2023-08-06, 11:48
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayaaaaa
100 %

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen visar att det finns medelålders som kan tänka sig underåriga, speciellt efter smicker. Finns nog en del som vill stjäla en sportbil, och lockar man med nyckeln i ökar risken markant för att det blir så. Men går tjuven runt i fattiga byn så finns det ingen sportbil, och inget problem med stulen bil.

Därför är det högintressant om underåriga vill med äldre, är det inte så så finns inte problemet.

För det är väl ändå att brottet kan utföras som det är det viktiga, och inte att det finns folk som vill utföra det, men inte kan då ingen möjlighet finns.

Jag tar mig friheten att byta ut ordet bil mot barn i din liknelse. Säg till om du också upptäcker hur konstigt det låter.

"Finns nog en del som vill våldta ett barn, och lockar man med barn ökar risken markant för att det blir så. Men går tjuven runt i fattiga byn så finns det ingen barn, och inget problem med våldtagna barn."
Citera
2023-08-06, 13:24
Medlem
Vad heter app-jäveln som SVT syftar till? hatar när dom inte skriver det i texten

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-app-hanger-ut-sexbrottslingar-bryter-mot-lagen-enligt-jurist
Citera
2023-08-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Är det bara jag som ser hur Sara fullkomligt älskar Patrik. Kolla på hennes blick på vissa foton. Hon är tokkär i honom och det är inget fel men helt galen i honom är hon.

Ja det är bara du. Antar att du syftar på Dumpenpoddens logga (?) Dom var tillbaka i tonåren där för en stund. Det handlar mer om att hon beundrar hans engagemang + att han drar folk tack vare sitt kändisskap vilket Sara ser som en bonus. Hon har t om sagt att hon inte hade en så bra bild av honom tidigare

Puttes ex Ida var 35 år yngre så man kanske kan gissa att Sara är 25 år för gammal. Dessutom har hon tryckt till Putte några gånger t ex vid konfrontationen "Heta Bengt": "Varför påminde du honom om det, otroligt korkat?!". Tveksamt om man säger så som nykär.

Det enda som skulle peka åt det hållet du beskriver är kiss ass-artikeln "Till min kollega" på Dumpen men den skrev nog Sara mest för att hon hade dåligt samvete efter sin bryska behandling av Putte.

Sara är jäkligt het ja
Citera
2023-08-06, 13:42
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Vad heter app-jäveln som SVT syftar till? hatar när dom inte skriver det i texten

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-app-hanger-ut-sexbrottslingar-bryter-mot-lagen-enligt-jurist

P Dos eller P-dos
Citera
2023-08-06, 14:02
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Vad är ditt argument för att de inte skulle få leva gott?
Är du villiga att utföra arbetet de gör på heltid för dem pengarna?
Mycket av pengarna går till att ge vård för utsatta barn men den detaljen ville du utlämna.
På vilket sätt är det ett skämt att hjälpa barn och upplysa samhället om allvarliga hot?

Ja, 100%> hade sagt upp mig direkt!

Varför visar dom inte pengarna som går till vård av utsatta barn då?
Sist jag kollade får utsatta barn gratis vård av Sverige.
Är det här någon super-duper vård som inte är skattefinansierad men ändå inte kan visas upp?

Somna om!
Citera
2023-08-06, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag tar mig friheten att byta ut ordet bil mot barn i din liknelse. Säg till om du också upptäcker hur konstigt det låter.

"Finns nog en del som vill våldta ett barn, och lockar man med barn ökar risken markant för att det blir så. Men går tjuven runt i fattiga byn så finns det ingen barn, och inget problem med våldtagna barn."

Poängen va att dumpen triggar ju till brott. För många av dom va nog dumpens låtsas barn de enda barn de hade möjligheten att träffa. Nu får dom leva på bidrag & vara utanför samhället. Bra jobbat dumpen precis vad vi behöver mer bidragstagare.
Citera
2023-08-06, 14:14
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil

Är det här någon super-duper vård som inte är skattefinansierad men ändå inte kan visas upp?

Somna om!

Kan barn få för mycket vård för att hantera trauma? Vet vi vad som skiljer deras från den sjukvården erbjudet? Spelar det någon roll?

Saknas fortfarande grund i påståendet att de missköter sin ekonomi, Goofy. Magkänslor är inte bevis. De behöver inte redovisa hur de fördelar pengarna, även om det skulle vara intressant. Att du vill en sak betyder inte att de måste agera utefter din vilja.
Citera
2023-08-06, 14:15
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayaaaaa
Poängen va att dumpen triggar ju till brott. För många av dom va nog dumpens låtsas barn de enda barn de hade möjligheten att träffa. Nu får dom leva på bidrag & vara utanför samhället. Bra jobbat dumpen precis vad vi behöver mer bidragstagare.

Vilken tur att det var dumpens låtsasbarn som "triggade" dem och inte ett verkligt. Hur många som går på bidrag efter konfrontationen saknas det siffror på. Eller har du kollat upp?
Citera
2023-08-06, 14:19
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:

Somna om!
Kollade du även hur köerna till BUP ser ut?
Citera
2023-08-06, 14:25
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Samma köer som till svenska sjukhus?
Kan det bero på en annan politisk fråga kanske?

Orelevant. Vitsippan har rätt. Köerna är oförlåtligt långa. Barn kan tvingas vänta eller söka vård på annat håll (dumpen bland annat).
Citera
2023-08-06, 15:23
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

"Finns nog en de som vill döda ett barn, och lockar man med barn ökar risken markant för att det blir så. Men går mördaren runt i åldriga byn så finns det ingen barn, och inget problem med döda barn."

Så problemet finns inte, felsökt och inget fel funnet. Fallet nedlagt.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-08-06 kl. 15:32.
Citera
2023-08-06, 16:18
Bannlyst
Citat:
Kan barn få för mycket vård för att hantera trauma? Vet vi vad som skiljer deras från den sjukvården erbjudet? Spelar det någon roll?

Saknas fortfarande grund i påståendet att de missköter sin ekonomi, Goofy. Magkänslor är inte bevis. De behöver inte redovisa hur de fördelar pengarna, även om det skulle vara intressant. Att du vill en sak betyder inte att de måste agera utefter din vilja.

Man fattar ju att det är bidrag de kommer leva på ett bra tag. Sedan är de utstötta av samhället och kommer aldrig bli accepterade in igen. Vilket betyder att man vet aldrig var de får för sig. Dumpen skapar mer problem än vad de själva förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in