliserats och det är en kraftig avvikelse från normtalet, 510 st.

Totalt har vi nu 251.620 st bögkriminella som aldrig mer kan deltaga i produktionen av regnbågsflaggor.

300.000-gränsen beräknas bli passerad senast den 12 november.

Övriga materiella förluster är också goda. Förstå vad 8 st utslagna stridsvagnar per dag betyder för utarmningen av bögglobalisternas stridsförmåga och moral. Ytterligare 12 st bepansrade stridsfordon har förstörts och som vanligt bra siffror för utslaget artilleri, 17 st artilleripjäser och två raketartillerisystem.

Att starta en invasion med undermåliga trupper blev ett ofattbart misstag.

Hur länge får Putin sitta vid makten? Har han makten i egentlig mening?
Citera
2023-08-09, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Det här har precis alla redan fattat, men bra att det också kommer från hästens mun.

Och det här sker i flera led.

Om en Bradely förstörs på marken, så blir det tre förstörda bradleys på bataljonsnivå, som blir 30 förstörda på förbandsnivå, som blir 3000 förstörda Bradleys på snäppet under Putin-nivå.

Undrar vilka fantasisiffror som rapporteras till bajspackaren himself.

Inte undra på att TASS redovisar ukrainska förlustsiffror som är flera ggr större än vad ukrainarna någonsin haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in