2023-07-29, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej. Det är viruset. Han kallar ju vaccinskeptiker för foliehattar.
Och det säger en hel del om Tommy.. att vara så gammal men yttra sig om att pandemin inte är över så länge som foliehattarna inte tar vaccinet… 😅 han är er bevis att ålder inte har med klokhet att göra..
Citera
2023-07-29, 10:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Och det säger en hel del om Tommy.. att vara så gammal men yttra sig om att pandemin inte är över så länge som foliehattarna inte tar vaccinet… 😅 han är er bevis att ålder inte har med klokhet att göra..

Fast det stämde ju. När vaccineringen blev utbredd avtog pandemin mer och mer. Färre dog och nu för tiden får väl pandemin sägas vara över. Rätt strategi på individnivå får nog ändå sägas var att ducka viruset, tills vaccinet var utvecklat och injicerat. Med vaccinet i kroppen får de flesta bara en mycket mild sjukdom. Därefter har man av allt att döma ett skydd.
Citera
2023-07-29, 13:07
Moderator
Mr.Woodss avatar
Vi är tacksamma om vi slipper okynnesrapporter på inlägg bara för att man inte delar den åsikt/övertygelse som uttrycks.

/Moderator
Citera
2023-07-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Så mycket fel i samma mening… folk dog INTE som flugor för att det saknades vaccinskydd.. Tommy har INTE haft problem med hjärtat sedan han hade covid… Tommy blev frisk och mådde bra, sedan fick Tommy bältros (jag undrar då om han var dum att ta det där fästingvaccinet som kan ge bältros…) efter det fick han en förkylning som han själv säger att det INTE kändes som covid och läkarna konstaterade att det fanns streptokocker i hjärtat! Efter det opererades han!!!! Det har inget med covid att göra…

Klart det är covid som är orsaken. Jag menar tror du verkligen på allvar att överviktiga 75-åringar skulle få hjärtproblem om det inte vore för det kinesiska mördarviruset? Det finns inte en enda 75-åring i världshistorien som fått hjärtproblem innan 2020 och covids intåg. Det är bara att lägga ihop 1 + 1.

Och något vaccin kan det naturligtvis inte bero på för alla vacciner är alltid jättebra och kan aldrig leda till något negativt punkt.

Såg för övrigt att inte en enda svensk intensivvårdas för covid just nu. Troligen för att skolorna har stängt. Om 3 veckor drar skolorna igång igen och då lär det bli stabsläge och massdöd inom kort. Vore ju bra om man införde hårda restriktioner redan nu för att undvika en katastrof till hösten. Munskyddskrav i alla offentliga miljöer bör ju vara en självklarhet, men regeringen och FHM är väl totalt handlingsförlamade och likgiltiga inför människoliv i vanlig ordning. Rent ut sagt förjävligt att människor tillåts trängas på badstränder och uteserveringar mitt under brinnande pandemi. Pandemin är LÅNGT ifrån över men folk lever som om det vore 2019. Hemskt att se. Vart är respekten?

Bokat tid för nionde boostern nu också. Gick förvånansvärt fort att få tid. Men antar att alla andra tog sin nionde spruta precis innan semestern och att jag är lite sen på bollen. Lär väl bli lång kö igen när det är dags för booster nummer 10 i oktober.

Citera
2023-07-29, 21:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nu vet jag inte om du bara vill sätta åt en användare, som jag inte kan mycket om, eller om du bara ljuger. Möjligen är IMBILDEN som du skriver, men i allmänhet så hinner det knappt skapas en enda tråd om någon som har dött, innan den översvämmas av antivaxare som är övertygade om att vaccinet orsakat döden. I deras (din?) värld finns ingen tvekan, utan alla vaccinerade kommer att dö. De är helt övertygade om att vaccinet orsakat mycket mer död än covid. Tror du också det?

Ganska intressant att du försöker vända verkligheten till dess motsats 😀. Har du lyckats med det förut?

20 tusen+ döda i covid, varav merparten dog innan någon ens fått första sprutan. Men enligt antivaxarna (foliehattarna) är vaccinet minst 100 gånger farligare än viruset, så uppenbarligen måste minst 2 miljoner dött av vaccinet bara i Sverige. Att det inte finns så många dödstal totalt bekymmrar inte dem. Staten mörkar bara allt och springer Big Pharmas ärenden. Media är förstås köpta då de springer etablissemangets ärenden och anväder deras "narrativ" ,(buzzword i de här kretsarna).
Citera
2023-07-30, 12:59
Medlem
Citat:
20 tusen+ döda i covid, varav merparten dog innan någon ens fått första sprutan. Men enligt antivaxarna (foliehattarna) är vaccinet minst 100 gånger farligare än viruset, så uppenbarligen måste minst 2 miljoner dött av vaccinet bara i Sverige. Att det inte finns så många dödstal totalt bekymmrar inte dem. Staten mörkar bara allt och springer Big Pharmas ärenden. Media är förstås köpta då de springer etablissemangets ärenden och anväder deras "narrativ" ,(buzzword i de här kretsarna).

Fast nu var det inte dem vi pratade om, utan vi pratade om att du tror att precis alla fall av död eller hälsoproblem bland kändisar beror på "Covid-19". Ja, det finns en hel del stollar som skyller allt på vaccinet men du är precis likadan, bara andra sidan av myntet.

Det blir liksom lite löjligt när en kändis i 75-årsåldern inte kan dö eller få hälsoproblem utan att du ska ta tillfället i akt och skylla på "viruset".
Citera
2023-07-30, 13:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast nu var det inte dem vi pratade om, utan vi pratade om att du tror att precis alla fall av död eller hälsoproblem bland kändisar beror på "Covid-19". Ja, det finns en hel del stollar som skyller allt på vaccinet men du är precis likadan, bara andra sidan av myntet.

Det blir liksom lite löjligt när en kändis i 75-årsåldern inte kan dö eller få hälsoproblem utan att du ska ta tillfället i akt och skylla på "viruset".

Fast jag har aldrig skyllt alla dödsfall på Covid. Det är något du hittar på. Att det bland 20 tusen döda ryms en handfull kändisar är heller inte direkt konstigt. Att äldre dessutom oftare drabbas hårdare än yngre när de blir infekterade är heller ingen nyhet.
Ja, jag skyller på viruset när någon dör inom 14 dagar efter att de konstaterats smittade. Det är nämligen FHM metod. Jämförelser mellan Socialstyrelsens metod, där dödsorsak fastställs med dödsorsaksintyg har dessutom visat sig vara mycket samstämmiga. Dvs, räknas någon hos FHM som avliden MED covid kan vi till 99% säga att vederbörande dog AV Covid. Det är helt klarlagt, men något som vissa Flashbackanvändare sedan dag1 haft väldigt svårt för att ta in. Man vill helt enkelt inte. Man skyller hellre på vaccinet som värsta foliehattarna.
Citera
2023-07-31, 02:08
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Fast jag har aldrig skyllt alla dödsfall på Covid. Det är något du hittar på. Att det bland 20 tusen döda ryms en handfull kändisar är heller inte direkt konstigt. Att äldre dessutom oftare drabbas hårdare än yngre när de blir infekterade är heller ingen nyhet.
Ja, jag skyller på viruset när någon dör inom 14 dagar efter att de konstaterats smittade. Det är nämligen FHM metod. Jämförelser mellan Socialstyrelsens metod, där dödsorsak fastställs med dödsorsaksintyg har dessutom visat sig vara mycket samstämmiga. Dvs, räknas någon hos FHM som avliden MED covid kan vi till 99% säga att vederbörande dog AV Covid. Det är helt klarlagt, men något som vissa Flashbackanvändare sedan dag1 haft väldigt svårt för att ta in. Man vill helt enkelt inte. Man skyller hellre på vaccinet som värsta foliehattarna.

Tråkigt nog kommer covid 19 ge kumulativa skador och dödsfallen är och kommer bli många fler än vad FHM har fantiserat ihop.
Citera
2023-07-31, 04:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Tråkigt nog kommer covid 19 ge kumulativa skador och dödsfallen är och kommer bli många fler än vad FHM har fantiserat ihop.

Det tror jag också. Ibland tar det tid att dö. För de som fått lungor och hjärta påverkade av viruset så kanske de inte dör inom 14 dagar, men de kan högst troligt fått sin förväntade livslängd förkortad med åtskilliga år.
Citera
2023-08-05, 10:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Igår såg jag en person med munskydd i ett köpcentrum. Det var länge sen nu.

En asiatisk kvinna tror jag det var. Tror det är vanligare att just asiater använder munskydd.
Citera
2023-08-06, 16:38
Medlem
Citat:
Det tror jag också. Ibland tar det tid att dö. För de som fått lungor och hjärta påverkade av viruset så kanske de inte dör inom 14 dagar, men de kan högst troligt fått sin förväntade livslängd förkortad med åtskilliga år.

Har du en källa på att man får lungskador av viruset? Alltså av de varianter som cirkulerat efter 2020..

Nej, det har du inte. Precis som antovaxxarna som påstår att alla som dör är pga vaccinet.
Detta trots att Sverige inte har någon överdödlighet att tala om efter sista virusvågen..
Och då är vi ganska välvaxxade här.

Självklart finns det folk som får diverse skador av viruset precis som alla andra virus. Och självklart finns det folk som fått skador av skräpvaccinet mot covid, men så utbrett är det inte.
Jag känner inte i en enda som fått sämre hälsa efter varesig pandemin eller vaccinet, och då anser jag mig ha ett ovanligt stort kontaktnät.
Inte en enda käft blev allvarligt sjuk under pandemin, och inte en enda har några konstiga symptom efter sprutan som det verkar finnas oändliga anekdoter av här på forumet..
Citera
2023-08-06, 19:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Har du en källa på att man får lungskador av viruset? Alltså av de varianter som cirkulerat efter 2020..

Nej, det har du inte. Precis som antovaxxarna som påstår att alla som dör är pga vaccinet.
Detta trots att Sverige inte har någon överdödlighet att tala om efter sista virusvågen..
Och då är vi ganska välvaxxade här.

Självklart finns det folk som får diverse skador av viruset precis som alla andra virus. Och självklart finns det folk som fått skador av skräpvaccinet mot covid, men så utbrett är det inte.
Jag känner inte i en enda som fått sämre hälsa efter varesig pandemin eller vaccinet, och då anser jag mig ha ett ovanligt stort kontaktnät.
Inte en enda käft blev allvarligt sjuk under pandemin, och inte en enda har några konstiga symptom efter sprutan som det verkar finnas oändliga anekdoter av här på forumet..

Att de finns de som fått lungskador av svår Covid? Behöver du verkligen källor på det? Är väl bara att googla?
Sen är det väl färre som drabbats av svår covid efter 2020, då det var ungefär vid årsskiftet 2020/2021 som man började vaccinera.

Tycker det låter väldigt märkligt att du inte känner någon som drabbats av svår covid samtidigt som du säger dig ha ett stort kontaktnät. Känner du bara dagisbarn?
Över 20 tusen har ju dött och 100 tusen har varit så dåliga att de någon gång behövt sjukhusvård pga covid, men du har inte hört talas om någon...konstigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in