2023-08-06, 15:14
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Har du någon gång kollat upp din intelligens? Om inte, så kanske du borde göra det.

Appen heter P Dos och länken går till en piratsida där man kan ladda ner appen (en APK-fil) och installera på egen risk. Att tanka ner piratappar är alltid förenat med risker.

Tänkte det blev något fel då produktbreskrivningen av appen som länkades lyder.

"Android -Applikation P Dos User Utvecklad Av P_dos Är Listad Under Kategori Företag. Den Aktuella Versionen Är 3.0.0, Uppdaterad På 08/06/2023 . Enligt Google Play Uppnådde P Dos User Mer Än 8 Installationer.

Vi introducerar en spelförändrande app som kombinerar Excel-arkhantering med platsspårningsfunktioner, vilket ger användare möjlighet att komma åt och analysera sina data samtidigt som de håller reda på sin geografiska position. Vår app är designad med enkelhet och effektivitet i åtanke och är perfekt för individer och företag som vill utnyttja platsbaserade insikter tillsammans med kalkylbladsdata.
Nyckelfunktioner:"
Citera
2023-08-06, 15:15
Medlem
LittleKrishnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Appen hette p dos, den finns inte på Play Store längre.. Gissar att Google tog bort den då den bröt mot lagen?
Jag kan fortfarande se den i play store. Gå till topplistor och sortera efter bästsäljande så ligger den på första plats.
Citera
2023-08-06, 15:16
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wirre76
Problemet är att länken fungerar inte!

⊙︿⊙ Sorry, download failed, The requested app is not found or invalid. try downloading file again later

Då finns det en länk om man vill betala för den.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appistan.p_dos
Citera
2023-08-06, 15:19
Medlem
Citat:

Problemet är att min Samsung galaxy S20ultra verkar inkompatibel då alla mina enheter är gråade!
Varför vet jag inte
Citera
2023-08-06, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wirre76
Håller med men här skyddar vi avskrädet!

Åk tillbaks till medeltiden.

Fattar inte de kör med kemisk kastering på pedofiler?

Sen är väl ett stort problem att app invaggar i falsk trygghet, antar att alla pedofiler inte åkt fast?

Längtar efter Ai tar över och människorna dör ut - detta jävla sjuka pack 🥳
Citera
2023-08-06, 15:29
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleKrishna
Jag kan fortfarande se den i play store. Gå till topplistor och sortera efter bästsäljande så ligger den på första plats.

Ja tack, hitta den nu.

Edit: Jävlar vad cash dom lär dra in nu. En seg söndag när inte så mycket händer, så kommer ett inslag på SVT och en tråd på Flashback, gratisreklam deluxe.
Senast redigerad av StonedMonkey 2023-08-06 kl. 15:34.
Citera
2023-08-06, 15:30
Medlem
Citat:

Den var bättre, tidigare länk var lite skum. /Tack

Varför är den inte gratis i så fall?
– Den kostar självklart mycket att utveckla en app. Vi har lagt ner tusentals timmar jobb på detta, säger Jonas Salminen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-app-hanger-ut-sexbrottslingar-bryter-mot-lagen-enligt-jurist
Citera
2023-08-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Hur skiljer sig peddo-appen från Lexbase och Mr Koll?

Och vad fan är Ängla Pändel för jävla namn? Det får mig att känna att hon har fel i allt.
Att man direkt kan se vilka som är dömda.. vilket man inte kan göra med Lexbase.
Citera
2023-08-06, 15:32
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempa55
Åk tillbaks till medeltiden.

Fattar inte de kör med kemisk kastering på pedofiler?

Sen är väl ett stort problem att app invaggar i falsk trygghet, antar att alla pedofiler inte åkt fast?

Längtar efter Ai tar över en människorna detta jävla sjuka pack 🥳

Håller med appen skapar ingen trygghet, bara för att dom är döma betyder det inte att dom utgör något nytt hot.

Finns väl en hel del utanför landet som söker efter offer i detta land, som har bra skydd dom utgör mer hot än dom som redan är dömda.

Så för mig är bara appen ett sätt att tjäna pengar samt skapa ännu mera hat som lider till mer problem.

Alla som använder dessa ord "Räddar barnen" tjänar hur mycket pengar som helst på detta, ska man anser att dom bry sig om barnen eller är det lätta pengar.
Citera
2023-08-06, 15:33
Avslutad
"Appen kostar 49 kronor att ladda ner, varför är den inte gratis i så fall?"

Klassiskt SVT, de tror att pengar bara snöar in, de har verkligen noll verklighetsförankring. Vilken idiotisk fråga.
Citera
2023-08-06, 15:34
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-08-01
Den var bättre, tidigare länk var lite skum. /Tack

Varför är den inte gratis i så fall?
– Den kostar självklart mycket att utveckla en app. Vi har lagt ner tusentals timmar jobb på detta, säger Jonas Salminen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-app-hanger-ut-sexbrottslingar-bryter-mot-lagen-enligt-jurist

Tro det är rent skit snack att det skulle taget över tusen timmar, appen ser rätt så enkel gjord och skulle inte ta mig allt för många timmar att göra en sån app.
Citera
2023-08-06, 15:35
Bannlyst
Problemet är att den där databasen som allt villa på, har inte världens bästa kvalité.

Det finns idag risk att oskydliga drabbas av en pöbel. Jag tycker staten skulle driva sån här tjänst istället, då skulle man kunna data ifrån passet / id handlingen bygga in face id. Även utan öka antalet brott som man kan söka på och inte bara sexualbrott, så en arbetsgivare lättare kan göra bakgrundskontroll på nyanställda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in