2023-08-08, 10:34
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja verkligen. Men vill gärna att detta reds ut ordentligt. Så nån med 100 % koll kan väl kolla upp också.

58K är inte så farligt men hur fan lyckas man med 37 punkter.
Om han har 58 K på 37 punkter är han ju bara korkad. Även om någon gjort en inbetalning i natt har jag svårt tevatten tro att systemen var så synkade att det skulle synas.
Men du påstår alltså att du fått detta muntligt av fogden. Får man det?
Men du hade bett att få det på mailen oxå. Hur lång tid tar det?
Citera
2023-08-08, 10:39
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Detta var Kronolle det. Om nu Skatteverket börjar syna sömmarna så kanske det blir en sköntaxering?
Citera
2023-08-08, 10:41
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Detta var Kronolle det. Om nu Skatteverket börjar syna sömmarna så kanske det blir en sköntaxering?
Skulle nästan tro att Skatteverket gör det. Man har ju ökat samarbetet mellan myndigheter som polis, Skatteverket och kronofogden.
Citera
2023-08-08, 10:43
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Julia må vara "mognare" än Christofer men samtidigt ser han bra ut, har en gudalik kropp, är rolig som fan, tjänar bra (antar jag) och han har tagit henne från Karlskoga ut i världen på resor. Blir svårt att hitta någon ny i Karlskoga som matchar.

Inte speciellt snygg enligt idealet hos dem flesta tjejerna. Tunnhårig och högt hårfäste. Inget speciellt snyggt ansikte.

När det kommer till hans vältränade kropp så är nästan alla tjejer överens om att det inte är snyggt när man är för vältränad och för stor kropp, dessutom alldeles för tighta kläder, något som det flesta tjejer också ratar. Finns hur många studier och intervjuer som helst som påvisar detta, faktum är att många till och med tycker det ser lite äckligt ut.

Man ska se ut ungefär som Brad Pitt gjorde i Fight Club, om man ska anses ha en gudalik kropp.
Citera
2023-08-08, 10:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
58 000 får han väl ihop på en video?

Nää 10-15 st kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Tackar för klargörandet. Big up! Kan det vara räntor som är kvar? På 1.5år hinner det bli större om 1.3milj var första beloppet(jag vet att i början så var det de mindre summorna).

Kollade bara summa totalbeloppet. Kolll citerat inlägg under.

Citat:
Ursprungligen postat av rand0mdud3
Som jag skrev tidigare. Det är utslag det vill säga att sökanden (inkassobolag) har fått sitt krav fastställt. Nästa steg är om inkasso vill att KF driver in skulden.

Se https://kronofogden.se/kundservice-svarar/fragor-och-svar/utslag/2021-03-09-vad-ar-ett-utslag

Så ja, 50 någonting i aktuell skuld hos KF men 1,3-1,4 i fastställda krav. Se det så här:
Du lånar pengar och betalar inte -> går till inkasso och du betalar fortfarande inte -> inkasso hör av sig till KF som avgör om sökande har rätt eller inte -> får sökande rätt så kan sökande be om KF att driva in skulden. Christofer är precis i sista stadiet.

För att göra det enkelt
50k i KF skuld
1,3 till 1,4 miljoner i skulder till inkasso.

Aha. Det förklarar ju. Ska gå tillbaka till ditt inlägg igår och läsa mer noga. Men då är det snart 1.3 miljoner hos KF? Måste vara rätt nya ärenden hos KF?

Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Men du påstår alltså att du fått detta muntligt av fogden. Får man det?
Men du hade bett att få det på mailen oxå. Hur lång tid tar det?

Jag ringde och fick det muntligt ja. Hon frågade om jag ville ha skriftligt men jag förklarade att jag bara ville få bekräftat 1.3 miljoner. Hon svarade 37 punkter, alla avslutade och sedan nämnde 58 tusen någonting. Hon sa att muntligt var okej då det är offentlig handling.

Har inte bett få på mejl. Men kan göra direkt.
Citera
2023-08-08, 11:01
Medlem
Citat:
Nää 10-15 st kanske.

Kollade bara summa totalbeloppet. Kolll citerat inlägg under.

Aha. Det förklarar ju. Ska gå tillbaka till ditt inlägg igår och läsa mer noga. Men då är det snart 1.3 miljoner hos KF? Måste vara rätt nya ärenden hos KF?

Jag ringde och fick det muntligt ja. Hon frågade om jag ville ha skriftligt men jag förklarade att jag bara ville få bekräftat 1.3 miljoner. Hon svarade 37 punkter, alla avslutade och sedan nämnde 58 tusen någonting. Hon sa att muntligt var okej då det är offentlig handling.

Har inte bett få på mejl. Men kan göra direkt.

De för inget totalbelopp på utslag. Be om en lista över alla utslag och avslutade. Så kommer du få samma lista som jag fick.
Citera
2023-08-08, 11:03
Avstängd
Citat:
Som jag skrev tidigare. Det är utslag det vill säga att sökanden (inkassobolag) har fått sitt krav fastställt. Nästa steg är om inkasso vill att KF driver in skulden.

Se https://kronofogden.se/kundservice-svarar/fragor-och-svar/utslag/2021-03-09-vad-ar-ett-utslag

Så ja, 50 någonting i aktuell skuld hos KF men 1,3-1,4 i fastställda krav. Se det så här:
Du lånar pengar och betalar inte -> går till inkasso och du betalar fortfarande inte -> inkasso hör av sig till KF som avgör om sökande har rätt eller inte -> får sökande rätt så kan sökande be om KF att driva in skulden. Christofer är precis i sista stadiet.

För att göra det enkelt
50k i KF skuld
1,3 till 1,4 miljoner i skulder till inkasso (37st separata skulder på sammanlagt ~1,4 miljoner)

Kollat ditt orginalinlägg och det stämmer att 1.3 miljoner är sökande och inte hos KF ännu.

Men jag hittar inte dessa 58k. Är det skatteskulden plus CSN?
Senast redigerad av 400Ben 2023-08-08 kl. 11:06.
Citera
2023-08-08, 11:05
Avstängd
Citat:
De för inget totalbelopp på utslag. Be om en lista över alla utslag och avslutade. Så kommer du få samma lista som jag fick.

Okej. Jag nämnde det i telefon men kör via mejl
Citera
2023-08-08, 11:06
Medlem
Citat:
Kollat ditt orginalinlägg och det stämmer att 1.3 miljoner är sökande och inte hos KF ännu.

Men jag hittar inte dessa 58k. Är det skatteskulden plus CSN?

Hur ska jag göra för att få dessa 1.3 miljoner? Mejla KF om att få del av allt sökande också? Allt på honom?

Yes. Skatteskuld, CSN och trängselskatt på 58.

Vad jag blev tillsagd var att de inte får mejla utan postar hem. Så jag fick hem allt i posten och scannade in.

Du kan eventuellt ringa och be att få lista över utslag och avslutade muntligt. Gissar att den som tar samtalet kommer sucka djupt dock 😂
Citera
2023-08-08, 11:08
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Tur att han skaffade sig en flickvän fort. Hade kanske vart tufft om han blev ensam med alla dessa skulder
Julia då? Har hon lika mkt på sig hon å? - Hoppas inte.
Va det inte han som racka ner på Rask som satt sin fru hos kronofogden?
Citera
2023-08-08, 11:10
Medlem
Så myteriet om 1.3 miljonerna fortsätter? 🤣
Citera
2023-08-08, 11:12
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Så myteriet om 1.3 miljonerna fortsätter? 🤣

Jag skulle fasen fått magsår om jag dragit på mig så där mkt skulder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in