2023-08-07, 20:04
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Haha precis 😁

Vilken kanal visas matchen?

Edit: hittade den. Jäklar vad offensivt lag. Synd att motståndet inte är det bästa.
Bra du hittade.

Säg inte det redan mött 2 likvärdiga lag och släppt in 6 mål

Mött 3 tyska lag med målskillnad 10-11
Citera
2023-08-07, 20:15
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Bra du hittade.

Säg inte det redan mött 2 likvärdiga lag och släppt in 6 mål

Mött 3 tyska lag med målskillnad 10-11

Jo det är sant och idag är det ännu mindre defensiva spelare på planen så det kan bli en riktig rock'n'roll-match. 😁

Det är bara försäsong, så bättre att målen släpps in nu än under säsongen. Nu hoppas vi på att det inte blir några skador iaf, det är ändå det viktigaste ☺️
Citera
2023-08-07, 20:19
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jo det är sant och idag är det ännu mindre defensiva spelare på planen så det kan bli en riktig rock'n'roll-match. 😁

Det är bara försäsong, så bättre att målen släpps in nu än under säsongen. Nu hoppas vi på att det inte blir några skador iaf, det är ändå det viktigaste ☺️
Har egentligen bara 2 försvarare och knappt det hehe
Ska egentligen bara bara spel mot ett mål men knappast när ena laget heter Liverpool.

Blev 3223 med Trent i din hybridroll.
Citera
2023-08-07, 20:26
Medlem
Citat:
Förstår ditt tänk.
Min tro om det är att pressa motståndare med alla dvs krympa ytor snarast möjligt och vinna boll när den slås bort. Liverpool har svårt att vinna 1 mot 1 situationer tyvärr.

Kan också vara ett sätt för Klopp att säga till gruppen att alla ska täcka/försvara ytor och inte lämna över ansvaret på någon annan.

Tror Nunez är förstavalet men mot ”starka” motstånd på bortaplan nu i början väljer Klopp defensiven för att kontra i slutet.

Du har nog rätt. Det går hand i hand med att Gakpo är före Nuñez. Har Klopp inte till och med pratat en del om det under försäsongen? Presspelet är nog enda anledningen till att Nuñez inte är given i elvan. Med all stopptid vi får i år har man inget emot att se en taggad Nuñez mot tröttkörda försvar i slutet av matcherna! Gakpo mot Chelsea, men kanske Nuñez mot Bournemouth.

4-2-3-1 är visserligen en uppställning som jag velat ha länge i Liverpool, så jag ska inte klaga. Om det är så, jag missar tyvärr matchen ikväll.
Citera
2023-08-07, 20:27
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Har egentligen bara 2 försvarare och knappt det hehe
Ska egentligen bara bara spel mot ett mål men knappast när ena laget heter Liverpool.

Blev 3223 med Trent i din hybridroll.

Haha jävlar vilken underhållande start på matchen. 10 min och 2-1 till Liverpool 😁 blir att hoppa över till försäsongstråden. 👍
Citera
2023-08-07, 20:29
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-Flaska-Whiskey
Du har nog rätt. Det går hand i hand med att Gakpo är före Nuñez. Har Klopp inte till och med pratat en del om det under försäsongen? Presspelet är nog enda anledningen till att Nuñez inte är given i elvan. Med all stopptid vi får i år har man inget emot att se en taggad Nuñez mot tröttkörda försvar i slutet av matcherna! Gakpo mot Chelsea, men kanske Nuñez mot Bournemouth.

4-2-3-1 är visserligen en uppställning som jag velat ha länge i Liverpool, så jag ska inte klaga. Om det är så, jag missar tyvärr matchen ikväll.
Vet inte om Klopp själv vet hur han vill spela utan beror nog på vilka han har i laget.
Stora bekymret är försvarspelet över hela planen.
Spelar 3223
Citera
2023-08-07, 20:51
Medlem
Citat:
Vet inte om Klopp själv vet hur han vill spela utan beror nog på vilka han har i laget.
Stora bekymret är försvarspelet över hela planen.
Spelar 3223

Firmino är omöjlig att ersätta. Jag vill skylla på det, men problemet är nog tyvärr djupare.

Jag misstänker att City är lite mätta efter sin trippel, men Liverpool är inte i närheten av att kunna dra nytta av det. För ett par månader sedan trodde jag att United skulle kunna vinna titeln i år, men de verkar inte alls taggade på den här säsongen. Raka vägen för Arsenal. Just därför blir det typ Spurs eller Villa som tar hem det.

Inget lag känns klockrent i toppen. Det finns 8-9 lag som slåss om CL i år. Samma sak gäller i botten. Jag tror inte att Luton åker ut. Sheffield United slutar sist, men annars är platserna öppna. Om Silva eller Lopetegui lämnar åker Fulham och/eller Wolves ut, annars blir det Bournemouth och Nottingham (hoppas att jag har väldigt fel).
Citera
2023-08-07, 20:56
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Oerhört klumpigt uttalande om man vill iväg, finns ju ingen ledning som släpper iväg en utan ett rejält överpris med dom förutsättningar.

Så är det. Vi får se trött på hela soppan.
Citera
2023-08-07, 20:57
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
23/24 känns hett! Hur många poäng krävs för att vinna ligan?

Fundera på frågan och lämna ditt tips senast fre 11/8 20.59.59

Bonusfråga: Hur många poäng tar ditt lag?

Tävlande

Skarparattarn
Vinnaren 87
Tottenham tar 75

Free12
Vinnaren 88
West Ham 58

JazzinForBlueJean
Vinnaren 88
WBA 80

Alex P. Keaton
Du får gärna återkomma med dina siffror

Drickback
Vinnaren 91
Liverpool 78

jontepsg
Vinnaren 90
Arsenal 84

———————
Sista 10 åren
1:an tog
89, 93, 86, 99, 98, 100, 93, 81, 87, 86 poäng.
2:an tog
84, 92, 74, 81, 97, 81, 86, 71, 79, 84 poäng
3:an tog
75, 74, 69, 66, 72, 77, 78, 70, 75, 82 poäng

22/23 - 89 84 75
21/22 - 93 92 74
20/21 - 86 74 69
19/20 - 99 81 66
18/19 - 98 97 72
17/18 - 100 81 77
16/17 - 93 86 78
15/16 - 81 71 70
14/15 - 87 79 75
13/14 - 86 84 82

För att hetta upp tävlingen får vinnaren bestämma hur många dagar (0-7) Drickback har skrivförbud fr.o.m dagen efter serien slutar. Hamnar flera på samma poäng får lottning avgöra. (Vägrar fuska)

Vinnaren: 89
Arsenal: 89
Citera
2023-08-07, 20:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Vinnaren: 89
Arsenal: 89
NVM!
Citera
2023-08-07, 21:07
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-Flaska-Whiskey
Firmino är omöjlig att ersätta. Jag vill skylla på det, men problemet är nog tyvärr djupare.

Jag misstänker att City är lite mätta efter sin trippel, men Liverpool är inte i närheten av att kunna dra nytta av det. För ett par månader sedan trodde jag att United skulle kunna vinna titeln i år, men de verkar inte alls taggade på den här säsongen. Raka vägen för Arsenal. Just därför blir det typ Spurs eller Villa som tar hem det.

Inget lag känns klockrent i toppen. Det finns 8-9 lag som slåss om CL i år. Samma sak gäller i botten. Jag tror inte att Luton åker ut. Sheffield United slutar sist, men annars är platserna öppna. Om Silva eller Lopetegui lämnar åker Fulham och/eller Wolves ut, annars blir det Bournemouth och Nottingham (hoppas att jag har väldigt fel).
Gamla Firmino finns det få av, tyvärr orka han bara inhopp i slutet.

Finns många pusselbitar att vända på, sjukt många att man inte orkar skriva om det hihi men är är som vanligt: Liverpool hoppas offensiven är bättre än defensiven och det räcker för bärga 3p.

City’s största utmanar är Arsenal så får övriga slåss om övriga platser. Får se hur Arsenal, MU och Newcastle hanterar att även spela i CL.

I botten tycker det är bara några stycken att räkna in.
Citera
2023-08-07, 21:08
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
NVM!

Hehe, skrev inte att de kommer vinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto