2023-08-08, 18:37
Bannlyst
det är bra och steg i rätt riktningen!

generellt har vi en rättsapparat som enbart fokuserar på förövaren och förövarperspektivet, det är synd om förövaren, förövaren hade inget val, förövaren har haft det tufft osv sv osv

vi ser exempel på detta gång på gång, mördare döms till 1 år på ungdomsgård, skadestånden är ett hån, stackaren i Arboga som fick sina barn mördade och själv kommer få leva med men för livet fick, vad var det, 125 000 kr per mördat barn, de anhöriga till mannen som mördades på gymmet vid Odenplan i stockholm fick se förövaren "dömas" till 2 års ungdomsvård.

Kapten klänning som systematiskt våldtog barn med sadistiska inslag "dömdes" till 5 års fängelse, där han satt enbart 2/3 och fick driva företag inifrån den öppna anstalten, efter detta kommer han ut till skyddad identitet och fri att leva sitt liv, kan en sadistisk pedofil rehabiliteras på 3 år!?!?

så länge rättsapparaten ställer sig på förövarens sida så kommer sådant här vara nödvändigt, jag vill inte bo granne med pedofiler och annat drägg...
Citera
2023-08-08, 18:58
Medlem
Jag har aldrig betalat pengar för en app, och tänker inte börja nu. Men är lite nyfiken på om appen är så värdelös som många påstår. Kan inte någon som ändå redan köpt appen ladda upp den till en länk så att alla kan ta del av den?
Citera
2023-08-08, 19:23
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heep80
Jag har aldrig betalat pengar för en app, och tänker inte börja nu. Men är lite nyfiken på om appen är så värdelös som många påstår. Kan inte någon som ändå redan köpt appen ladda upp den till en länk så att alla kan ta del av den?

Helt värdelös. Vet av ett flertal personer som blivit dömd för både övergrepp och barnporr, men ingen av dom fanns med.
Citera
2023-08-08, 21:01
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Hur skiljer sig peddo-appen från Lexbase och Mr Koll?

Och vad fan är Ängla Pändel för jävla namn? Det får mig att känna att hon har fel i allt.

Jag fattar inte vad Äääääängla Pääääääändel skriker om. Offentlighetsprincipen gäller i Sverige och är det någon gädda eller någon annan peddo som blivit dömda för "gädderi" eller "pedofili" så är ju detta en offentlig uppgift. Att sedan organisera dessa uppgifter så att de blir överskådliga i t ex en app kan ju inte vara något kriminellt. Lexbase är ju ett liknande exempel.

Nä, Ängla Pändel verkar vara alldeles för byråkratiserad att hon tappat fotfästet eller kanske är det så enkelt att hon vill ha lite uppmärksamhet "Se mig" "Här är Jaaaaaag"
Citera
2023-08-08, 21:02
Medlem
Fruitpotatoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Spanat in appen lite snabbt.. antar att det är dumpen gruppen som ligger bakom appen om så är fallet måste jag faktiskt säga att jag är besviken, man kan för sjutton inte hänga ut personer som vid 15 års ålder haft en relation med en 14 åring som pedofil, detta är fullständigt vansinnigt speciellt om man friats i högre instans.

Vad sägs om att du kollar upp saker innan du antar? Du har hela internet till ditt förfogande, använd det.
Citera
2023-08-08, 21:46
Medlem
Laddade ner appen och fick upp en gammal kollega för några år sedan. Köpa hans domar sedan på Lexbase för att se vad han gjort, får endast upp rattfylleri och sjöfylleri, avundas inte den kollegan som blir oskyldigt uthängd som pedofil
Citera
2023-08-08, 21:56
Medlem
Värdelös app! En som jag med säkerhet vet har dömts sista året för sexualbrott finns inte med.

50 spänn i sjön. Opålitlig och värdelös.
Citera
2023-08-08, 22:35
Medlem
Sababas avatar
Värdelös app. Saknas mycket domar (som tur är).

Var nyfiken och körde en planerad återbetalning tack vare ångerrätten.

Förstår inte folk som uppskattar denna typ av skittjänster. Blir bara ett otryggare samhälle.

Nu lär jag bli anklagad för att vara pedofil då jag inte förespråkar pöbelmentalitet. Nej tack
Senast redigerad av Sababa 2023-08-08 kl. 22:39.
Citera
2023-08-08, 22:38
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
det är bra och steg i rätt riktningen!

generellt har vi en rättsapparat som enbart fokuserar på förövaren och förövarperspektivet, det är synd om förövaren, förövaren hade inget val, förövaren har haft det tufft osv sv osv

vi ser exempel på detta gång på gång, mördare döms till 1 år på ungdomsgård, skadestånden är ett hån, stackaren i Arboga som fick sina barn mördade och själv kommer få leva med men för livet fick, vad var det, 125 000 kr per mördat barn, de anhöriga till mannen som mördades på gymmet vid Odenplan i stockholm fick se förövaren "dömas" till 2 års ungdomsvård.

Kapten klänning som systematiskt våldtog barn med sadistiska inslag "dömdes" till 5 års fängelse, där han satt enbart 2/3 och fick driva företag inifrån den öppna anstalten, efter detta kommer han ut till skyddad identitet och fri att leva sitt liv, kan en sadistisk pedofil rehabiliteras på 3 år!?!?

så länge rättsapparaten ställer sig på förövarens sida så kommer sådant här vara nödvändigt, jag vill inte bo granne med pedofiler och annat drägg...

Kapten klänning är med i appen. Med adress i Uppsala. Han har felstavat namn (!) så säkert manuellt adderad.
Citera
2023-08-09, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Värdelös app. Saknas mycket domar (som tur är).

Var nyfiken och körde en planerad återbetalning tack vare ångerrätten.

Förstår inte folk som uppskattar denna typ av skittjänster. Blir bara ett otryggare samhälle.

Nu lär jag bli anklagad för att vara pedofil då jag inte förespråkar pöbelmentalitet. Nej tack

Du förespråkar inte pöbelmentalitet, du tycker det är tur att alla domar inte finns synliga, lät nyfikenheten ta över så att du betalade och ladda ner appen, sen slår ifrån dig att det är en skitapp.
Nähädu, självklart har du varit och petat där du inte bör!
Citera
2023-08-09, 08:47
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Du förespråkar inte pöbelmentalitet, du tycker det är tur att alla domar inte finns synliga, lät nyfikenheten ta över så att du betalade och ladda ner appen, sen slår ifrån dig att det är en skitapp.
Nähädu, självklart har du varit och petat där du inte bör!

Ja, jag erkänner ju det. Att min nyfikenhet tog över. Det gav mig inget mervärde.
Citera
2023-08-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorka44
Laddade ner appen och fick upp en gammal kollega för några år sedan. Köpa hans domar sedan på Lexbase för att se vad han gjort, får endast upp rattfylleri och sjöfylleri, avundas inte den kollegan som blir oskyldigt uthängd som pedofil

Förmodligen är domen helt enkelt för gammal och har blivit gallrad. Betyder inte att han är oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in