2023-08-07, 10:59
Avstängd
De som försvarar Chrille till varje pris är garanterat killar i 20 års åldern som inte har några vänner, aldrig varit på en fest, aldrig druckit alkohol, aldrig haft en tjej och dåliga på sitt jobb. Chrille har allt detta så de ser upp till honom och skulle göra allt för att få hänga med honom. Patetiskt. Han är allt de vill vara. Lägg även till attityd och vältränad kropp. Gör nåt av era liv ist för att försvara honom till varje pris här.
Citera
2023-08-07, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Lek med denna tanke..
Han kanske suttit och flirtat med denna tjej i x antal år.
Om det är någon som känner Chrippa bäst så är det Julia. Hon om någon har med 100% säkerhet märkt av detta.
Vetat om vad han gör men inget sagt. Han har nog skött det på så sätt att inga bevis finns och bara nekat och ljugit. Vilket i sin tur skapar osäkerhet och misstänksamhet hos Julia. Dvs.. ett dåligt mående. Då blir det lätt som så att man ist tröstar sig med tex mat och cigg. Hade hon mått bra hade det varit lättare att sköta kost och ev sluta röka. Så han är/blir delvis delaktig i detta.
Vet inte? Spekulerar bara.

Eller så är han som en del skrivit här
En feeder.

Tillitsproblem har Chrippa själv nämnt.
Är det så konstigt? Förmodligen har Julia frågat honom om han är otrogen, eller vad han sysslar med, då hon känt honom bättre än de flesta. Då har lille Chrippa blivit kränkt och stött och ifrågasatt om hon inte litar på honom, trots att han vet att shit, jag är påkommen..
Så han fortsätter sin "dolda" kontakt med sin fangirl, eftersom Jullan ändå inte litar på honom.
Enkelt förklarat..
Chrippa är en skitstövel och hans nedlåtande sätt mot Julia under utlandsvistelsen talar sitt tydliga språk. Det har eskalerat och det beror på att Julia ifrågasatt honom, han bev butthurt och tänker inte ta skit. Han vill parta och leva livet, inte se tillbaka.

Kul Chrippa, du har kastat din familj under bussen
Citera
2023-08-07, 11:10
Medlem
Man undrar varför Julia är så diplomatisk mot Christofer i sina lives. Mina erfarenheter av tjejer som blir dumpade är att de går all in på att svartmåla och ärekränka killen. Kanske har Christofer någon hållhake på Julia?
Citera
2023-08-07, 11:14
Medlem
Varför är Julia bara ett offer i den här tråden??

Hur jävla kul tror ni det är som morsa, att behöva ta hand om en unge, samtidigt som man bor ihop med en ADHD-unge på runt 30 år, som låter käften glappa konstant. Som antingen är på det ena jobbet, eller det andra jobbet. Eller åker runt och knarkar på festivaler med sina polare.

Japp, Julia är lite rund, och inte fasen blev det bättre efter att hon skaffat en unge. Men helt ärligt, bara det att den här tråden finns, skulle vara en jävligt bra anledning för mig, om jag vore Julia, att dumpat Chrille så det bara sjunger om det.
Citera
2023-08-07, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Man undrar varför Julia är så diplomatisk mot Christofer i sina lives. Mina erfarenheter av tjejer som blir dumpade är att de går all in på att svartmåla och ärekränka killen. Kanske har Christofer någon hållhake på Julia?
Mognad? Hon agerar väldigt sansat och tryggt, vilket är precis vad Chloe behöver i denna cirkus. Varför ska hon sänka sig och kasta skit? Chrippa klarar det så bra själv
Citera
2023-08-07, 11:17
Avslutad
Citat:

Tycker Julia alltid varit lättsam och obrydd, självsäker på utsidan o i sin attityd men kanske väldigt osäker inuti.. men ja det kan mycket väl vara en Hållhake tyvärr som kanske involverar vårdnaden om dottern jag vet inte men nyfiken är jag.

Julia är så långt ifrån en borderline brud man kan komma vad jag har uppfattat. Men Linnea är definitivt en osäker känslosam borderline brud.
Citera
2023-08-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Varför är Julia bara ett offer i den här tråden??

Hur jävla kul tror ni det är som morsa, att behöva ta hand om en unge, samtidigt som man bor ihop med en ADHD-unge på runt 30 år, som låter käften glappa konstant. Som antingen är på det ena jobbet, eller det andra jobbet. Eller åker runt och knarkar på festivaler med sina polare.

Japp, Julia är lite rund, och inte fasen blev det bättre efter att hon skaffat en unge. Men helt ärligt, bara det att den här tråden finns, skulle vara en jävligt bra anledning för mig, om jag vore Julia, att dumpat Chrille så det bara sjunger om det.

Julia må vara "mognare" än Christofer men samtidigt ser han bra ut, har en gudalik kropp, är rolig som fan, tjänar bra (antar jag) och han har tagit henne från Karlskoga ut i världen på resor. Blir svårt att hitta någon ny i Karlskoga som matchar.
Citera
2023-08-07, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Tycker Julia alltid varit lättsam och obrydd, självsäker på utsidan o i sin attityd men kanske väldigt osäker inuti.. men ja det kan mycket väl vara en Hållhake tyvärr som kanske involverar vårdnaden om dottern jag vet inte men nyfiken är jag.

Julia är så långt ifrån en borderline brud man kan komma vad jag har uppfattat. Men Linnea är definitivt en osäker känslosam borderline brud.

Ja, någon borderline har hon garanterat inte, det borde ha visat sig vid det här laget i så fall.

Jag vet att Christofer sade något i en video om att de båda förbrukat varandras förtroende. Man undrar ju vad detta kan vara och om det skulle kunna vara en hållhake som gör att Julia låter Christofer köra på av rädsla för att han ska droppa bomben annars?
Citera
2023-08-07, 11:22
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Om Julia en dag går ut öppet och säger.
Chrippa har inte gjort något fel. Inte Linnea heller. Vi har båda felat. Vi har kämpat båda två för att rädda vårat förhållande men det gick inte. Att hon är glad för Chrippas skull och att allt blir bättre nu för allas bästa osv.
DÅ kan jag tro på detta. Ett mynt har 2 sidor. Vi har bara fått sett och hört EN sida av myntet.
Jag tänker att det är något hon kanske kan säga, om några månader eller så. Men en separation från ett 7-årigt förhållande och ett barn är alltid jobbig. Även om känslorna för båda partnern svalnat.

Jag har aldrig träffat någon som är så insiktsfull att den veckor efter separationen kan glädjas för att exet är nyförälskat. Även de mest sansade människorna stökar vid skilsmässor.

Sen tänker jag att skit händer. Folk separerar och människor blir kära i någon annan och lämnar sin partner. Händer det är det nästan alltid något som fattas i förhållandet. Men kom igen, alla som haft en lång relation vet att man inte är förälskade varje dag. Ibland går förhållandet på sparlåga, i perioder retar man sig på varandra och ibland känns allt som tjafs om vardagsproblem. (Men att älska någon betyder att man vet att man hör samman trots dessa perioder. ).

När relationen tar slut efter sju år är det oftast för att en eller båda parter känner att de har fastnat i utvecklingen. Relationen står helt enkelt still och man känner att man håller på att växa isär. Man kan känna att relationen har blivit lite för bekväm, rutiner har tagit över och man tar varandra för givet.
( https://www.elle.se/lifestyle/vanligaste-ar-att-gora-slut/8947898 )

Jag tror att Julia ville bli vuxen och Chrille ville fortsätta vara ungdom. Kanske det bästa var att det tog slut och kanske de var någorlunda eller helt överens om beslutet. Men så sent som i början av sommaren så skrev Chrippa Jag älskar dig, följt av en massa röda hjärtan, på Julias Insta. Och separationen är så färsk att de forfarande är skrivna på samma adress.
Citera
2023-08-07, 11:25
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Julia må vara "mognare" än Christofer men samtidigt ser han bra ut, har en gudalik kropp, är rolig som fan, tjänar bra (antar jag) och han har tagit henne från Karlskoga ut i världen på resor. Blir svårt att hitta någon ny i Karlskoga som matchar.

Njah.. Ser han bra ut? Nej men inte ful heller. Han e ju ingen Benjamin Ingrosso direkt.
Rask tycker även han att han ser bra ut, säkert Lokal också
Han har nog matat Julia med detta att hon inget bidrar, att hon fått så mycket av honom mm
så det blir en slags skuldkänsla till slut. Hon skall bara vara tacksam och hålla käft.
Citera
2023-08-07, 11:26
Avstängd
Citat:

Detta är lite vad jag misstänker. Jag tror Julia av kanske olika anledningar inte vågar köra 100.
Citera
2023-08-07, 11:31
Avslutad
Julia fick en kommentar på sin live där någon skrev hur sjukt chrippa har betett sig hans handlingar, jag minns tyvärr inte vad som stod men det involverade Linnea.
Och Julias svarade med ”du kan skriva till mig i DM” Så Julia håller med. Stackarn. Hon ser rätt olycklig ut.. hon ville säkert ha ett syskon till chloe och bo i hus. Chrippa är nog rätt hotfull..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in