2023-08-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror inte Linnea har en aning om vad det vill säga att leva med någon som är kraftigt skuldsatt. Han kommer exempelvis aldrig att kunna bidra till ekonomin på laglig väg. Flyttar de samman räknar fogdens hans existensminimum lägre.

Chrillle kommer garanterat om han flyttar in hos henne skriva sig hos sina föräldrar och göra sig skyldig till bokföringsbrott.

Ett tips då Chrille: Skaffa digital brevlåda som Julia hade när ni bodde i Spanien så kommer inte alla fogden papper hem till dina föräldrar
Citera
2023-08-07, 20:34
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Nej jag menar att han tjatar om Monaco och vi som skriver här inte har råd med hans livsstil

Men jag kan lugnt säga såhär. Jag har råd, jag har även råd att lösa ut hans lån!
Vilken tragisk figur han är. Låna nästan 1,4 miljoner till ingenting. Karln har ju inga tillgångar. Jag tror kronofogden tar märkeskläder. Och säljer dem på sina aktioner.

Snälla. Lös inte hans lån😉.
Citera
2023-08-07, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Nej jag menar att han tjatar om Monaco och vi som skriver här inte har råd med hans livsstil

Men jag kan lugnt säga såhär. Jag har råd, jag har även råd att lösa ut hans lån!

Ska vi lösa hans lån? Vi samlar 10 grabbar. Jag är med då. 150papp är inget.
Är du med? Då är vi 2redan. 300papp
Citera
2023-08-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booosss
Ska vi lösa hans lån? Vi samlar 10 grabbar. Jag är med då. 150papp är inget.
Är du med? Då är vi 2redan. 300papp

Jag förstår att hans skulder svider så hårt för dej så du vill fixa det
Citera
2023-08-07, 20:38
Medlem
Livetispaniens avatar
Citat:
Jag tror inte Linnea har en aning om vad det vill säga att leva med någon som är kraftigt skuldsatt. Han kommer exempelvis aldrig att kunna bidra till ekonomin på laglig väg. Flyttar de samman räknar fogdens hans existensminimum lägre.

Nu är de skrivna på samma adress, blev det inte polissak av det? En metod kronofogde och polis brukar använda om någon skuldsatt står skriven på en adress den inte bor på. För att kunna genomföra utmätning. Var inte polisen hemma hos honom. När han stog på andra sidan ån och spanade.

Då var det nog därför han var utomlands hela våren. För att gömma sig för fogden, så patetiskt. Sa han inte i en video att någon var efter honom?

Det stämmer säkert att Julia står på kontraktet. Han fick väl inte göra det. Men självklart kan han skriva sig där. Det blev han ju tvingad till.

Snällt av henne att han får bo kvar. Jag hade kastat ut honom ögonaböj.

Det var den gången det blev husrannsakan när han är och tränar som Julia ringer han och då sticker han hemåt och står och kollar det hela från cykel/ gångbanan han berättade han var skriven hos sina föräldrar men hur fungerar skuldsanering och sedan finns det lag på existensminimum men att han kommer att kunna äga något är omöjligt men någon annan kan stå på pappret för sakerna som han köper. Bullvaner finns det gott om
Citera
2023-08-07, 20:38
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Chrillle kommer garanterat om han flyttar in hos henne skriva sig hos sina föräldrar och göra sig skyldig till bokföringsbrott.

Ett tips då Chrille: Skaffa digital brevlåda som Julia hade när ni bodde i Spanien så kommer inte alla fogden papper hem till dina föräldrar
Han har väl redan iallafall blivet häktad för folkbokföringsbrott en gång? Han kan ju självklart testa en gång till. Men jag tror inte det går länge, han har ögonen på sig.

Chrille säger ju att hans pappa läser tråden. Så han vet väl nu då.
Citera
2023-08-07, 20:42
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
KF kommer ta allt över existensminimum, ca 11K i lön, sedan alla tillgångar de anser att de kan ta. De lägger sej inte i hyrans belopp. Men med 11K i lön kan man ju inte ha för hög hyra om det ska gå ihop. Stämmer skulden måste Chrippa börja dra in pengar och leva mycket mer normalt med att kasta pengar omkring sig. Annars är det snart inneboende hos tjejen/föräldrarna som gäller.

Blir dock svårt få ett jobb med alla drogtester. Ingen som vet vad som hände på BT?

Nja, han får nog behålla lite mer med tanke på barn osv, men det är ändå en ny verklighet för honom om så blir fallet!

Risken är stor att om allt detta stämmer, att han kraschar totalt till sist, kommer han ens orka kämpa med YT osv när alla vet sanningen (Om det är sanning)? Kommande dagar känns avgörande för Chrippas framtida vardag, om skulderna stämmer så börjar det nog sakterligen brinna i knutarna just nu, blir krångligt med både tjej, barn, boende och fasad.
Senast redigerad av Odd3lish 2023-08-07 kl. 20:43. Anledning: Felskrivning
Citera
2023-08-07, 20:42
Medlem
Citat:
Han har väl redan iallafall blivet häktad för folkbokföringsbrott en gång? Han kan ju självklart testa en gång till. Men jag tror inte det går länge, han har ögonen på sig.

Chrille säger ju att hans pappa läser tråden. Så han vet väl nu då.

Tror inte han varit häktad men anhållen några timmar kanske.

Chrille kommer nog göra allt för att ha kvar allt han äger. Märkeskläder kommer att gömmas hos Luggen eller nån annan. Tom lägenhet när fogden kommer
Citera
2023-08-07, 20:44
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livetispanien
Det var den gången det blev husrannsakan när han är och tränar som Julia ringer han och då sticker han hemåt och står och kollar det hela från cykel/ gångbanan han berättade han var skriven hos sina föräldrar men hur fungerar skuldsanering och sedan finns det lag på existensminimum men att han kommer att kunna äga något är omöjligt men någon annan kan stå på pappret för sakerna som han köper. Bullvaner finns det gott om
Jo, existensminimum är 11 000 står det i tråden. Det är fan inte mycket.
Skuldsanering är inte lätt att få, du måste ha gjort allt som står i din makt för att lösa din situation. Plus en massa andra krav du måste uppfylla. Sen lever du på existensminimum i 5 år. Jag vet dock inte om det är socialtjänstens eller kronofogdens existensminimum man går på då.

Ja det är klart att han kan mygla med inkomsten eller vara kriminell. Och skaffa saker andra står på. Men hur patetiskt är det att leva så?
Citera
2023-08-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Nja, han får nog behålla lite mer med tanke på barn osv, men det är ändå en ny verklighet för honom om så blir fallet!

Risken är stor att om allt detta stämmer, så är nog risken stor med hans nya situation att han kraschar totalt, kommer han ens orka kämpa med YT osv när alla vet sanningen (Om det är sanning). Kommande dagar känns avgörande för Chrippas framtida vardag, om skulderna stämmer så börjar det nog sakterligen brinna i knutarna just nu, blir krångligt med både tjej, barn, boende och fasad.

Ja stämmer att med barn är beloppet ett par K högre. Jag har inte superkoll då jag aldrig varit där tack och lov.

Håller med om andra stycket.
Citera
2023-08-07, 20:45
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Chrille kommer nog göra allt för att ha kvar allt han äger. Märkeskläder kommer att gömmas hos Luggen eller nån annan. Tom lägenhet när fogden kommer
Rakryggat av honom.
Citera
2023-08-07, 20:48
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Tror inte han varit häktad men anhållen några timmar kanske.

Chrippa till Jockiboi ikväll:

Chrppa:
"Tja, kan man få låna pengar snabbt tills imorgon innan KF öppnar? Flashback jävlas du vet =("

Jockiboi:
"Vad är det nu? OK, hur mycket är det?"

Chrippa:
"75.000 brorsan"

Jockiboi
"75.000!? Ok, men då..."

Chrippa:
"Gånger 20...."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto