2023-08-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Tyvärr kommer jag göra dig besviken det kommer inte hända.
Ryssland leker med nato för tillfället och det kommer inte bli bättre.
Ryssland 700.000 döda och skadade
Nato 0 döda och skadade
😂 Och du tror ryssland leker? Jag viste att du var korkad men kom igen inte ens ni värsta ryssrunkare kan tro att det går bra för Ryssland
Citera
2023-08-08, 21:34
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Nej.
Ryssland ville bara få slut på etniska rensning av ryssar.

Fast det var inte vad du skrev, eller för den gången hävdade. Om nu 80% talar Ryska i dom områden som ryssarna har tagit över, vad hände med Ukrainarna som en gång bodde där?
Citera
2023-08-08, 21:36
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
ORIKHIV AXIS /1910 UTC 8 AUG/ Ukraine broke up a Russian assault in the vicinity of Robotyne. During combat west of the T-045-08 HWY on 7 AUG, Ukrainian troops used a MANPADS to down a Russian Ka-52 attack helicopter near Novoprokopivka.

Karta:
https://nitter.net/pic/orig/media%2FF3B_V9mW4AABD5O.jpg
Citera
2023-08-08, 21:39
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Precis som jag skrivit tidigare angående att hösten är på ingång. Jag låter nyheten tala för sig själv:

Delar av artikeln är bortklippt:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=a3e61574780af302cf812562954d4 2e2

Citat:
"Källor: Avgörande framsteg i närtid osannolikt
Fyra högt uppsatta källor, som nyligen informerats om läget på slagfältet i Ukraina, beskriver för CNN briefingen som "tillnyktrande" om den ukrainska offensiven.

- Att ukrainarna de närmaste veckorna gör framsteg som vänder kriget till deras favör ser jag som mycket osannolikt, säger en källa.

Att den ukrainska offensiven går trögt beror till stor del på omfattande minfält samt det faktum att de går till attack mot en nedgrävd fiende. Att hösten med dess blötare väder närmar sig gör inte saken bättre"
.

Det är säkert betalda ryzztroll som uttalar sig, eller vad säger ni som är med i zeleynskyj-sekten? Vad har ni för tankar kring kommande höst och sedan vintern?

Falsk mekaniker tippar på att denna vinter blir den sista för det här kriget. Ryssarna har lärt sig av sina misstag och anpassat och effektiviserat sig, medan Ukraina enbart förlitar sig på att material utifrån ska vända på krigslyckan. Det har aldrig varit ens teoretiskt möjligt att material utifrån skulle vända på något, det enda stödet utifrån har bidragit med är att inge falska förhoppningar och gjort att kriget dragit ut på tiden. Detta har skadat Ukraina mest då de nu har ett sönderbombat land, samt enorma förluster i mänskligt liv.
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2023-08-08 kl. 21:41.
Citera
2023-08-08, 21:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej.
Ryssland ville bara få slut på etniska rensning av ryssar.

Det där är endast fantasier. Det pågick ingen ”etnisk rensning”.

Kriget är ett försök att börja återupprätta Storryssland.
Citera
2023-08-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Taurus tog bara några dagar och få godkänt i palamentet.
https://news.yahoo.com/germany-parliament-agrees-transfer-taurus-160400624.html
Regering och riksdag måste godkänna först det är inte så konstigt vad tog Taurus? 6 dagar från att man börja tänka till att beslut var taget det är väll ändå rätt snabbt?

Snabbt och bra, utvecklad av Tyskland och sverige ihop, tyvärr verkar svetige inte ha några själva även om de kan skjutas från gripen. Ge nu Ukraina 5-10 gripen så att de kan ösa Taurus över ryssen. Slå ut broarna helt, 6-8 taurus och storm shadows mot krimbron så är den snabbt borta. Tror inte ryssarnas luftvärn hade pallat med den mängden.
Senast redigerad av will242 2023-08-08 kl. 21:50.
Citera
2023-08-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Det där är nog det dummaste jag sätt på länge...Han håller ett granatgevär som ett gevär???????

För ett år eller något sedan skrev jag att en av orsakerna till Ukrainas framgångar i kriget är att Ukrainas militär antagligen har ett IQ som är våldsamt högre än ryssarnas. Man skulle ju kunna se detta som en liten fingervisning på att så är fallet.
Citera
2023-08-08, 21:43
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Dom har flytt till Europa största delen till Polen.
Största delen som har flytt från Ukraina vill tillbaks när den här siten är över.

Okej, så du säger att Ryssland har invaderat Ukraina och nu har den Ukrainska befolkningen flytt landet?

Jag håller med dig. Ryssarna är problemet här och desto fortare dom lämnar Ukraina desto bättre.
Citera
2023-08-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Starkt inlägg av Moretex, där jag bryter ut en liten del.

Inkluderade inte de 190.000 soldaterna dessutom Wagner och lokala stridande?

Ryssland har hela tiden kämpat med betydligt färre soldater, som absolut inte skulle kunna ockupera fientliga områden. Men efter att enormt många ukrainska soldater dödats och skadats medan Ryssland försiktigt trappat upp, så utjämnas nu antalet stridande alltmer.

Planen var att ta Kyiv inom 3 dagar och att Ukraina då skulle falla. Airbornes hade order om att besätta regeringskvarteren inom 12h, bekräftat av Ukrainas försvarsminister, men blev besegrade vid Hostomel.

Själva syftet med invasionen var att erövra Ukraina och lägga landet under det ryska imperiet vilket förklarades i Rysk media Feb 26 2022.

190k var ryska armen. Rebellerna hade en arme på 40k men med tvångsrekryteringen, ett krigsbrott när den tvångsrekryterade var ukrainsk medborgare, så borde de ha varit fler än 100k. Har dock inte sett några siffror på det så det är spekulation.
Ryska sidan har fler casulties än Ukraina och ca dubbelt så många KIA enligt de estimat som finns.
Citera
2023-08-08, 21:47
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Jag börjar undra om rysstrollen stämplar in likt ett arbete här, vissa blir brända och lämnar, strax efter kommer nästa in, kvaliteten sjunker och sjunker

Yes, helt hopplösa faktiskt och en anledning till att en annan kom att tappa intresset för tråden en smula. Förstår dock att det är svårt för mods; spelets regler är (och ska så vara) att även små patetiska äckliga Kreml-horor ska få yttra sig men gränsdragningen till trams blir hårfin när en given fitta, i sällsynta fall må så hända även välskrivet, dagarna i ända tillåts sitta och veva patetiska lögner.
Senast redigerad av Sqrbanken 2023-08-08 kl. 21:55.
Citera
2023-08-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ingen aning.
Tycker det är så sorgligt att männen blir tvingade att åka till fronten och dö.
Tack och lov så har många givit upp nu och överlåtigs sig till Ryssland.
Det här kriget är så sjukt så det är svårt att finna ord för detta.
Utan Boris Johnsson skulle det här slutat fär 15 månader sen.

Hade inte Putin invaderat utan rationell anledning så hade det här kriget inte blivit av alls och hade inte ryssar invaderat och startat krig 2014 så hade inte någon dött i krig i Ukraina.
Citera
2023-08-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Precis som jag skrivit tidigare angående att hösten är på ingång. Jag låter nyheten tala för sig själv:

Delar av artikeln är bortklippt:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=a3e61574780af302cf812562954d4 2e2

.

Det är säkert betalda ryzztroll som uttalar sig, eller vad säger ni som är med i zeleynskyj-sekten? Vad har ni för tankar kring kommande höst och sedan vintern?

Falsk mekaniker tippar på att denna vinter blir den sista för det här kriget. Ryssarna har lärt sig av sina misstag och anpassat och effektiviserat sig, medan Ukraina enbart förlitar sig på att material utifrån ska vända på krigslyckan. Det har aldrig varit ens teoretiskt möjligt att material utifrån skulle vända på något, det enda stödet utifrån har bidragit med är att inge falska förhoppningar och gjort att kriget dragit ut på tiden. Detta har skadat Ukraina mest då de nu har ett sönderbombat land, samt enorma förluster i mänskligt liv.
å

Jag tror inte det är då illa utan jag tror det kan vara bra för ukraina med vinter. Stanna upp och hamra försvarslinjerna och logistik med artilleri, slå ut broar och försörjning till södra ockuperade Ukraina så kommer ryssen att frysa ihjäl. Vi såhäg ju hur misserabelt det var för rysaarna denna vintern.

Håll bara linjerna i öst mot Luhansk och Donbas och när våren kommer så tuffar mannpå och plockar allt söderut. Sedan kan man förflytta sig till östfronten medan man sänker svarta havsbotten från Krim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in