Citat:
Ursprungligen postat av
Exakt.mannen
En person som såg ut som en klassisk ortenråtta gjorde peace tecknet fast upp och ner till mig när jag tidigare klippte gräset idag, när jag sökte på vad det betydde kom detta upp
this may mean anti-peace or indicate a pro-war perspective.
Samt att det kan betyda Death, End, War.
Han gjorde tecknet så här mot mig i ca 2-3 sekunder samtidigt som han ålte och han skakade tydligt med handen,
https://i.imgur.com/lISpGIa.jpg
Har inga fiender eller nåt annars.
Hur ska jag tolka detta, som om han var hög, eller att han menar att han ska göra nåt? Han hade ingen mask, ingenting, bara klassisk ortenstil med en mössa på typ.
Peacetecken med fingrarna.
Själva peace-tecknet som MTV kör med är en dödsruna. Dvs så långt ifrån "peace" man kan komma. Dödsruna är ju att man dör, sjukdom, icke-vitalitet och detta prånglar man ut och får stackarna bära runt halsen och sedan .. ja ... lite magi blir det ju trots allt.
Men med händerna bara så tror jag inte innebär krig, snarare nederlag om det skall vara omvänd logik. V med fingrarna betyder ju att man vunnit, victory, håller på att vinna eller dylikt. I detta fall skulle det innebära att vederbörande förlorat eller håller på att förlora, dvs inget att hetsa upp sig för. Är han dessutom ortenråtta är han ju i det förlorande gänget per definition.