2023-08-07, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Karta med peddos har ju funnits länge, om det var Google maps eller hitta minns jag inte.

Edit:
Hitta länk till Google Maps
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1pn0fjKcy6YkWGTe-h0utyOjPKP1WjC8&ll=57.5975574247481%2C18.416345409 91513&z=6&fbclid=IwAR2j_Pb5M-v2wtTB6qtaItd9X4pi_Y9MP0NXwRxzQY2cN15pv-VYHMHzY9o
Märkligt att Google inte sätter stopp för det
Citera
2023-08-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om du upplever att en sån här app gör dina ungars vardag tryggare ska du självklart pröjsa 49kr och använda den. Själv tycker jag bara att såna här tjänster spelar på folks rädsla och lyckas sälja in en falsk trygghet (givetvis inte gratis).
Har jag skrivit det? Nej. Har inte ens barn.
Citera
2023-08-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serons
Det gör du visst.

Se Saras kommentar på appens instagram:

https://www.instagram.com/p/Cvm-S0isSMb/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Det där var Saras uttalande.
Citera
2023-08-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
För att vi inte bor i en totalitär stat?
Gjorde vi det skulle det vara mekanisk kastrering, mycket mer kostnadseffektivt.
Citera
2023-08-07, 12:54
Medlem
Då ska vi väl ha en app för alla brottslingar?
Förväntar mig detta så att jag kan se om mina grannar är dömda för brott...

Nämen det finns ju pedofiler överallt och många blir inte upptäckta. Familjehemligheter då jag vet ett flertal pappor som förgripit sig på sina barn där hela samhället visste om det till slut. Familjerna valde att flytta. Inga polisanmälningar där inte.

Enligt min vetskap och vad jag sett i intervjuer med personer som förklarat detta, att majoriteten av övergrepp som sker mot barn görs av familjemedlemmar/släktingar. Övergepp på barn av överfalls-karaktär är i minoritet.
Citera
2023-08-07, 13:02
Medlem
Någon kan väl köpa appen och sen skapa en gratis hemsida baserat på den?

Tänker fan inte köpa nåt jävla app
Citera
2023-08-07, 13:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Har jag skrivit det? Nej. Har inte ens barn.

Jag misstänker att majoriteten av de som kan tänka sig att pröjsa för en sån här app inte har barn eller i alla fall inte små barn som kan tänkas bli utsatta för pedofili. Jag tror att folk skaffar en sån här app av ren nyfikenhet på sina grannar. Man gillar att snoka i andra människors liv helt enkelt. Eller så handlar det om nån form av skadeglädje att vara del i en mobb som hänger ut andra.
Citera
2023-08-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Gjorde vi det skulle det vara mekanisk kastrering, mycket mer kostnadseffektivt.

Kalla det vad du vill men statliga tvångsmässiga ingrepp på kropp och sinne för tankarna till nazityskland hur man än väljer att vrida det..
Citera
2023-08-07, 13:13
Medlem
MMXXIIIs avatar
Sjukt att många i tråden vill skydda pedofilerna. Har du begått ett sådant brott får du fan ta konsekvenserna och leva med det resten av ditt liv.

Det jag saknar i appen är att man borde kunna se domarna också, då hade det varit värt pengarna!

"Bara" 2st i min stad, trodde lätt att det skulle vara fler än så.
Citera
2023-08-07, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JQP
Så skrev jag, men fick besked att "något var fel".
Får testa sedan igen!

Går fortfarande inte att hitta appen på Play Butik i mobilen.
Däremot på datorn kan jag hitta den om jag söker på "P dos app"
Kommer förmodligen inte att ladda ned den, men jag har i alla fall kunnat läsa beskrivningen.
Citera
2023-08-07, 13:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villnihaflum
Då ska vi väl ha en app för alla brottslingar?
Förväntar mig detta så att jag kan se om mina grannar är dömda för brott...

Nämen det finns ju pedofiler överallt och många blir inte upptäckta. Familjehemligheter då jag vet ett flertal pappor som förgripit sig på sina barn där hela samhället visste om det till slut. Familjerna valde att flytta. Inga polisanmälningar där inte.

Enligt min vetskap och vad jag sett i intervjuer med personer som förklarat detta, att majoriteten av övergrepp som sker mot barn görs av familjemedlemmar/släktingar. Övergepp på barn av överfalls-karaktär är i minoritet.

Varför vill du veta om dina grannar är dömda för brott? Fattar inte att nån skulle vilja veta det. Jag skulle bara tycka det var jobbigt att veta att min granne mördat någon för 30 år sen. Är mycket hellre lyckligt ovetande och bildar mig en uppfattning om personer själv.
Citera
2023-08-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag misstänker att majoriteten av de som kan tänka sig att pröjsa för en sån här app inte har barn eller i alla fall inte små barn som kan tänkas bli utsatta för pedofili. Jag tror att folk skaffar en sån här app av ren nyfikenhet på sina grannar. Man gillar att snoka i andra människors liv helt enkelt. Eller så handlar det om nån form av skadeglädje att vara del i en mobb som hänger ut andra.
Det är möjligt. Men bor man i stan som jag så kan man iskallt räkna med visst antal brottslingar per kvadratkm, ingen app nödvändig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in