2023-08-06, 12:08
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Skriver en hel del om Helsingborg men även Giffarna oxå. Östersund visar dock dessvärre att de kommer vara med i toppen (sämst 5a).

Ditt konstanta hajpade av ÖFK hjälper ju inte heller direkt. Trots att du lägger till "dessvärre" och "tyvärr"
Citera
2023-08-06, 12:21
Medlem
preben12s avatar
Helt okej poäng av Öster igår ändå. AFC borta måste tillsammans med VSK borta vara den svåraste matchen i Superettan just nu. Efter tränarbytet så ser ju faktiskt AFC rätt bra ut.

Okej start på höstsäsongen också, 11 poäng av 15 får väl ses som godkänt.

Man slängde nog bort chansen till direktplats i våras dock. Framförallt dessa tre matcher : Östersund (förlust), Gefle (förlust) och Utsikten (förlust) där man var totalt överlägsna men lyckades förlora alla tre. För kan inte tänka mig att Utsikten eller Västerås kommer tappa tillräckligt mycket poäng i höst. Det är om Öster skulle komma in i någon galen form och spela 11-1-1 eller något liknande på de sista 13 matcherna.
Citera
2023-08-06, 13:59
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Ditt konstanta hajpade av ÖFK hjälper ju inte heller direkt. Trots att du lägger till "dessvärre" och "tyvärr"

Hajpande? De är ju så här pass bra. Det visar sig gång på gång. Hur mycket man än inte vill att de ska accelerera framåt. Kom ihåg att de har Öster kvar hemma oxå.

Garanterat Top 5. Definitivt med i racet nu och blir de 3a blir jag inte förvånad. Eskilstuna hemma nästa match och sen usla ÖIS borta.

Sundsvall har GAIS ikväll. Giffarna måste titta neråt...illa...
Citera
2023-08-06, 14:04
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Sundsvall har GAIS ikväll. Giffarna måste titta neråt...illa...
Jag har annars inte brytt mig så mycket om att du skriver mycket om norrlandslagen, men när du benämner det som "illa" att Giffarna måste titta neråt när vi själva ligger på placeringen direkt under så börjar även jag undra lite. Vi får verkligen hoppas på GAIS-seger senare idag.

Innan den matchen är det dock Skövde AIK - Västerås SK. En sak i taget.
Citera
2023-08-06, 14:12
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag har annars inte brytt mig så mycket om att du skriver mycket om norrlandslagen, men när du benämner det som "illa" att Giffarna måste titta neråt när vi själva ligger på placeringen direkt under så börjar även jag undra lite. Vi får verkligen hoppas på GAIS-seger senare idag.

Innan den matchen är det dock Skövde AIK - Västerås SK. En sak i taget.

Du har rätt brandy. Jag gillar Sundsvall av den anledningen att de här uppe är det riktiga norrlandslaget med egna talanger och är en förening som inte fifflar med pengarna. Trevlig stad är det också. Östersund har mer eller mindre bara köpt ihop sitt lag. Sjukt osexigt.
För vår del måste vi slå ÖIS till att börja med men då det är så många matcher kvar att reda ut detta fokuserar jag än så länge inte på att hoppas att lag förlorar förrän i ett senare skede.

Vet att HIF-fansen sjöng en ramsa om Östersund 2019 vilket var kul att höra.
Senast redigerad av zebra121 2023-08-06 kl. 14:14.
Citera
2023-08-06, 15:40
Medlem
liarsenics avatar
VSKs Nsabiyumva måste vara bästa mittbacken i Superettan, sjukt stabil spelare. Kommer säkert lämna när säsongen är över, även om VSK går upp.
Citera
2023-08-06, 16:50
Medlem
Citat:
Du har rätt brandy. Jag gillar Sundsvall av den anledningen att de här uppe är det riktiga norrlandslaget med egna talanger och är en förening som inte fifflar med pengarna. Trevlig stad är det också. Östersund har mer eller mindre bara köpt ihop sitt lag. Sjukt osexigt.
För vår del måste vi slå ÖIS till att börja med men då det är så många matcher kvar att reda ut detta fokuserar jag än så länge inte på att hoppas att lag förlorar förrän i ett senare skede.

Vill påstå att de flesta lag ”köper” ihop sitt lag. Hur långt bort från staden är det okej att en spelare kommer anser du?
Citera
2023-08-06, 16:56
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antejocke
Vill påstå att de flesta lag ”köper” ihop sitt lag. Hur långt bort från staden är det okej att en spelare kommer anser du?

Jag tror nog du förstår vad han syftar på?
Citera
2023-08-06, 17:06
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antejocke

0 tradition i Jämtland, inga egna spelare, bara köpt material. Trots att det 18 mil bort produceras egenfostrade killar på löpande band i Sundsvall. Lundström, Hallenius med flera.
Legoknektar som försvinner och kommer, det är Östersund det.
Citera
2023-08-06, 19:23
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:

Är inte Östersund en trevlig/fin stad? Aldrig varit där men känner folk som gillar staden.
Citera
2023-08-06, 19:41
Medlem
Säger inte att Östersund har samma tradition som Sundsvall men det är minst två spelare från länet, jacke jonsson och Anton Berg. Sen finns ca 5-6 ”legoknektar” som varit med i minst 5 år. Inte så illa med tanke på att laget åkte ur AS och så när även åkte ur SE ifjol.

Vilka spelare menar du öfk har köpt in i år? Det finns inga pengar för att handla, bara free transfer.
Citera
2023-08-06, 19:44
Medlem
Needs.more.brandys avatar
GAIS blev rånade på en straff på tilläggstid mot GIF Sundsvall. Kul match annars. 3-3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in