2023-08-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackreg
Orkar inte gå in på detaljer då du uppenbarligen inte har en aning om hur det fungerar.

Alex delade inte kanalen med Alva för att han var en så fin och generös pojkvän. Han delade den med henne så att hon kunde äga den på papper då hon var grön hos Fogden när dem träffades.

Lillen har inga miljoner hos Fogden. Eller vem han nu än kommer ta in här näst så kommer det inte vara någon med ett rejält skuldsaldo..

Tycker Du fick till det ändå 😁

Och se mitt svar ovan. Så kanske Du inser hur mina tankegångar gick... Men skulle uppskatta en förklaring- om Du nu sitter på den - huruvida det är så lätt att blåsa KF.
Citera
2023-08-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Hon bör inte bli ihop med någon. Hon bör besöka ett sånt här möte: https://slaa.se/locations/stockholm-2/

Hon kommer bli glad och taggad när hon ser att ortens äldre donnor hänger där och faktiskt kan ge henne någon slags guidning i livet istället för ”bär min stash under dina bröst” 🤮

Det där vore faktiskt något för henne (och många andra) på riktigt! Hoppas hon ser Ditt inlägg, förlåt - när hon ser Ditt inlägg, så kanske hon tar tag i saken 🤞
Citera
2023-08-08, 14:21
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokhett
Jag premierar det till 100%. Det innebär väl att ett brottsoffer (fler?) kommer att få sitt skadestånd? Hur kan det vara någonting dåligt? Att inte ljuga om det, att han behöver pengarna, tycker jag är betydligt mer ärligt än att bomba som så många andra gör om orsaken till att dom är på YT.

Skadestånden betalas ut via Brottsofferjouren om den som dömts att betala inte har några egna tillgångar.
Så dom får sina pengar ändå.
Åtminstone funkade det så när jag själv hade ett skadestånd jag skulle få.

Annars får han väl göra en ”Staxxet”, dvs bli tok-kristen och få församlingen att betala av hans miljonskuld.
Sebbe hade väl också skulder på över miljonen om jag minns rätt.
Citera
2023-08-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Skadestånden betalas ut via Brottsofferjouren om den som dömts att betala inte har några egna tillgångar.

Annars får han väl göra en ”Staxxet”, dvs bli tok-kristen och få församlingen att betala av hans miljonskuld.

Jag har tyvärr en annan bild av brottsoffermyndigheten. Att det är extremt svårt att få hjälp där ifrån. Och då gällde det barn som utsatts för en pedofil. Hoppas Din erfarenhet är den gemene man får iaf.

Men nu kan Du ha sått ett frö i herr Ceesay😁 Han kör en "Staxxet", fast mot muslimska världen...
Citera
2023-08-08, 16:01
Medlem
Hade önskat att han kunde sagt något om att Alva aldrig skickade hans nya album som köparna betalat för!
Citera
2023-08-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokhett
Tycker Du fick till det ändå 😁

Och se mitt svar ovan. Så kanske Du inser hur mina tankegångar gick... Men skulle uppskatta en förklaring- om Du nu sitter på den - huruvida det är så lätt att blåsa KF.

Jag förstår hur du tänkte men det fungerar inte så, åtminstone inte i Alex fall som inte avser att betala sina skulder.

Förenklat.

För att få ut pengar ifrån Youtube måste du registrera ett bankkonto samt lite personuppgifter, privatperson eller företag. Den som gör det står då som ägare av kanalen men detta kan ändras i princip hur som helst. (Du har säkert hört om att kanaler säljs/överlåts.)

Den som mottager pengarna är då inkomsttagaren och behöver betala skatt för intäkterna med mera. Skulle Alex registrera sitt eget bankkonto så stämmer det att Kronofogden skulle utmäta allting över existensminimum.
Just därför har Alva tagit emot pengar tidigare och just därför kommer någon annan att ta emot pengar i framtiden.

Egentligen spelar det ingen större roll vem som ”äger” kanalen. Även om du ägde kanalen så kan du döpa den till ”Alex och Alva”, ”Alex och Lillen” eller ”Kalle Anka” då det bara är ett namn.
Även om du äger kanalen kan Alex eller vem som helst medverka på kanalen. Du bestämmer helt enkelt vad och vem du vill visa på din kanal och Alex skulle kunna ställa upp ”ideellt” utan lön ifrån dig som ägare av kanalen, finns inget hinder för det.

Youtube och dylikt är förhållandevis väldigt nya plattformar vilket gör att det fortfarande går att kringgå systemet. Troligen kommer det här regleras inom kort.
Men idag är det fullt möjligt för Alex att tex registrera Lillen som ägare. Kanske byter dem rent av namn på kanalen till just ”Alex och Lillen” så ingen ens kan ifrågasätta att det är Lillens kanal. (Annars kan det såklart vara väldigt uppenbart att Lillen bara är en målvakt vilket kan väcka frågor i det långa loppet.) Alex kommer fortfarande synas på kanalen men Lillen är den som plockar ut pengarna och ger till Alex under bordet.
Citera
2023-08-08, 19:09
Medlem
Citat:

Gäller ej grova ekobrott.
Citera
2023-08-08, 20:40
Medlem
Citat:

Är du säker på att kyrkan har gjort det? Trodde Leo "Kinesen" betalade med sina sjuka rån och kokain-pengar i botten.
Citera
2023-08-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Är du säker på att kyrkan har gjort det? Trodde Leo "Kinesen" betalade med sina sjuka rån och kokain-pengar i botten.
Sebbe är god för miljoner vad gaggar han om😅
Citera
2023-08-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 424lacak
Sebbe är god för miljoner vad gaggar han om😅
Kom med något konkret som bevisar det.
Citera
2023-08-08, 21:19
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet

På ca 30sek och med hjälp av Google..

Citat:
Det var i maj i år som tre kristna profiler startade en insamling för att betala av profilens skulder.

https://www.svt.se/kultur/kristna-betalade-av-sebbe-staxx-skulder
Citera
2023-08-08, 21:22
Medlem
Citat:
På ca 30sek och med hjälp av Google..

https://www.svt.se/kultur/kristna-betalade-av-sebbe-staxx-skulder
Aja hans kristna sekt betalade av skulden iaf men inte fan är han god för miljoner på att dra det vita och rappa Leos rader på micken i Kartellen. Han har pundat mycket och tar inte ansvar som person - Leos ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in