2023-08-06, 20:03
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=qpPLCC1Clj8

Är det många gaisare som anser Julius Lindberg är en "Judas"?
Citera
2023-08-06, 22:14
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antejocke
Säger inte att Östersund har samma tradition som Sundsvall men det är minst två spelare från länet, jacke jonsson och Anton Berg. Sen finns ca 5-6 ”legoknektar” som varit med i minst 5 år. Inte så illa med tanke på att laget åkte ur AS och så när även åkte ur SE ifjol.

Vilka spelare menar du öfk har köpt in i år? Det finns inga pengar för att handla, bara free transfer.

Östersund har ingen som helst tradition, så enkelt är det. Man byggde ett lag på fusk med Kindberg som motor. Inte konstigt att Potter såg att den enda vägen var att värva utifrån bortsett från Widgren på VB. K-G och Stolt är ändå kul att se om jag ska erkänna något.

Anton Berg är tredjemålvakt och spelar typ aldrig öht. Jonsson får speltid då och då.
Resten är idel värvat och intaget från alla världens hörn. Precis som med Kindberg och Potter. Sportchefen på ST skrev till och med en krönika om detta för x antal år sedan.

Här i Västernorrland kan man uppenbarligen ta fram talanger. Varför inte i Jämtland? Uselt.
Citera
2023-08-06, 22:52
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Är inte Östersund en trevlig/fin stad? Aldrig varit där men känner folk som gillar staden.

Absolut, det är den. Ganska liten men ingen industristad längs kusten som Sundsvall.
Innerstaden i Sundsvall är mysigt med vattnet på sommaren. Östersund funkar oxå bra men hela staden lutar ju, som Härnösand.
Citera
2023-08-07, 09:16
Medlem
Det är ett otroligt försprång Utsikten och Västerås skapat, 9 poäng till Öster och 12 poäng till Gais... Är skillnaden mellan lagen så stor? Även om Gais och Öster under hösten skulle spela lite bättre än Utsikten och Västerås så låter det oerhört svårt att ta in så många poäng på 13 matcher.
Citera
2023-08-07, 16:56
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vill inte hälla något salt i sår, utan jag är uppriktigt nyfiken. Har inte sett så mycket av S1 i år.

Hur bra är Julius Lindberg? Kommer han vara nyttig för Häcken?

Väldigt höga toppar och en del dalar. Fram till uppehållet var han bättre än han någonsin varit tidigare. Efter uppehållet inte mer än godkänd. Det kan ju bero på att han haft tankarna på annat. På din andra fråga - jag vet faktiskt inte, det är möjligt att han har en nivå till i sitt spel. Blev dock lite överraskad av att valet föll (vad det verkar) på Häcken. Såg mer Värnamo eller Kalmar som troligt. Eller något mitten-/bottenlag i en europeisk liga.
Citera
2023-08-07, 17:10
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=qpPLCC1Clj8

Är det många gaisare som anser Julius Lindberg är en "Judas"?

De finns såklart. De flesta inser nog att en (relativt) ung fotbollsspelare vill komma så långt i sin karriär och spela på så hög nivå som möjligt. Att trilla boll är ju hans yrke och i GAIS har han med sitt nuvarande kontrakt varit tvungen att deltidsarbeta. Med det sagt, det som stör mest är nog att han går till en klubb i stan. Å andra sidan - hade han gått till Ifk så hade oändligt många fler sett det som oförlåtligt.

Jag var på matchen i går och det buades lite. Några skrek på de som buade att de skulle hålla käften. De flesta (som jag) valde att klappa lite avmätt när han byttes ut. Jag tror att de flesta ser det på samma sätt som jag - att det är trist att han lämnar för ett Göteborgslag och att det är trist att han går gratis och att det inte skötts snyggare. Men verkligheten är vad den är, och vi vet var vi befinner oss i näringskedjan.
Citera
2023-08-07, 20:15
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
De finns såklart. De flesta inser nog att en (relativt) ung fotbollsspelare vill komma så långt i sin karriär och spela på så hög nivå som möjligt. Att trilla boll är ju hans yrke och i GAIS har han med sitt nuvarande kontrakt varit tvungen att deltidsarbeta. Med det sagt, det som stör mest är nog att han går till en klubb i stan. Å andra sidan - hade han gått till Ifk så hade oändligt många fler sett det som oförlåtligt.

Jag var på matchen i går och det buades lite. Några skrek på de som buade att de skulle hålla käften. De flesta (som jag) valde att klappa lite avmätt när han byttes ut. Jag tror att de flesta ser det på samma sätt som jag - att det är trist att han lämnar för ett Göteborgslag och att det är trist att han går gratis och att det inte skötts snyggare. Men verkligheten är vad den är, och vi vet var vi befinner oss i näringskedjan.

Okej men du som följt han, är han en duglig allsvensk spelare? Har ju svårt att se att han skulle ta plats i Häcken men det vet ju du bättre än jag.
Citera
2023-08-07, 21:21
Medlem
MarlonBrandys avatar
Jävlar vad tajt det är i serien. Oavgjort har utvecklats till det förväntade resultatet mellan lag i mittens rike, tar man tre pinnar gör man ett miniryck.

Tror att hösten handlar mycket om rätt psyke när man balanserar kring dom nedre strecken.

Ångestmöte i morron kväll. Får man lägga ett tips på ett kryzz?
Citera
2023-08-08, 06:55
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Okej men du som följt han, är han en duglig allsvensk spelare? Har ju svårt att se att han skulle ta plats i Häcken men det vet ju du bättre än jag.

I sina bästa stunder är han det absolut, men som jag skrev i ett annat inlägg så har han varit ojämn. Han är ju inte heller purung (24 år), så det är ju lite av en chansning av Häcken. Men en rätt billig sådan, skulle jag tro.
Citera
2023-08-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Jävlar vad tajt det är i serien. Oavgjort har utvecklats till det förväntade resultatet mellan lag i mittens rike, tar man tre pinnar gör man ett miniryck.

Tror att hösten handlar mycket om rätt psyke när man balanserar kring dom nedre strecken.

Ångestmöte i morron kväll. Får man lägga ett tips på ett kryzz?
Ja, det är en viktig match mellan Helsingborg och Örgryte. Otäckt spännande för lagens fans.
Citera
2023-08-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Det är ett otroligt försprång Utsikten och Västerås skapat, 9 poäng till Öster och 12 poäng till Gais... Är skillnaden mellan lagen så stor? Även om Gais och Öster under hösten skulle spela lite bättre än Utsikten och Västerås så låter det oerhört svårt att ta in så många poäng på 13 matcher.
Det ska till ett riktigt ras om de andra lagen ska ta in så många poäng.
Citera
2023-08-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
VSK har ett lite halvkrångligt spelschema nu framöver.

Helsingborg, Utsikten, Örebro, Brage och Öster är klubbens 5 nästa matcher. Två av dessa lag ligger i botten, men Helsingborg har ju inte förlorat så ofta på sistone och ÖSK borta är alltid en läskig match för just Västerås.

Blir inte förvånad om avståndet krymper under den här perioden, men samtidigt behöver Öster och GAIS göra sitt för att det ska ske. Kanske faller på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in