2023-08-08, 00:28
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Av det jag har sett så finns det inte särskilt mycket kontroll. Tidigare har det stora problemet varit att få offret till platsen, men i och med att Dumpen sedan en tid nöjer sig med rena chattar så är det inte längre något problem. Vidare så är jag säker på att Dumpens sympatisörer skulle avfärda någon som (sanningsenligt) hävdar att han inte har chattat som en lögnare.

Låt oss resonera om förhållandet mellan problemflickor och snuskgubbar. Vi kan bortse från den könsobalans som finns i Sverige och säga att det är 50/50 mellan män och kvinnor. Vidare så kan vi säga att de problemflickor som är aktuella här har ett smalare åldersspann än vad snuskgubbarna har. När det gäller andelen kvinnor i rätt ålder som är problemflickor respektive andelen män som är snuskgubbar så är jag osäker, men jag lutar åt att det är vanligare att vara snuskgubbe än att vara problemflicka. Även om vi för resonemangets skull skulle säga att dessa andelar är lika så vinner snuskgubbarna på sitt bredare åldersspann. Min slutsats är därför att det troligtvis finns färre problemflickor än snuskgubbar, vilket givetvis är ytterligare en faktor som försvårar för en snuskgubbe att få till en träff. Skulle mitt antagande om att det är vanligare att vara snuskgubbe stämma så kan man till och med säga att det finns mycket färre problemflickor än vad det finns snuskgubbar.

Jag delar för övrigt fidos uppfattning om att de flesta snuskgubbar inte kommer i närheten av en träff med en problemflicka under sin livstid.
Gäddorna har chattat för att de är barn och går över gränsen i hopp om att ha sex. Det vet ju du. De är så jävla korkade och är inte ämnade att leva som människor.

Det är klart att du håller med Fido och det är bra att du visar den du är öppet.

”Problemflickor”. Varför hackar du på barn som lider pga saker de inte väljer?

Det största problemet i samhället är pedofiler så du borde hålla käften stängd eller lyssna på vad vuxna säger så att du slipper råka illa ut själv.
Citera
2023-08-08, 00:30
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Av det jag har sett så finns det inte särskilt mycket kontroll. Tidigare har det stora problemet varit att få offret till platsen, men i och med att Dumpen sedan en tid nöjer sig med rena chattar så är det inte längre något problem. Vidare så är jag säker på att Dumpens sympatisörer skulle avfärda någon som (sanningsenligt) hävdar att han inte har chattat som en lögnare.

Låt oss resonera om förhållandet mellan problemflickor och snuskgubbar. Vi kan bortse från den könsobalans som finns i Sverige och säga att det är 50/50 mellan män och kvinnor. Vidare så kan vi säga att de problemflickor som är aktuella här har ett smalare åldersspann än vad snuskgubbarna har. När det gäller andelen kvinnor i rätt ålder som är problemflickor respektive andelen män som är snuskgubbar så är jag osäker, men jag lutar åt att det är vanligare att vara snuskgubbe än att vara problemflicka. Även om vi för resonemangets skull skulle säga att dessa andelar är lika så vinner snuskgubbarna på sitt bredare åldersspann. Min slutsats är därför att det troligtvis finns färre problemflickor än snuskgubbar, vilket givetvis är ytterligare en faktor som försvårar för en snuskgubbe att få till en träff. Skulle mitt antagande om att det är vanligare att vara snuskgubbe stämma så kan man till och med säga att det finns mycket färre problemflickor än vad det finns snuskgubbar.

Jag delar för övrigt fidos uppfattning om att de flesta snuskgubbar inte kommer i närheten av en träff med en problemflicka under sin livstid.

Du får gärna ge exempel på gäddorna som inte dykt upp till platsen och ändå hamnat på dumpen. Kan mycket väl stämma att det är så. Chatten hade varit kriminell i sig om det varit ett verkligt barn så tekniskt sett hade de inte behövt dyka upp för stt ett brott skulle vara fullbordat. Jag antar att du inte menar att de kommer inom geografisk närhet utan att du menar närheten av att genomföra akten av ett övergrepp (all sexuell kontakt är kriminellt även om det är online).

Du gjorde en bra motivering till hur du kom fram till din åsikter och jag kan inte säga att den inte skulle stämma. Det enda jag vet stämmer är att majoriteten av de som använder kik är mellan 13 till 25. Har inte kollat upp genomsnittsåldern på de andra eftersom kik var vanligast.

Det finns väldigt många gäddor som både du och Fido påpekar och de flesta ertappas på plattform där barn och ungs utgör majoriteten. Visst, de kan ha svårt att hitta offer. Dumpen visar att de försöker.
Citera
2023-08-08, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Har noterat att PajasDumpen IP-blockar kritiker. Seriöst folk. Delade ut saklig kritik till Sara Nilsson i anständig ton i en av hennes Twitterinlägg. Och nu när jag skulle skriva en kommentar på dumpen om deras avståndstagande från den nya kartongen som hänger ut både skyldiga och skyldiga dök det upp "Your IP-number has been flagged as Malicious !". Vilka jävla pajasar. En knarkande höjdhoppare i lag med en gammal prostituerad och pundande uteliggare.

Kan delvis hålla med men det handlar om att Dumplingarna är otroligt skitnödiga över att kopplas ihop med den här nya appen (kartongen som du uttryckte det så fint )

Snygg-Sara har byggt en raket för att belysa problemet med män (ibland kvinnor) som söker sexuellt umgänge med barn. Det är behjärtansvärt och man vill bli rumsrena till vilket pris som helst och accepterade men nu dök denna app upp som en bajsblöja för Dumplingarna. Dom kan inte ta några risker i nuläget så därför rök du.
Du har all rätt att kritisera sakligt men den kommande tiden släpps bara fyllons aka lådvinstanters kommentarer fram på Dumpen: "Ni är bäst" mm. Det har man aldrig läst tidigare i Dumpens kommentarsfält.

Dumpen är i Bangkok just nu och det här var det sista dom behövde. Kanske måste åka hem tidigare så vikarierna har munkavle tills Sara är tillbaka. Det flaggades för stora grejer men vi får se hur det blir med den saken efter det här.

Tolkade det som att Saras månadspeng höjts markant så det blev utlandsresa och nu detta. Vad är det för jävla skit som sabbar för Dunpen? Dumpen är det bästa som hänt senaste två åren och Sara blev rikskändis.

En resa till Florida hade väl varit mer i sin ordning. Förstår inte vad Dumplingarna har i Thailand att göra.
Citera
2023-08-08, 00:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
*Låtsas.

Extremt få, men de mår sannolikt psykiskt dåligt och har självskadebeteende.

Förklarade för dig hur det sociala samspelet fungerar tidigare…

Alla ska visa barnen respekt och bete sig. Även din hjärna kan ta in att du inte hade velat bli våldtagen som barn. Du tänder ju dessutom inte på vuxna och därför så kommer du med argumentationsfel.

Väntar fortfarande på källa om att appen hänger ut 15-åringar. Jag tror inte du har köpt appen. Varför skulle du göra det?
Eftersom enligt Dumpen så har typ varje gädda tio fiskare på sig, vilket signalerar att det finns fler fiskare än gäddor.

Dumpen borde kunna se de flickor som är tillgängliga på något sätt, när Dumpen hänger där och låssas vara barn, Dumpen borde kanske varna barnen om de kan nå dem på KIK.

Har inte den nya appen, visst nyfiken hur den ser ut, men kostar och tror den endast finns till ios. Men att de hängde ut 15 åringar skrev Sara om, men det var det enda hon fick killen att ta bort, vilket hon beklagar sig för.

Och jag tänder på vuxna och springer aldrig efter barn, och förstår vad det gör med barn då de inte är mogna, då jag har vuxna barn vet jag de inte är mogna och särskilt är sårbara.

Men barn är också sårbara för skam, som de anhöriga barnen får stå i.
Citera
2023-08-08, 00:57
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Eftersom enligt Dumpen så har typ varje gädda tio fiskare på sig, vilket signalerar att det finns fler fiskare än gäddor.

Dumpen borde kunna se de flickor som är tillgängliga på något sätt, när Dumpen hänger där och låssas vara barn, Dumpen borde kanske varna barnen om de kan nå dem på KIK.

Har inte den nya appen, visst nyfiken hur den ser ut, men kostar och tror den endast finns till ios. Men att de hängde ut 15 åringar skrev Sara om, men det var det enda hon fick killen att ta bort, vilket hon beklagar sig för.

Och jag tänder på vuxna och springer aldrig efter barn, och förstår vad det gör med barn då de inte är mogna, då jag har vuxna barn vet jag de inte är mogna och särskilt är sårbara.

Det kan vara så att det krävs tio fiskare att hålla i en chatt där gäddan pratar med ett "barn". Det signalerar däremot inte att det finns fler fiskare än gäddor eftersom det skulle betyda att dumpen har över 260 fiskare (eftersom de är antalet gäddor de fångat).

Bra av Sara att uppmärksamma och få bort det.
Citera
2023-08-08, 00:59
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

Det signalerar men det är inte evidensbaserat. Barn och anhöriga kontaktar dumpen. Finns säkert även en och annan som inte är fiskare och spelar teater.

Det är ju positivt att de tog bort 15-åringen för det står inte vad de har gjort, utan bara att de är dömda.Därför så kan det handla om våldtäkt.
Påverkande faktor är att det är barn.

Byxmyndighetlagen är ett beskydd för barn mot vuxna. (De borde höja åldern av den anledningen)

Ljug inte. Om du hade tänt på vuxna hade du aldrig rört den här tråden. Aldrig.
Citera
2023-08-08, 01:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Inget barn under 15 är aktuell "att ge sig till gubbar". Ändå försöker gubbarna och ignorerar till och med vad lagen säger. Antalet offer för övergrepp har jag redan delat från BRÅ. Antalet gäddor som letar barn är det dumpen som redovisar. Det finns ingen officiell statisk på det.

"Redovisa de konton som inte är deras". Hur menar du?
Du har visat siffror, rätt höga, men de är inte separerade, jag är intresserad av siffror rörande det dumpen jagar, siffrorna från BRÅ är allsköns.

Avser om de kan utröna vilka barnkonton som ligger i de kanaler Dumpen är i, som inte är Dumpens. Med den kunskap Dumpen har skaffat sig skulle de kunna lokalisera barnkonton som är riskfyllda och gå in och varna, få dem att sluta och söka hjälp.
Citera
2023-08-08, 01:05
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Du har visat siffror, rätt höga, men de är inte separerade, jag är intresserad av siffror rörande det dumpen jagar, siffrorna från BRÅ är allsköns.

Avser om de kan utröna vilka barnkonton som ligger i de kanaler Dumpen är i, som inte är Dumpens. Med den kunskap Dumpen har skaffat sig skulle de kunna lokalisera barnkonton som är riskfyllda och gå in och varna, få dem att sluta och söka hjälp.

Att jaga barn för att varna dem kan vara en strategi. Eftersom ansvaret inte ligger på barnen blir det dock ganska skevt att göra så. Med all rätt, barn måste känna till riskerna med att vuxna är kapabla att utsätta dem för fruktansvärda saker. Barn som agerar självdestruktivt ska självklart få hjälp och inte känna skuld.

Det finns ingen studie om dumpen. De är för nya.
Citera
2023-08-08, 01:08
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Kan delvis hålla med men det handlar om att Dumplingarna är otroligt skitnödiga över att kopplas ihop med den här nya appen (kartongen som du uttryckte det så fint )

Snygg-Sara har byggt en raket för att belysa problemet med män (ibland kvinnor) som söker sexuellt umgänge med barn. Det är behjärtansvärt och man vill bli rumsrena till vilket pris som helst och accepterade men nu dök denna app upp som en bajsblöja för Dumplingarna. Dom kan inte ta några risker i nuläget så därför rök du.
Du har all rätt att kritisera sakligt men den kommande tiden släpps bara fyllons aka lådvinstanters kommentarer fram på Dumpen: "Ni är bäst" mm. Det har man aldrig läst tidigare i Dumpens kommentarsfält.

Dumpen är i Bangkok just nu och det här var det sista dom behövde. Kanske måste åka hem tidigare så vikarierna har munkavle tills Sara är tillbaka. Det flaggades för stora grejer men vi får se hur det blir med den saken efter det här.

Tolkade det som att Saras månadspeng höjts markant så det blev utlandsresa och nu detta. Vad är det för jävla skit som sabbar för Dunpen? Dumpen är det bästa som hänt senaste två åren och Sara blev rikskändis.

En resa till Florida hade väl varit mer i sin ordning. Förstår inte vad Dumplingarna har i Thailand att göra.
Gibberish.

Varför tror du det? Appen finjusteras med tiden och kommer beskydda barn.

”Men den kommande tiden släpps bara fyllons aka lådvinstanters kommentarer fram på Dumpen: "Ni är bäst" mm. Det har man aldrig läst tidigare i Dumpens kommentarsfält.”

Vad menar du med det gipsy-tears?

Att Dumpen är i Bangkok betyder mer kunskap och vidgade vyer. Pedofiler älskar Thailand och Filippinerna och vad är inte bättre än att informera dem om gäddorna och begränsa deras sjuka aktiviteter? Nä just det.

Saras månadspeng ska vara skyhög med tanke på det viktiga arbetet för barn som får sina liv förstörda av predatorer.
Citera
2023-08-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Gibberish.

Varför tror du det? Appen finjusteras med tiden och kommer beskydda barn.

”Men den kommande tiden släpps bara fyllons aka lådvinstanters kommentarer fram på Dumpen: "Ni är bäst" mm. Det har man aldrig läst tidigare i Dumpens kommentarsfält.”

Vad menar du med det gipsy-tears?

Att Dumpen är i Bangkok betyder mer kunskap och vidgade vyer. Pedofiler älskar Thailand och Filippinerna och vad är inte bättre än att informera dem om gäddorna och begränsa deras sjuka aktiviteter? Nä just det.

Saras månadspeng ska vara skyhög med tanke på det viktiga arbetet för barn som får sina liv förstörda av predatorer.

Ja men det är ju för det mesta kiss ass i kommentarsfältet på Dumpen och det är ofta typ Agneta efter läggdags som skriver: "Ni är värda er vikt i guld" osv

Inläggen förhandsgranskas och vid enstaka tillfällen släpps en light kritisk kommentar igenom för att det inte ska vara för uppenbart. Inte fan kallar jag det diskussion. Man blir en aning trött efter 30:e kommentaren i samma anda.

Du kan väl inte på allvar tro att en negativ kommentar angående Saras psykologsnack i Nakenbadargäddan skulle släppas igenom? Den där Processtrappan alltså -Nej back to school för Sara där.
Citera
2023-08-08, 02:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Just därför är det så viktigt att stoppa gäddorna. Innan det går så här långt för barnen.

Även om det verkar vara omöjligt att få fram korrekta siffror, så kan man väl lugnt anta att en överväldigande majoritet av Dumpens uthängda "gäddor" fortfarande inte har kunnat fällas för något olagligt av rättssamhället. Det är dock det som beslutar, huruvida en person är "skyldig" eller inte...

Mycket swish till dumpengrundarnas fromma men lite ull...
Citera
2023-08-08, 02:51
Avslutad
Apropå "appen" och Dumpens uthängningar: vad vet du om folk i din närhet som (ännu) inte har blivit vare sig uthängda eller dömda? Någon av dem kan vara en riktig skummis i det fördolda. Du går aldrig riktigt säker bara för att du är paranoid – det är nog bäst att du ikläder dig skyddsmundering och går dygnet runt och spanar runt tomten med högaffeln i högsta beredskap...
Senast redigerad av Brooz 2023-08-08 kl. 02:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in