Citat:
Ursprungligen postat av
Haubits77B
OCD var nog inte den diagnos du tänkte på....
Jo. En ung kille la jag märke till för rätt många år sedan nu då det blixtrade mot mig och jag började såklart kolla på honom. Hade varit rätt skevt om en kanske tjugo år yngre person fotograferade en på bussen. Jag såg att han fotade sitt finger. Då mitt gyllene sådant råkar leva sitt eget liv ibland (jag hade på den tiden tagit en bild på mittenfingret och skickat som svar till någon oförskämd yngre man) så jag började iaktta honom.
Det hade kunnat varit personligt men jag valde att tolka det som om han eventuellt var utsatt för mobbning. Han mådde inte bra, det var tydligt och det såg ut som.om det var svar på meddelanden han fick.
Killen blev därmed någon jag kände igen och jag insåg att han led av OCD/tics redan därpå bussen och såg mer eller mindre varenda gång jag mötte på killen, att han hade tvångsmässiga ansiktsrörelser. Med tiden såg han gladare ut varpå de minskade.
Autism/OCD/Tics är definitivt det jag tänkte på. Psykos är det när det kommer till droger men i det här fallet innan (killen med väskan som jag inte brydde mig om att reflektera över) så kan det vara som så att snubben kände igen mig från dejtingsajter då invandrare som är yngre blir särskilt sexistiska om de känner igen en. Finns många på fejkkonton också och invandrare specifikt fixar inte världen iom deras dubbelmoral och skeva syn på kvinnor och sexualitet. Det är egentligen den troligaste förklaringen till snubben som senast framstod som.vulgär. Att han har en bakgrund inom tvångsäktenskap med spelad "finhet" genom våldtäktsarrangemang inom släkten varpå han är uppfostrad att tänka som en förbrytare och agera opassande precis som de gör. Att fungera med våldtäktskulturell bakgrund i ett fritt land är svårt för en del